Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inkommen efter en extremt blöt promenad (ni som vill skratta åt eländet kan kika in i bildtråden) och har hängt kläderna på tork, fått på mig myskläder och har nu bänkat mig här med jobbdatorn och meddelat föräldrarna att jag vägrar förflytta mig någonstans inom de närmaste 3 timmarna. Pappa svarade att han gärna vill servera mig en margarita och ostbågar vid 18-snåret, men annars får jag vara ifred. Känns spontant som en bra deal.

20230224_100843.webp
 
Såklart räknas du!

Jag rättar mig genast till två skat-kompisar :D

De andra fåglarna (speciellt Ikarina då) kommer ju oftast när jag ropar "Hallåååå, kompisar?", så skatan lär väl lära sig det ganska snart. Den är jättefin! Fjäderdräkten perfekt men lite smal tycker jag :)
Tack! Nu känner jag mig lugn igen ❣️


Men smal :eek: Scator ska inte vara smala, det är mot naturen... :angel:
 
Inte lika jobbigt att gå från jobbet idag som föregående fredagar, skönt det!

Inte heller lika jobbigt när jag tänker på henne. Kanske har gått ur sorgefasen till någon sorts acceptans? Får dock se hur bra det går nästa vecka 🙃

Nu fyllt på kaffereserven ☕
 
Kom ut till stallet och en eon-bil stoppade mig och frågade om det var här det var kabelbrott. Jag visste inte vad han pratade om då jag inte sett eller hört något.

Visar sig att fibergubbarna grävt av elkabeln. Och sen dragit ifrån. Sambon hade visat var elkabeln går när de projekterade och de hade då sagt att självklart gör de utsättning först innan de gräver. Jo tjena. Kul att elen går i x antal timmar och de inte ens hör av sig om att de a) gräver och b) gräver sönder elkabeln? Vi hade inte ens vetat om det om jag inte sprungit på kabelfixaren av ren slump. Tur man har snälla hästar som inte testar staketen just då...
 
Sitter och tittar pa snon ute medan jag vanter nagra minuter till innan jag aker till jobbet. I dag har vi 2 timmars delay, sa skolan borjar 2 timmar senare. Jag ser inte fram emot att fa snon av bussen ... och inte att kora den pa smagator som fortfarande har 3dm sno med is har och dar. Det har blir en intressant dag. :cautious:
 
Mellanlandar hemma en kortis. Det gick jättebra med hovslagaren idag, mest stolt över ponnyn som haft många jobbiga stunder med hovis och nu funkar det så bra (delvis för att hon har mindre ont, delvis för att vi inte skor). Glad att hovis kan flytta med till nya stallet också, hon är värd sin vikt i guld! :love:
 
Upptäckte precis av en slump att det ibland(!) fungerar att scrolla upp här på buke genom att klicka på gröna listen högst upp på sidan. Det är inte vid varje klick det händer något, och det verkar inte vara så att det är en specifik plats som ska klickas på heller... Mycket förvirrande. Måste undersökas mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
35 924
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp