Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hjärna vill inte vara med idag så nu har jag gett upp och kollar på Somebody feed Phil istället.
Grattis, det är bara hjärnan.
Jag har en hel kropp inkl hjärna i strejk.

Kokade soppa i flera timmar igår och var sedan med på en vernissage där soppan deltog.

Fem liter soppa är många potatisar att skala och många purjolökar att skiva. Den fick koka under övervakning i flera timmar. Kruxet var att jag behövde stå när jag skalade, skivade och fräste på ingredienserna.
Idag har mina ben lagt in protest mot mer stående. Hjärnan har tagit semester och jag vinglar när jag går. Ser suddigt t.o.m. Blev lite spännande att gå skogspromenad.
När ska jag lära mig? :D :D :D

#inbillningsfrisk
 
Grattis, det är bara hjärnan.
Jag har en hel kropp inkl hjärna i strejk.

Kokade soppa i flera timmar igår och var sedan med på en vernissage där soppan deltog.

Fem liter soppa är många potatisar att skala och många purjolökar att skiva. Den fick koka under övervakning i flera timmar. Kruxet var att jag behövde stå när jag skalade, skivade och fräste på ingredienserna.
Idag har mina ben lagt in protest mot mer stående. Hjärnan har tagit semester och jag vinglar när jag går. Ser suddigt t.o.m. Blev lite spännande att gå skogspromenad.
När ska jag lära mig? :D :D :D

#inbillningsfrisk
Du skulle kanske ha en arbetsstol i köket? Min är guld!
 
Jag hatar verkligen arbetsuppgifter som är helt onödiga.
Jag ska skriva en FAQ för receptionen. Grejen är att det inte finns något att skriva? Fråga: "Får jag låna en skruvmejsel?" Svar: "Ja."
Så ser alla de 6 frågor och svar jag skrivit hittills... och jag har försökt krysta ur mig bullshit sedan i morse. :banghead:
Men kanske: ”Vilka verktyg finns att låna i receptionen?” Svar med snygga underrubriker/kategori.
 
Även klinikdag två har förflutit väl. Godare mat idag och nu är jag hemma. Glad att jag har vinterdäcken på redan för imorse var det halt.

Lämnade av min doktor på sjukhuset, nu ska han vara ledig i två veckor. Han kniper en värdig andraplats men på tisdag kommer min bästa tillbaka :heart

Så glad över mina fina kollegor!
 
Skänkte bort en gammal snickarbänk som stått och skrotat i garaget sedan anno dazumal, vad mycket plats till annat jag fick! 🤩

Killen som skulle ha den var försenad och eftersom jag hade bagaget fullt med foder till hästarna sedan igår tänkte jag åka och slänga in det i stallet så jag kunde hämta spån när bänken var borta. Ack vad jag bedrog mig. :meh: Batteriet var gnälligt och bilen ville inte starta. Nä, nä. AC, bilstereo, rumpvärme och 600 W x-ljus tömmer tydligen mitt batteri lite fortare än vad det laddar när allt går för fullt. :cautious:

Hittade inte batteriladdaren men lånade grannens. Fukt i skarvkopplingen så strömmen bröts flera gånger medan jag svor för mig själv och bar snickarbänk till mottagarens bil. Sen hade batteriet fått tillräckligt med laddning för att starta. Jag stängde av allt nästan utom fläkten och motorn när jag åkte och lastade av foder. Väl på plats där jag skulle köpa spån var det slut och jag såg det redan innan jag parkerat så det blev en u-sväng och Uppsala nästa.

Skämdes nästan lite över min utstyrsel, håret i en slarvig tofs och inte träffat en borste sedan igår. Luvjacka, gul vintervarseljacka, oknutna kängor, skitiga mysbrallor, en skitig sweatshirt och osminkad med en vagel i ena ögat. Sen ryckte jag på axlarna och konstaterade att jag antagligen inte känner någon så skit samma! :laugh:

Köpte spån på GG, hittade en kajal utan spets som jag ändå kunde rista fram lite skugga med på en toalett. Drog till håret och knöt skorna innan jag gick in på GG. Åkte och tankade, in på systemet och köpte lite matlagningsvin och lite att hälla i mig själv, snabb matshopping till helgens gryta och sen IKEA. Kom ut med 8 lådor ljus = 400 st stearinljus. 🕯️🕯️🕯️

Nu är det bara hästarna som ska in ikväll. Allt annat är på plats. Hönsen fått mat och ska stänga åt dem Hundarna håller på dö svältdöden, katterna har kvar av sin mat och jag sitter med tända ljus, lite vin och chips som hundarna får smaka av, chipsen.

Hovslagare i morgon men idag är det lugna puckar som gäller. Nu är det helg! 🥳
 
Vaknade en kvart innan klockan ringde, lite mysigt ändå att kunna ligga kvar i sängen och slösurfa.

Åh det gör jag alltid! Ställer klockan sådär en halvtimme innan jag måste upp men vaknar ofta tidigare ändå (i värsta fall ett par timmar tidigare … men då hinner man både äta en stadig frukost i lugn ro och se ett avsnitt av någon serie :meh:). Jag kommer aldrig att kunna bli den som flyger upp direkt klockan ringer och bara kickar igång dagen.
 
Jag är hemma! Jag har haft en sådan där dag då allt har känts bara rörigt. Det började redan när jag kom ut på morgonen och såg att min carport var tom. WTF?! Insåg sedan att jag ställt bilen på en 3 timmars-parkering en bit ifrån för att jag trodde att jag skulle behöva ut och köra i går kväll, vilket dock aldrig blev av. Ingen böter som tur var (här kan lappas hejvilt annars).

Sedan har resten av dagen förflutit i samma anda. Jag tycker att jag har haft fullt upp på jobbet hela dagen, men skulle någon vad jag konkret har gjort skulle jag nog inte kunna ge något bra svar. 🙈

Men så insåg jag att På spåret börjar i kväll så då blir ju denna fredag en bra inledning på helgen i alla fall! :)
 
Skrev lite mer på min berättelse igår men nu har jag lixom fastnat igen. Fick lite feeling men nu tog det stopp. Kan inte bestämma mig för vad som ska hända härnäst…
 
Jag gav upp kl.12.30 idag, tog ut lite komp och åkte och köpte en ny jacka på Stadium outlet (dom har ju någon konstig black friday/month-rea nu).
Jag trodde att jag ville ha en fluffig täckjacka, men när jag skrattat färdigt åt mig själv i affären under provning av några modeller, så blev det en skidjacka istället som är lite mer förlåtande på en kort rund figur :angel:

Väl hemma har det gått i ett med lite städ och tvätt, vovvepromenad innan mörkret och småfågelmatning - så nu landade jag här med en kopp te :d
 
Skänkte bort en gammal snickarbänk som stått och skrotat i garaget sedan anno dazumal, vad mycket plats till annat jag fick! 🤩

Killen som skulle ha den var försenad och eftersom jag hade bagaget fullt med foder till hästarna sedan igår tänkte jag åka och slänga in det i stallet så jag kunde hämta spån när bänken var borta. Ack vad jag bedrog mig. :meh: Batteriet var gnälligt och bilen ville inte starta. Nä, nä. AC, bilstereo, rumpvärme och 600 W x-ljus tömmer tydligen mitt batteri lite fortare än vad det laddar när allt går för fullt. :cautious:

Hittade inte batteriladdaren men lånade grannens. Fukt i skarvkopplingen så strömmen bröts flera gånger medan jag svor för mig själv och bar snickarbänk till mottagarens bil. Sen hade batteriet fått tillräckligt med laddning för att starta. Jag stängde av allt nästan utom fläkten och motorn när jag åkte och lastade av foder. Väl på plats där jag skulle köpa spån var det slut och jag såg det redan innan jag parkerat så det blev en u-sväng och Uppsala nästa.

Skämdes nästan lite över min utstyrsel, håret i en slarvig tofs och inte träffat en borste sedan igår. Luvjacka, gul vintervarseljacka, oknutna kängor, skitiga mysbrallor, en skitig sweatshirt och osminkad med en vagel i ena ögat. Sen ryckte jag på axlarna och konstaterade att jag antagligen inte känner någon så skit samma! :laugh:

Köpte spån på GG, hittade en kajal utan spets som jag ändå kunde rista fram lite skugga med på en toalett. Drog till håret och knöt skorna innan jag gick in på GG. Åkte och tankade, in på systemet och köpte lite matlagningsvin och lite att hälla i mig själv, snabb matshopping till helgens gryta och sen IKEA. Kom ut med 8 lådor ljus = 400 st stearinljus. 🕯️🕯️🕯️

Nu är det bara hästarna som ska in ikväll. Allt annat är på plats. Hönsen fått mat och ska stänga åt dem Hundarna håller på dö svältdöden, katterna har kvar av sin mat och jag sitter med tända ljus, lite vin och chips som hundarna får smaka av, chipsen.

Hovslagare i morgon men idag är det lugna puckar som gäller. Nu är det helg! 🥳
Herregud, jag blir helt shlut bara av att läsa om din dag! Låter bra med lugna puckar nu.

Har varit på Ica och systemet, packat in varor och sen dragit igång kaminen igen. Är nu helt utslagen samt svettig. Just nu är det ansträngande att bara finnas till!
I feel you! :heart Jag klappar katt och andas, det känns som allt jag mäktar med efter en halvtimme upprätt. Men bilen har nästan automagiskt fått vinterdäck!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp