Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis, det är bara hjärnan.Min hjärna vill inte vara med idag så nu har jag gett upp och kollar på Somebody feed Phil istället.
Du skulle kanske ha en arbetsstol i köket? Min är guld!Grattis, det är bara hjärnan.
Jag har en hel kropp inkl hjärna i strejk.
Kokade soppa i flera timmar igår och var sedan med på en vernissage där soppan deltog.
Fem liter soppa är många potatisar att skala och många purjolökar att skiva. Den fick koka under övervakning i flera timmar. Kruxet var att jag behövde stå när jag skalade, skivade och fräste på ingredienserna.
Idag har mina ben lagt in protest mot mer stående. Hjärnan har tagit semester och jag vinglar när jag går. Ser suddigt t.o.m. Blev lite spännande att gå skogspromenad.
När ska jag lära mig?
#inbillningsfrisk
Men kanske: ”Vilka verktyg finns att låna i receptionen?” Svar med snygga underrubriker/kategori.Jag hatar verkligen arbetsuppgifter som är helt onödiga.
Jag ska skriva en FAQ för receptionen. Grejen är att det inte finns något att skriva? Fråga: "Får jag låna en skruvmejsel?" Svar: "Ja."
Så ser alla de 6 frågor och svar jag skrivit hittills... och jag har försökt krysta ur mig bullshit sedan i morse.
Du skulle kanske ha en arbetsstol i köket? Min är guld!
En höj- och sänkbar med hjul! Årets julklapp!?!Eh ... sa oerhort smart! VARFOR har jag inte tankt pa det?
Vaknade en kvart innan klockan ringde, lite mysigt ändå att kunna ligga kvar i sängen och slösurfa.
Herregud, jag blir helt shlut bara av att läsa om din dag! Låter bra med lugna puckar nu.Skänkte bort en gammal snickarbänk som stått och skrotat i garaget sedan anno dazumal, vad mycket plats till annat jag fick!
Killen som skulle ha den var försenad och eftersom jag hade bagaget fullt med foder till hästarna sedan igår tänkte jag åka och slänga in det i stallet så jag kunde hämta spån när bänken var borta. Ack vad jag bedrog mig. Batteriet var gnälligt och bilen ville inte starta. Nä, nä. AC, bilstereo, rumpvärme och 600 W x-ljus tömmer tydligen mitt batteri lite fortare än vad det laddar när allt går för fullt.
Hittade inte batteriladdaren men lånade grannens. Fukt i skarvkopplingen så strömmen bröts flera gånger medan jag svor för mig själv och bar snickarbänk till mottagarens bil. Sen hade batteriet fått tillräckligt med laddning för att starta. Jag stängde av allt nästan utom fläkten och motorn när jag åkte och lastade av foder. Väl på plats där jag skulle köpa spån var det slut och jag såg det redan innan jag parkerat så det blev en u-sväng och Uppsala nästa.
Skämdes nästan lite över min utstyrsel, håret i en slarvig tofs och inte träffat en borste sedan igår. Luvjacka, gul vintervarseljacka, oknutna kängor, skitiga mysbrallor, en skitig sweatshirt och osminkad med en vagel i ena ögat. Sen ryckte jag på axlarna och konstaterade att jag antagligen inte känner någon så skit samma!
Köpte spån på GG, hittade en kajal utan spets som jag ändå kunde rista fram lite skugga med på en toalett. Drog till håret och knöt skorna innan jag gick in på GG. Åkte och tankade, in på systemet och köpte lite matlagningsvin och lite att hälla i mig själv, snabb matshopping till helgens gryta och sen IKEA. Kom ut med 8 lådor ljus = 400 st stearinljus.
Nu är det bara hästarna som ska in ikväll. Allt annat är på plats. Hönsen fått mat och ska stänga åt dem Hundarna håller på dö svältdöden, katterna har kvar av sin mat och jag sitter med tända ljus, lite vin och chips som hundarna får smaka av, chipsen.
Hovslagare i morgon men idag är det lugna puckar som gäller. Nu är det helg!
I feel you! Jag klappar katt och andas, det känns som allt jag mäktar med efter en halvtimme upprätt. Men bilen har nästan automagiskt fått vinterdäck!Har varit på Ica och systemet, packat in varor och sen dragit igång kaminen igen. Är nu helt utslagen samt svettig. Just nu är det ansträngande att bara finnas till!
Var då?Nyss köpt 10 luncher för totalt 82 kr på Karma.