Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns tider när jag hatar diabetes mer än vanligt. Fastnade naturligtvis i kaoset på gröna linjen. Två timmar+ hem, vanligen 20 minuter. Japanska sardiner i vinterkläder. Och extremt dålig stämning samt might is right när stora män använde sin kroppshydda för att gå över kvinnor och barn. Som feminist är jag för likabehandling i allt. Men just där och då önskade jag att forna tiders artighet mot kvinnor fortfarande levde. Förbannelse över vem det nu var som gick och spatserade på spåret. Sedan in och handla i helvetets förgård, eg Hemköp en fredag eftermiddag.

Stöp på soffan och vaknade med 2.1 i bs och skakningar - naturligtvis har jag inte ätit idag. Så suttit och surt slevat i mig chokladglass och varit bitter över att jag inte kan äta glass bara för att det är gott. Nu måste något riktigt inmundigas så det inte blir jojo och rekyler. Vilket är det sista jag vill, men måste laga någonting vettigt.

*Skakar näven allmänt mot livet och diabetes i synnerhet*
Hör du inte larmet på din Libre?
 
Så lyckad dag på jobbet idag! Hade supertrevligt med alla kollegorna från grannkommuner på träffen jag anordnat. Kändes väldigt lyckat och bra med samsyn i svåra frågor. Fick t.o.m. en applåd på slutet som tack för att jag ordnat det så bra :o

Sen har jag handlat superfint tyg som jag ska sy nya gardiner av 😍 och kommit på att jag ska försöka sy en kjol av den gamla gardinen :idea:

Fick även köpt daimglass som ska inmundigas med min supergoda chokladsås till På spåret senare :D Bra fredag!
 
IMG_20221118_184041.webp
 
Jag som normalt inte tittar på Idol blev just så mäkta imponerad, inte bara för att Enjoy the silence är en av mina favoritlåtar utan också för att äntligen få höra någon med en röst som faktiskt kan bära upp en Depeche Mode-låt.
 
Jag har varit på besök hos öronläkare. Undersökning av öronen visar att röret i vänster öra är borta som vinden och det förklarar ständig lockkänsla.
Så svar på vad jag ska göra åt lockkänsla, smärta och tryck mot trumhinnan? Inte lönt att sätta i nya rör eftersom det förra satt i en månad bara och eftersom värktabletter inte hjälper mot öronvärken och eftersom tryckutjämning inte fungerar (det går inte, som att möta en vägg liksom+ en gräslig smärta som får det att svartna för ögonen), så.. inget. Annars... "ta värktabletter mot värken och tryckutjämna, det är normalt att det kan göra ganska ont i början".

Alltså, jag har haft det så här i nästan hela mitt liv, så länge att jag inte ens minns hur det var att inte ha problem, jag var ett litet barn då, det började efter mängder av öroninflammationer när jag ett litet barn. Standardfrasen från läkare har varit "tryckutjämning och "nässpray" och jag har tryckutjämnat utan resultat och knarkat nässpray tills näsan är beroende om och om igen, utan resultat.

Just nu känns en sax genom öronen som en lämplig lösning faktiskt.

Utöver det köpte jag mig en halsduk. Jag insåg i morse när jag rotat fram mina att alla jag har är nästan genomskinliga numera så välanvända de är! Den är varm och fluffig, kan vara bra till en fryslort som mig! I dag hade jag mössa och vantar på mig också.... Nu är det -1 ute, har tänkt tanken på långkalsonger de senaste dagarna ;)
 
Oj vilken fart de hade idag, de små vovvarna! Enormt med spring i benen på både liten och stor. Antagligen för att vädret slagit om så?

Glad att vi trotsade polarvindarna och gick till en stor och roligt rastgård med bra underlag. Sen var de ändå glada och tramsigt busiga på vägen hem. Hade de varit hästar hade jag nog åkt av 😂

Till middag blev det hemlagade vårrullar med lika hemlagad jordnötssås och morotssallad 🥕

Nu ska vi fräscha upp minnet av Dead to Me innan vi ger oss på nya säsongen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp