Jag har varit på besök hos öronläkare. Undersökning av öronen visar att röret i vänster öra är borta som vinden och det förklarar ständig lockkänsla.
Så svar på vad jag ska göra åt lockkänsla, smärta och tryck mot trumhinnan? Inte lönt att sätta i nya rör eftersom det förra satt i en månad bara och eftersom värktabletter inte hjälper mot öronvärken och eftersom tryckutjämning inte fungerar (det går inte, som att möta en vägg liksom+ en gräslig smärta som får det att svartna för ögonen), så.. inget. Annars... "ta värktabletter mot värken och tryckutjämna, det är normalt att det kan göra ganska ont i början".
Alltså, jag har haft det så här i nästan hela mitt liv, så länge att jag inte ens minns hur det var att inte ha problem, jag var ett litet barn då, det började efter mängder av öroninflammationer när jag ett litet barn. Standardfrasen från läkare har varit "tryckutjämning och "nässpray" och jag har tryckutjämnat utan resultat och knarkat nässpray tills näsan är beroende om och om igen, utan resultat.
Just nu känns en sax genom öronen som en lämplig lösning faktiskt.
Utöver det köpte jag mig en halsduk. Jag insåg i morse när jag rotat fram mina att alla jag har är nästan genomskinliga numera så välanvända de är! Den är varm och fluffig, kan vara bra till en fryslort som mig! I dag hade jag mössa och vantar på mig också.... Nu är det -1 ute, har tänkt tanken på långkalsonger de senaste dagarna