Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red ut en sväng I alla gångarter I det härliga solskenet 😍. Pållan var stark på grusvägen hemåt I traven men kändes ännu finare att rida när jag fick henne att flytta energin bak och söka sig i rätt form i stället, alltså så härlig känsla 😍. Sedan fick min fina fjordtjeja nytt spån och för ovanlighetens skull liiite havre, aja det är ju fredag 😄. Fredag ja; fredagsmys I soffan med sambon och kissarna med lite choklad och popcorn till Idol och tänka sig att båda mina favoriter Nike och Albin gick till final nästa fredag 🥳🤩.
 
Oj vilken fart de hade idag, de små vovvarna! Enormt med spring i benen på både liten och stor. Antagligen för att vädret slagit om så?

Glad att vi trotsade polarvindarna och gick till en stor och roligt rastgård med bra underlag. Sen var de ändå glada och tramsigt busiga på vägen hem. Hade de varit hästar hade jag nog åkt av 😂

Till middag blev det hemlagade vårrullar med lika hemlagad jordnötssås och morotssallad 🥕

Nu ska vi fräscha upp minnet av Dead to Me innan vi ger oss på nya säsongen.
Det lät gott. Har du något recept? :)
 
Vaknade, gick och kissade och när jag kom tillbaka till sängen satt en liten förväntansfull skrutt vid kudden med sin glitterboll. Nu har han roat sig med den i en timme, funderar på att gömma den under kudden så jag får sova lite mer istället för att kasta åt honom. 😺
 
Så var det morgon och dags att gå upp. Hade gärna fortsatt sova men det går ju inte :p

Vi har en gästande kattfröken här i helgen och jag hör att katterna åtminstone är vakna :cautious:

20221118_190919.webp
 
Vaknade halv fyra. Lyckades somna om. Vaknade sex, Megara blev överlycklig och började raskt bita mig i fötterna och benen eftersom jag slängt av mig täcket. Gav upp och hon fick mat lite i sju. Vilket inte är en bra Pavlovs strategi (för mig då).
 
Somnade lite för sent, och vaknade för tidigt, så har inte fått nog med sömn inatt 👎 kan nog somna om igen om jag lägger mig när jag städat färdigt. Vet dock inte hur tidigt det känns ok att dra igång dammsugaren. Bor på plan 2/2 så vet inte hur mycket det hörs genom golvet 🙈 tycker 9 egentligen, men har bara damtidningen kvar så vill inte vänta en timme 😅
 
Somnade lite för sent, och vaknade för tidigt, så har inte fått nog med sömn inatt 👎 kan nog somna om igen om jag lägger mig när jag städat färdigt. Vet dock inte hur tidigt det känns ok att dra igång dammsugaren. Bor på plan 2/2 så vet inte hur mycket det hörs genom golvet 🙈 tycker 9 egentligen, men har bara damtidningen kvar så vill inte vänta en timme 😅
Tyst 22-06 gäller hos oss. Sen fattar jag att man kanske vill visa mer hänsyn än så. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp