Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig middag hos grannarna. Risotto, rödvin och livliga diskussioner

F63AD470-7F6B-4343-942D-10F82A002477.jpeg


Nu har vi flyttat oss till salongen och dricker sherry och limoncello
 
Precis. Är det för kallt drar man sig för att gå upp.
Nja, tänkte mer på hur jag hade det när jag bodde i ett gammalt bruk. På vintern gick det inte att få varmare än 16 grader i luften i köket, mätte aldrig på golvet men satt aldrig med fötterna på golvet när jag satt i köket. Enda varma rummet i lägenheten var badrummet där det fanns golvvärme, så jag skuttade alltid ur sängen och sprang in dit och klädde på mig.
 
Stänger du av den ?! Ja jo elen förstås men morfar har på sin dygnet runt lixom vi hade i förra boendet med en sån ☺️
Ja, vi har också vår på, de ska vara designade för kontinuerlig drift och det tar ganska lång tid från påslag av ström tills att de når effektiva arbetspunkter. När den inte värmer utan håller pumpen standby drar den inte mycket el.

Hade en idé om att göra en elprisstyrd reläkoppling som blev nedsablad av flera kunniga - både gällande elsparande och livslängd på pumpen.

Däremot kan man ha reglertemperaturen på alltifrån 15 grader så vill man dra ned så var det bästa sättet (och fortfarande hålla pumpen strömsatt).
 
Stänger du av den ?! Ja jo elen förstås men morfar har på sin dygnet runt lixom vi hade i förra boendet med en sån ☺️
Ja, vi har på den vid behov. Normala år har på den mer men nu sätter vi på den några timmar på morgonen och några timmar på eftermiddagen. Sedan eldar vi resten av eftermiddagen och kvällen. Elen är billig NU men eftersom jag inte vet hur november ska sluta vågar jag inte köra den konstant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 266
Senast: Tarnin
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp