Vad gör vi? Del CCIII

Fick en trevlig löneökning detta år :up:

Grattis, vad trevligt! Med tanke på att ni ska köpa gård så skadar det inte att ha mer att röra sig med :)

Själv håller jag på att försöka vänja mig vid att vara löneslav (dvs anställd :D) efter typ 16 år som egenföretagare... det går sådär, reflexen "jag får inte glömma att skicka fakturan!" sitter hårt :laugh:

Jag har alltså aldrig haft tillsvidareanställning förut, enbart kört F-skatt eller projektanställning/vikariat :nailbiting:
 
Hörde från en vän i Ukraina för första gången på länge. En lättnad att hen lever förstås men också en glad överraskning att hunden fortfarande lever, den börjar bli lite till åren nämligen. Och tydligen är hunden inte alltför stressad av kriget. När jag träffade dem förra gången för flera år sedan badade hunden i fontäner och ylade till kyrkklockorna, nu följer den med ned i metro eller skyddsrum om missilerna kommer för nära. Det känns fortfarande bisarrt att tänka sig det. Blev också lite glatt förvånad över att vännen jobbar vidare med exakt samma sak som innan kriget.
 
Grattis, vad trevligt! Med tanke på att ni ska köpa gård så skadar det inte att ha mer att röra sig med :)

Själv håller jag på att försöka vänja mig vid att vara löneslav (dvs anställd :D) efter typ 16 år som egenföretagare... det går sådär, reflexen "jag får inte glömma att skicka fakturan!" sitter hårt :laugh:

Jag har alltså aldrig haft tillsvidareanställning förut, enbart kört F-skatt eller projektanställning/vikariat :nailbiting:
Ja, mer lön skadar definitivt inte, det kommer finnas många hål och stoppa de pengarna i :laugh:
 
Äntligen fick sambon hjälp på vårdcentralen!! Misstänkt lunginflammation (han var den andra idag som hämtade ut läkemedel för det på apoteket) så påbörjad behandling och test av snabbsänkan ska göras på onsdag igen. Stackars älsklingen som annars är positiv och glad av sig är nu istället en som en grinig gnällgubbe på 50 + så han har verkligen inte mått bra av det här 😢 så hoppas verkligen det här gör susen! ❤️.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
562
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 754
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp