Vad gör vi? Del CCIII

Är hemma en stund innan det är dags att åka till sjukhuset. Lämnar bilen halvvägs är planen. Bussresan sist var så himla skakig. 😳
 
Gissa om jag var glad att jag hade supervarma kläder i går när jag stod i ösregn, 5 grader, i en timme och väntade på bussen.
Hade jag paraply? Nä.
Var jag ändå hyfsat varm? Japp. :)
Var mest fötterna och låren som blev iskalla. Extra plus att mina gamla ridskor - som ändå är typ 10+ år gamla, på något vänster fortfarande inte släpper in vatten, och att regnet och att gå i gräset en bit gjorde rent dem :D

I dag vaknade jag med så mycket nack och huvudvärk att jag var helt yr och ostadig. Sitter på jobbet och försöker massera lite försiktigt.
 
Såg en sheltie när jag gick till jobbet och tårarna började rinna ohejdat. Vet inte vad som utlöser det - oftast kan jag se en sheltie utan att reagera såhär. Det är nu 4½ år sen min sheltie gick över regnbågsbron och lämnade ett stort hål i mitt hjärta. Konstigt att ett hål fortfarande kan göra så ont efter så lång tid... 💔
 
Sen när jag kom fram till jobbet så upptäckte jag att mina byxor har gått sönder! 🫣🫣🫣
Inte så stort hål som tur var, men nu vågar jag knappt röra mig av rädsla för att de ska gå sönder ännu mer... :laugh:
 
Löser Melodikrysset.
Kaffebryggaren har nog gjort sitt är jag rädd.. Den läcker vatten på något sätt, så hela bänken blir blöt.
Den är ändå bara ca fem år gammal.. Kan tycka att den borde hålla längre än så.
 
Sitter i telefonkö till Försäkringskassan. Anmält fel så måste fixa detta. TYvärr vägrar min handläggare ringa upp efter flera påtryckningar så jag får gå till kundtjänst så härlig telefonkö. Lite surt

Nu är jag uppe på transplationslistan... äntligen samtidigt som jag bara vill gå och spy över eländet. Operationen skrämmer mig.
 
Håller på byta lägenhet, så har några flyttkarlar här som kånkar möbler och lådor två trappor utan hiss. Som tur är så är det nerför och inte uppför, men jag har mycket bokhyllor och boklådor. Lägenheten jag flyttar in i ligger på marknivå, så slipper vi ramlar fler gånger i trappan.

Japp, lyckades ramla själv i stentrappan igår men som tur var så föll jag inåt och inte utför. :crazy: Det var mycket pipande som vanligt när varulven skulle gå ner i morse men nu slipper han gå fler gånger i trappan och ramla och slå sig.
 
Ligger fortfarande i skogen och drar mig.
Lite melankoliskt (men ändå mysigt) att åka hem i övermorgon.
Ska iofs regna båda dagarna, blir bara till att äta mer gott :D

Och saknar hästarna och ridningen så jag håller på att implodera, så DET ska bli fint med att komma hem :love:
 
Tänkte ju att ljusa gardiner skulle öka ljusinsläpp de mörkare månaderna jämför med de täta blå vi annars har. Menä dessa ljusa är ju väl tunna så när det är sol blir det väl varmt och ljust ändå på vår sida 😆. Var ju en aningens kyligt inne så tände bara en tändbrasa och vips blev det ca 25 grader i v-rummet och sambon svettas då ju även en panodil nu på 10e dagen med feber (!) sänker temperaturen lättare än innan kåvepeninet som nog nu börjat kicka in. Såklart har ju jag vaknat med i natt när sambon hostat förskräckligt och sovit sådär jag med men ska ta mig ut i solen och fylla på energin med lite ridning tänkte jag; bäst att passa på innan nya kursboken kommer och jag lär ha fullt upp ☺️.
 
Sen när jag kom fram till jobbet så upptäckte jag att mina byxor har gått sönder! 🫣🫣🫣
Inte så stort hål som tur var, men nu vågar jag knappt röra mig av rädsla för att de ska gå sönder ännu mer... :laugh:
Fram med silvertejpen bara, den fixar allt. :D

Apropå trasiga brallor, i våras när jag var och handlade stod det en tjej som kom från stallet längre fram i kön och när hon hade böjt sig ner några gånger och var halvfärdig med att tömma korgen rämnade ridbyxorna totalt så alla fick se hennes rosa trosor. :o Hon bara asgarvade och utbrast "jag visste det, skulle det hända så var det naturligtvis i kassakön" och då brast det för alla, vi garvade så vi tjöt allihop, snacka om att bjuda på sig själv. :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 766
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp