Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tater Tot hade diarrhea i natt och behovde ga ut 3 ganger :cautious: Han tyckte synd om sig sjalv och "forklarade" for mig hur besvarligt livet var. Jag tyckte mest synd om mig sjalv som var uppe tre ganger for att slappa ut honom och vanta tills han kom in igen. Max 5 minuter vantande varje gang, med det var mycket langa, och tamligen kalla, 5 minuter med 10*C och oppen dorr iford en mycket tunn t-skjorta och underbyxor. 🥶

Forbaskade paron trad ... hundarna hittar aldeles for mycket paron, en del ar halvruttna redan nar de faller ner och jag hinner inte plocka de nerfallna da Tate hoppar upp och drar i grenar sa paron faller overallt runt honom. Paron som inte ar riktigt mogna annu ... bara de halvruttna faller ner.:meh:

Har varit hos frisören och klippt av en dm av håret. Så skönt att få bort det slitna.
Men frisören var väl lite skeptisk av sig, frågade hur länge sedan jag klippte mig, jag sa ett år och då sa hon att det var alldeles för lång tid. Borde klippa mig minst var tredje månad.
Hon frågade även om jag färgade själv hemma för det var så ojämnt.
Jag skulle absolut klippa mig oftare och bleka på salong om jag hade råd liksom..

Har varit hos frisören och klippt av en dm av håret. Så skönt att få bort det slitna.
Men frisören var väl lite skeptisk av sig, frågade hur länge sedan jag klippte mig, jag sa ett år och då sa hon att det var alldeles för lång tid. Borde klippa mig minst var tredje månad.
Jag skulle absolut klippa mig oftare och bleka på salong om jag hade råd liksom..
Såklart frisören tycker att du ska komma dit oftare :D!

Blir knäpp. Vi har åkt hem till makens familj tre veckor i rad. Det är ca 20 mil enkel väg. Vi ska dit igen till helgen. Nu kryper det fram att vi "ska" dit helgen efter. Och helgen efter det.

Jag blev lite sur och sa nej, de får faktiskt samköra det lite. Vi kan inte åka upp varenda helg! Dels är drivmedel inte gratis och dels är det ett jäkla projekt att ordna kattvakt och ta med alla grejer till lilleman.

Nu tjurar maken. Visst, jag förstår att han vill träffa sin familj också. Men det funkar liksom inte!

Blir knäpp. Vi har åkt hem till makens familj tre veckor i rad. Det är ca 20 mil enkel väg. Vi ska dit igen till helgen. Nu kryper det fram att vi "ska" dit helgen efter. Och helgen efter det.

Jag blev lite sur och sa nej, de får faktiskt samköra det lite. Vi kan inte åka upp varenda helg! Dels är drivmedel inte gratis och dels är det ett jäkla projekt att ordna kattvakt och ta med alla grejer till lilleman.

Nu tjurar maken. Visst, jag förstår att han vill träffa sin familj också. Men det funkar liksom inte!
Han kan väl åka själv ibland?

Känns inte så trevligt. Jag brukar också klippa mig sällan men det har aldrig varit något frisörerna kommenterat på.

Hemma. Känns lite tröstlöst när det inte är några (eller ja små) framsteg. Jag vet att jag måste ha tålamod och att det tar tid. Men jag vill att mina idiotiska ben skärper sig 😠 De är dessutom darriga och ont i ljumskarna. Nu ska jag lyssna på en föreläsning på teams om våld i nära relationer - utbildning för Brottsofferjouren.

Men vad ska ni göra där?

Ett par manader efter att mitt forsta barn var fodd satte jag ner foten och forklarade att bade mina och exet's foraldrar fick komma till oss i stallet for att vi skulle aka till dem. Sa efter det packades inga barn med presenter in i bilen till jul och mycket fa andra stora helger firades tillsammans annat an hos oss och vi hade nagon hos oss nastan varenda helg. Men det ar battre an att aka ivag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
481
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 030
Senast: Scata
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
6
· Visningar
506
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama