Vad gör vi? Del CCIII

Räkmackans dag idag. De höll på att göra dem när jag kom.

IMG_20241014_083657.webp
 
Den dagen borde ju hänga ihop med när räkorna anländer, men å andra sidan är väl 99% av dem gjorda på annat än nyfiskade färska räkor.
Den 14 oktober varje år firas Räkmackans dag i Sverige, dagen instiftades av Arlanda flygplats 2010. Dagen instiftades eftersom att Arlanda tillsammans med Landvetter säljer flera tusen räkmackor i veckan. En räkmacka består oftast av räkor, majonnäs, ägg, kaviar och citron. Passa på att njuta av en av våra svenska maträtter, räkmackan eller räksmörgåsen som det ursprungliga namnet är.

Räkmackans dag är alltid den 14 oktober, dagen infaller nästa gång den 14 oktober 2024.

Räkmackans dag är instiftad av Arlanda flygplats. Kopierat från nätet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 739
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp