Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi köpte igår så vi firade afton först. Får se om det kan bli annandag med.
Räkmackans dag på en måndag?
Ja alltid den 14/10.Räkmackans dag på en måndag?
Den dagen borde ju hänga ihop med när räkorna anländer, men å andra sidan är väl 99% av dem gjorda på annat än nyfiskade färska räkor.Ja alltid den 14/10.
Den 14 oktober varje år firas Räkmackans dag i Sverige, dagen instiftades av Arlanda flygplats 2010. Dagen instiftades eftersom att Arlanda tillsammans med Landvetter säljer flera tusen räkmackor i veckan. En räkmacka består oftast av räkor, majonnäs, ägg, kaviar och citron. Passa på att njuta av en av våra svenska maträtter, räkmackan eller räksmörgåsen som det ursprungliga namnet är.Den dagen borde ju hänga ihop med när räkorna anländer, men å andra sidan är väl 99% av dem gjorda på annat än nyfiskade färska räkor.
Aha! Där är ju förklaringen - att det var Arlanda som startade. De har ju ändå inte tillgång till färska räkor.Den 14 oktober varje år firas Räkmackans dag i Sverige, dagen instiftades av Arlanda flygplats 2010. Dagen instiftades eftersom att Arlanda tillsammans med Landvetter säljer flera tusen räkmackor i veckan. En räkmacka består oftast av räkor, majonnäs, ägg, kaviar och citron. Passa på att njuta av en av våra svenska maträtter, räkmackan eller räksmörgåsen som det ursprungliga namnet är.
Räkmackans dag är alltid den 14 oktober, dagen infaller nästa gång den 14 oktober 2024.
Räkmackans dag är instiftad av Arlanda flygplats. Kopierat från nätet.
Vad är det ens?Känner mig enfaldig.
Fick en liten burk inlagd spaghettipumpa. Som tack för att de fick av mitt överflöd.
Men... vad ska jag göra med det? Inlagda pumpor har aldrig ingått i mitt kosthåll.
Jag kan inte ens fantisera hur jag ska äta det. Till vad?
Jag har det som tillbehör till typ kött eller grillat. Eller i en sallad.Känner mig enfaldig.
Fick en liten burk inlagd spaghettipumpa. Som tack för att de fick av mitt överflöd.
Men... vad ska jag göra med det? Inlagda pumpor har aldrig ingått i mitt kosthåll.
En sorts pumpa med ljust kött som bli till trådar när man tillagar. God!Vad är det ens?
Känner mig enfaldig.