Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var inne på tumblr och såg en video med en smart grej för ljus, där den släcker ljuset när den kommit ned till en viss höjd. Tyckte att det var smart och kollade kommentarerna, då sajten är internationell så blev jag positivt överraskad av att se en .se länk.
Vekvaka hette grejen, tänkte på att det närmar sig jul och många har stearinljus tända. Tyvärr passar de bara vanliga stearinljus storlekar men kan ju vara smart för säkerheten ändå.
Sådana var vanliga förr. Farmor och farfar har alltid använt sina flitigt, deras är formade som snäckor och är i silver och jag tycker de är så fina :love:
 
Var inne på tumblr och såg en video med en smart grej för ljus, där den släcker ljuset när den kommit ned till en viss höjd. Tyckte att det var smart och kollade kommentarerna, då sajten är internationell så blev jag positivt överraskad av att se en .se länk.
Vekvaka hette grejen, tänkte på att det närmar sig jul och många har stearinljus tända. Tyvärr passar de bara vanliga stearinljus storlekar men kan ju vara smart för säkerheten ändå.
Vi hade alltid sådana på ljusen i huset. De funkar jättebra! :heart
 
Hållt igång idag med en promenad, vikt och hängt tvätt, städat lite och annat pyssel såsom ute hos kaninen 🥰. Lagade middagen (tomat- och pastasoppa, liten bananpaj till mig och pannkakor till sambon samt lunchlåda imorgon) före stallet så var bara att äta när jag kom hem 😊 (har haft betydligt lättare med att inte småäta mellan måltiderna sedan jag ökade på frukostmålet 👍). Förutom stallfix blev det också en promenad med en kompis och hennes häst; en aktiv vilodag för pållan som var mer nöjd med att komma in i boxen: stod en stund och njöt av synen; det är viktigt att stanna upp och njuta ibland (ofta)! ❤. Hemma efter maten blev det soffhäng och koppla av med färgpennorna medan sambon kollade på sitt på Youtube, mysigt 😍. Nu dusch och krypa ner i sängen och läsa och sova 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 497
· Visningar
42 266
Senast: Tarnin
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp