Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår köpte jag Aloe vera gel, blandade lite med olivolja på kvällen. Smörjde in fötterna och satte på plastpåsar och sockar. Hade riktigt fina och mjuka fötter imorse, bästa kuren för torra fötter på vintern tycker jag. :)

Nu har jag varit och tränat och ska sätta igång med min uppsats. Känns bra.
 
Hade otrolig tur nu på morgonen. Skulle ta mig hem från morgonmöte på jobbet, och möter då en kollega från förra jobbet åkandes med skåpbil. Det visade sig att han skulle åt samma håll som mig, så jag kunde slänga in cykeln där bak och få skjuts en bit. Med tanke på att hela världen är en enda stor isfläck nu så kändes det galet skönt (dessutom är kollegan supertrevlig, så det var fint att få prata lite).
 
Dör av gull! Har ju ett gäng talgoxar jag matar som är lite halvtama på jobbet. Jag jobbar hemma i dag.
Först skickar ena snubb-kollegan att "jag har matat fåglarna, jag är vän med fåglarnas vän" :love:
En kvart senare skickar andra snubb-kollegan "De fick ju av mig i morse!?!" :love::love:

De har alltså fått frukost två gånger! Gulle!
 
Vinterdäck på bilen. Inte för att jag vill ha vinter men det är kanske lönlöst att sträva emot? Nu är det lunchpromenad med hundskrället i skogen. Och så är det fredag mina vänner! Frågan är hur tidigt man kan med att stänga datorn? Är 1300 anmärkningsvärt?
 
Funderar på att köpa en ny telefon. Passa på när den jag tittat på är på rea. Men jag vet inte.. Min gamla funkar ju, oftast. Batteritiden är inte på topp längre och skärmen går inte alltid att tända. Men den funkar bra för det mesta.
Tycker inte om att köpa ny telefon.
 
Sådärja! Gått en promenix, hämtat in flera omgångar (lillkissen ville bara vara med i selen första vändan😅) med ved och staplat och var ute hos kaninen 🥰. Sen efter några minuters slappa med lillkissen I soffan, myste i kapp 😄🥰 städade jag golven. Nu ut i lite solsken och ta med lunchen till stallet 😍.
 
Det här med att ta sig runt med vagn har gett mig en ny förståelse för hur det är för många rörelsehindrade. Detta är alltså 3 vagnar och 1 rullstol före mig i kö till hissen, som har plats för en i taget 😴

3305097B-0B28-473B-8916-2E82DE152ACC.webp
 
Jag hatar verkligen arbetsuppgifter som är helt onödiga.
Jag ska skriva en FAQ för receptionen. Grejen är att det inte finns något att skriva? Fråga: "Får jag låna en skruvmejsel?" Svar: "Ja."
Så ser alla de 6 frågor och svar jag skrivit hittills... och jag har försökt krysta ur mig bullshit sedan i morse. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 493
· Visningar
42 146
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp