Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första snön singlar ner. Inget stannar dock eftersom vi har plusgrader. Skuggiga ställen i lite sumpig mark stannar dock lite snötäcke kvar.
1668689973475.webp
 
På väg från jobbet! Sen återser jag inte kollegorna förrän tisdag. Vi har en lagerlokal 10 min från där jag bor, där lite saker ska fixas och från jobbet tar det 1h 20 min att åka. Kollegorna som bor på andra sidan stan hade noll lust att spendera nästan 3h arbetstid åt att åka kollektivt.
Jag erbjöd mig direkt, och övertalade chefen om att det är bättre att jag inte kommer in i morgon.

Är massa reparationer och så ska jag flytta massa saker från a till b. I dag ska jag möta upp en låssmed som ska fixa låset. :up:
 
Det blev lite många pannkakor för tätt inpå en lunch med en vän, hade noll aptit och tyckte inte maten var särskilt god 🫢 Men det var trevligt ändå såklart. Nu är jag hemma efter hundpromenad och ska sitta ner med ett julnummer av Lantliv. En stackars vovve i något grannhus har varit ensam hemma hela morgonen och förmiddagen och skällt konstant. Den håller fortfarande på 😕
 
Du kanske kan försöka träna på att släppa lite på detta? Det låter väldigt jobbigt att fortfarande vara så rädd för smitta!

En bekant hade covid, var hemma fran jobbet i 1,5 vecka, men har nu jobbat i en manad. Han har fortfarande "brain fuzz" och hosta sa han maste avbryta det han haller pa med flera ganger om dagen. Det ar verkligen inte att leka med.

Vill också tillägga att mycket handlar om att jag inte har råd med all jäkla sjukfrånvaro eftersom vi fortfarande ska vara hemma vid minsta symtom (även om alla inte följer det…). Att bli förkyld per se är jag inte rädd för!

Har har bade all personal och alla patienter pa sig mask pa alla sjukvards stallen. Som patient kanns det faktiskt bra, jag lar inte bli smittad vare sig av forkylning eller covid vid sjukhus besok i alla fall.
 
Kom snöblandat när jag åkte till jobbet nu i em, slog över till duggregn innan jag var framme men det hinner kanske frysa på tills jag kör hem ikväll efter 22 så jag är så glad att dubbdäcken sitter på bilen. 🙃

Hade förhoppningen att hämta hö i morgon men det får tyvärr vänta till efter helgen. Jag ska iaf smita iväg ca 30 minuter och köpa kraftfoder till pållarna nu ikväll och i morgon åka och köpa mer strö, så får de komma in i morgon kväll och torka upp över natten tills hovslagaren kommer på lördag. :up:
 
En bekant hade covid, var hemma fran jobbet i 1,5 vecka, men har nu jobbat i en manad. Han har fortfarande "brain fuzz" och hosta sa han maste avbryta det han haller pa med flera ganger om dagen. Det ar verkligen inte att leka med.



Har har bade all personal och alla patienter pa sig mask pa alla sjukvards stallen. Som patient kanns det faktiskt bra, jag lar inte bli smittad vare sig av forkylning eller covid vid sjukhus besok i alla fall.
Självklart kan man bli väldigt sjuk av covid, men för mig känns nuvarande risk såpass liten att det känns naturligt att leva "normalt" igen. Annars hade jag inte överlevt livet som småbarnspedagog.... :)
 
Kunnat jobba nästan heldag idag, så det går framåt! Hoppar över ridningen för att inte riskera bakslag, vilket är trist :( Men tror jag kommer kunna åka in till jobbet imorgon i alla fall, vilket är kul då jag är med och anordnar en träff för massa andra inspektörer inom samma område i grannkommunerna :)
 
Sotaren kom till sist och meddelade att det såg bra ut i skorstenen. Känns ju bra med tanke på att det säkert blir en del eldande i vinter. Efter det har jag farit runt som ett torrt skinn med div ärenden som behövde avklaras i dag när jag är ledig. Avslutade men stallet och en något kylslagen ritt på min lilla bruna. Nu hemkommen, brasan tänd, te i koppen och en lussekatt bredvid. Tänker inte göra något mer vettigt än så idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
42 496
Senast: sthu
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp