Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet somnade fort, men lite sent! Råkade bada i drygt en timme, hej russin 👋

Fick bli te och macka nu, eller te… egentligen är det de där starka ingefärskaramellerna som jag lagt i kokande vatten (det stod faktiskt på påsen att man kunde göra det!) och det blev riktigt gott!

Ska försöka att ta det lugnt nu. Och inte stressa över hur morgondagen ska bli.
 
Var skönt med sovmorgon och blev väckt av lillkissen som kikade på mig och ville bli kliad på magen, myskisse ❤. Efter långfrukost for jag till stallet och hade några härliga timmar där varav nästan en av dem i sadeln på härligaste hästen ❤. Idag tog vi en lite längre galopp istället för att bryta av emellan på skogsvägen som stiger lite uppåt från sjön och särskilt taggade ju pållan till inför backen uppför 😄; lite flåsigt- lite onödigt varmt idag 🙃. När älsklingen äntligen kom hem blev det sent om sider middag; tacos och cider, gott gott 😋 och filmkvällsmys (filmen Just Like Heaven) tillsammans ❤, härlig lördag 😊.
 
Huh....kusligt..... :nailbiting:

Senast nån knackade på min dörr var det en polis.
(Det var inte mig han letade efter).
Ja jag lät ju bli att öppna.... hade kunnat göra det om det var dörren i trapphuset. Men det var min ytterdörr och bredvid den är det stora fönster och mörkt utanför. För läskigt helt enkelt. Men har haft lite ångest över om det var någon som mådde dåligt och behövde hjälp eller något. Hade jag haft någon vän eller stor hund här så hade det varit annorlunda. Eller om jag fortfarande var uppe så jag kunde spana på vem det var innan jag öppnade.
 
Var uppe och kissade och fick syn på något konstigt på magen, en fästing! Ingen aning om hur den hamnat där, om jag haft den på mig eller om hundarna haft med en in som sedan hamnat i sängen. Hoppas den inte hade borrelia men den kan inte suttit länge för den var lätt att dra loss. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp