Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså jag menar orimligt varmt... det räcker vell med vanlig filt max eller vad säger du @LadyCovergirl

Kanns som att det ligger ett insider joke har :p
- men for alla andra - elfilt kan stallas in pa temperatur..

Jag kanner mig som en evangelist nar det kommer till dessa filtar nu alltsa, har en "vanlig" elfilt men overvager redan att kopa en andra filt specifikt for sangen (dessa har elastiska band som man faster kring madrassen sa att den ligger still)
 
Senast ändrad:
Jag har sovit lite daligt och varit vaken sedan 5snaret - avslutar nu frukosten i soffan och ska sedan forbereda mig for morgonens utflykt da jag ska hamta en byra och en TV bank genom att kora en stor van genom Londons tranga gator. Forhoppningsvis gar allt bra och jag fortsatter att komma narmare och narmare en mer fardig lagenhet - igar kopte jag en battre begagnad TV fran folk som uppgraderade, sa vi har momentum nu!

I eftermiddag undervisar jag 2 ridlektioner med nagra tonaringar, och ikvall ska jag traffa min fwb - bra avslut pa helgen!
 
Kanns som att det ligger ett insider joke har :p
- men for alla andra - elfilt kan stallas in pa temperatur..

Jag kanner mig som en evangelist nar det kommer till dessa filtar nu alltsa, har en "vanlig" elfilt men overvager redan att kopa en andra filt specifikt for sangen (dessa har elastiska band som man faster kring madrassen sa att den ligger still)
Jag har tre stycken och samtliga används :D
 
Kanns som att det ligger ett insider joke har :p
- men for alla andra - elfilt kan stallas in pa temperatur..

Jag kanner mig som en evangelist nar det kommer till dessa filtar nu alltsa, har en "vanlig" elfilt men overvager redan att kopa en andra filt specifikt for sangen (dessa har elastiska band som man faster kring madrassen sa att den ligger still)

@LadyCovergirl vill ha en temperatur i sovrummet som en isbjörn skulle avundas ;)
 
Morgonpigga hästar som ville ut och få frukosthö vid 7, härlig frisk luft ute med bara 2 grader varmt när jag kom till stallet, fin höstmorgon 😍.
Onödigt spännande på vägen hem, inte bara hjortar och annat vilt att se upp för utan också köttdjur då nån bonne skiter i att de går lösa precis bredvid vägen, nu har jag krypt ner bredvid älsklingen och en spinnande katt en stund till; har sovit för lite och ögonen protesterade med linser (inte svällt av än, de svullnar ju helt normalt när man sover) så åkte direkt igen ut innan jag åkte 😌.
 
Kanns som att det ligger ett insider joke har :p
- men for alla andra - elfilt kan stallas in pa temperatur..

Jag kanner mig som en evangelist nar det kommer till dessa filtar nu alltsa, har en "vanlig" elfilt men overvager redan att kopa en andra filt specifikt for sangen (dessa har elastiska band som man faster kring madrassen sa att den ligger still)
Jag har 10-15 tyg filtar istället. Drar ingen ström eller nånting. :banana:
 
Tömt två permanentbäddar och bråkat med elen idag.

Min granne hjälpte mig att klura ut vad som var fel för trots kontroll av säkringar fungerade inget så vi mätte överallt och inget fungerade, en utelampa hos stallägaren heller men det fanns el i uttaget. :confused:

Efter mycket om och men konstaterade vi att det uttaget som var glappt, elaggregatet till hagen är helt men uttaget måste bytas ut så jag fick göra en onödig utflykt till Bauhaus för att köpa nytt. Varför kollade jag inte tidigare i veckan så jag kunde köpt det när jag ändå var i Uppsala? :devil:

Hade tömt ena bädden före Bauhaus, var lite trött när jag kom hem så åt frukost vid 14 och la mig att vila lite. Åkte sen och tömde andra bädden inför publik. Shettisen hade helt enkelt forcerat insläppet upptäckte jag senare och kom in i stallet medan jag höll på.

Man fyller en skottkärra med skit och går ut och tömmer den, sen tar man ut shettisen ur boxen så man kan fortsätta mocka. Kör ut och tömmer skottkärran, tar ut shettisen ur boxen och fortsätter mocka. Tömmer skottkärran och går in igen och shettisen har vandrat bort till en av de andra boxarna istället. Jag fortsätter mocka och shettisen lyfter demonstrativt på svansen och skiter på plasten från en tömd spånbal och går sen ut ur stallet. 🤣

Mockar klart, lägger in foder och hon får äntligen komma in i boxen! Hämtar in de andra som stått och skrikit på mig sen jag kom till stallet och åker sen hem. Som vanligt har alla odjuren nu fått mat så nu är det äntligen min tur. 😓:d
Man måste ju älska Shettisar ändå😍. ”Jag, liten?!?! Pfff, watch me as I rule the whole world”
 
Jag har 10-15 tyg filtar istället. Drar ingen ström eller nånting. :banana:
Men det är ju inte detsamma? Jag sitter just nu på min elfilt med 17,9 grader i vardagsrummet och känner mig väldigt bekväm pga den svaga värmen under rumpan.... :) Min elfilt drar 150 watt, så jag antar att den inte kommer att kosta mig speciellt mycket om man tänker att jag annars kanske hade velat klicka igång luftvärmepumpen.
 
Nu lyssnar jag på Trafikpoliserna, en cyklist blir överkörd av en lastbil. Det är lastbilsföraren som gör fel men kvinnan berättar "jag har företräde eftersom jag ska rakt fram". Det är verkligen en livsfarlig inställning i trafiken, inte minst bredvid en lastbil i en korsning.
Jag är förvånad att det inte dör fler cyklister i trafiken. Jag blir lika vansinnig varje gång jag passerar obevakade övergångsställen och cyklisterna kör på som om det är en självklarhet att de har företräde.
 
Men det är ju inte detsamma? Jag sitter just nu på min elfilt med 17,9 grader i vardagsrummet och känner mig väldigt bekväm pga den svaga värmen under rumpan.... :) Min elfilt drar 150 watt, så jag antar att den inte kommer att kosta mig speciellt mycket om man tänker att jag annars kanske hade velat klicka igång luftvärmepumpen.
Ok har aldrig förstått vitsen med elfilt brukar vira in mig i vanlig filt.
 
Jag är förvånad att det inte dör fler cyklister i trafiken. Jag blir lika vansinnig varje gång jag passerar obevakade övergångsställen och cyklisterna kör på som om det är en självklarhet att de har företräde.
Jag har börjat cykla till jobbet, har gjort det typ tre gånger i veckan i en månad. Har varit nära att bli påkörd av en bil två gånger. På cykelväg! Bilarna verkar tycka att de har företräde även där.. Jag passerar ett obevakat övergångsställe, är väldigt försiktig där. Man är oerhört oskyddad som cyklist kan jag känna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp