Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var Sjödén också på Pizza Express?
Ja det tar jag för givet! Sen kan hon förvisso inte ha utfört mobbingen, hon har ju en åkomma som gör att hon helt enkelt inte är fysiskt kapabel att säga såna saker.

Och om det nu skulle ha råkat hända så var det den allra första gången, och det hela berodde på att hon har varit med om övergrepp så hon skadar sig genom att själv bete sig som ett as :up:
 
Jag har börjat cykla till jobbet, har gjort det typ tre gånger i veckan i en månad. Har varit nära att bli påkörd av en bil två gånger. På cykelväg! Bilarna verkar tycka att de har företräde även där.. Jag passerar ett obevakat övergångsställe, är väldigt försiktig där. Man är oerhört oskyddad som cyklist kan jag känna.
Är det ett separat vägfält avsett för cykling?
 
Sorterar symönster i Airtable. Tack @Trott för det tipset! Det har gjort min samling mycket mer överskådlig.
Just nu sitter jag med väskmönster. Hur många väskor kan en person behöva? Har 32 digitala mönster och förmodligen en hög pappersmönster någonstans i röran. Hur ska jag hinna använda alla olika väskor?
 
Sitter och skriver ut en massa vinyl inför vinylmötet om 2v. Det kommer inte finnas en chans att hinna skriva ut allt under mötet så jag tänkte ha lite färdigt för dem som inte har någon egen idé 😊

Men vad vill man ha på glasunderlägg och disktrasor? 🤔
 

Bifogade filer

  • 16640898674207330358816858560588.webp
    16640898674207330358816858560588.webp
    122,5 KB · Visningar: 39
Ja det tar jag för givet! Sen kan hon förvisso inte ha utfört mobbingen, hon har ju en åkomma som gör att hon helt enkelt inte är fysiskt kapabel att säga såna saker.

Och om det nu skulle ha råkat hända så var det den allra första gången, och det hela berodde på att hon har varit med om övergrepp så hon skadar sig genom att själv bete sig som ett as :up:
Fnissade en lång stund åt det här 😂
 
Äter frukost med katt i knäet. Har en buggkurs i eftermiddag men uteblev förra gången pga förkylning och nu känner jag mig helt ointresserad trots att jag egentligen gillar bugg :confused: men är fortfarande snuvig och tänker mest på hur skönt det vore att bara påta på hemma. Får se hur jag gör, börjar fundera om jag verkligen vill gå kursen eller om jag bokade för att det vart planen sedan länge...
 
Gubbvälde?

Man blir mörkrädd. Detta är 2022. Inte 1822.

lite OT men. Minns ett årsmöte där man drev att det skulle vara flera kvinnor i styrelsen (som på en tiden enbart bestod av män) En herre sa att det var lika befängt som att bestämma att en viss procent skulle vara rödhåriga. En ung tjej klev fram och sa att det förslaget stödde hon. Då skulle de få flera ledamöter med hår.
 
Jag har börjat cykla till jobbet, har gjort det typ tre gånger i veckan i en månad. Har varit nära att bli påkörd av en bil två gånger. På cykelväg! Bilarna verkar tycka att de har företräde även där.. Jag passerar ett obevakat övergångsställe, är väldigt försiktig där. Man är oerhört oskyddad som cyklist kan jag känna.
Fy sjutton. Nu vet jag inte hur det ser ut där du cyklar och vilka tider du är ute, men har du ordentlig med reflexer på dig och lampor på cykeln? Jag upplever att även om jag cyklar dagtid så tar bilarna det lugnare kring mig när jag har reflexväst, troligen för att jag blir ännu lättare att se då.

Undantaget är i en korsning där alla kör som idioter hela tiden. Högerregel vet ingen vad det är heller. Där brukar t.o.m. bussar försöka köra om mig (på 30-sträcka) precis innan korsningen, precis innan övergångsställe och jag vet inte hur många gånger jag haft bilar och bussar typ 20cm från cykeln där, eller att de kört om och plötsligt insett att de måste tvärnita en millimeter framför mig. Som tur är cyklar jag mest där vid tider då det är lite trafik, men de gånger när jag måste passera där på mer populära tider... Fy vad jag avskyr det.
 
Jag har börjat cykla till jobbet, har gjort det typ tre gånger i veckan i en månad. Har varit nära att bli påkörd av en bil två gånger. På cykelväg! Bilarna verkar tycka att de har företräde även där.. Jag passerar ett obevakat övergångsställe, är väldigt försiktig där. Man är oerhört oskyddad som cyklist kan jag känna.

Jag cyklar också mycket och tycker bilister generellt sätt har en helt otrolig attityd.
Så mycket lagbrytande som är vardagsmat - att köra om utan tillräckligt avstånd (jag har flertalet gånger knackat i sidan på bilar som kökrt om med dm i avstånd..), att köra om på övergångsställe, fippla med mobilen när man kör, köra mot rött, svänga vänster framför cyklist (vänstertrafik), men som cyklist ska jag ge mig ut med hjälm, relexväst och knäskydd för att inte få skylla mig själv om jag blir överkörd typ.
(Jag har faktiskt tänkt att retoriken från bilister gentemot cyklister har liknande paralleller med våldtäcktskulturen som skuldbelägger offren istället för förövarna...)

aah, jag har mycket frustration mot bilister, som ni kanske märker :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp