Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde inte vara vaken men somnade seneftermiddags/tidig kväll och sov någon timme och har vilat från och till hela dagen pga huvudvärken så jag är inte direkt tillräckligt trött nu. Och har bara svag värk nu ju. Tycker det är lite väl tradigt att värk och dåligt mående ska förstöra ledig tid, det är ju då man ska roa sig, göra roliga saker, behövliga saker eller bara saker!
 
Håller helt med! Har gett bort elfiltar i present till alla jag tycker om 😂

Jag har tre (eller kanske 4?) elfiltar jag fatt i present ... och anvander aldrig nagon. :cautious: Elfilt ar den samsta uppfinningen ever ... :meh:


I dag har vi haft en "hiring event" igen med jobbet. Ett par stycken var riktigt intresserade sa vi kanske kan fa atminstone en av dem.
Jag har fatt en medicin som gett mig jatte problem med magen, sa den avslutades redan i Onsdags kvall ... men inte forran idag kom jag pa nagot som jag kanske faktiskt kunde ata ... butternut squash soup ... soppan blev god och magen acceptrade plotsligt mat utan att krangla.
Det ar dock lite val varmt ute for soppa till middag, men da far jag bara kora igang ACn igen. :angel:
 
Vaknade 05.30 av mardrömsångest, så himla onödigt. Det blev till ekonomiångest som sen la sig tack vare verktyg jag fått via psykolog. Tack till mig själv för att jag har gått i terapi, så himla bra livsval.

Nu är jag dock vrålhungrig. Jag måste bli bättre på att äta kvällsfika (inte morotskaka!) så kanske morgonhungern lugnar sig lite.
 
Om jag hade ägnat lika mycket tid åt att skriva som på att gnälla på att jag behöver skriva så hade jag varit färdig med uppgiften nu.

Men det närmar sig. Kalas vid 13, målet är att vara klar tills dess (inte kalas här utan på en av bygdegårdarna i närheten).
 
Var uppe och kissade och fick syn på något konstigt på magen, en fästing! Ingen aning om hur den hamnat där, om jag haft den på mig eller om hundarna haft med en in som sedan hamnat i sängen. Hoppas den inte hade borrelia men den kan inte suttit länge för den var lätt att dra loss. :cautious:
Har den suttit kortare än ett dygn ska du inte behöva oroa dig för borrelia, det tar längre tid att överföra än så :)
 
Nu lyssnar jag på Trafikpoliserna, en cyklist blir överkörd av en lastbil. Det är lastbilsföraren som gör fel men kvinnan berättar "jag har företräde eftersom jag ska rakt fram". Det är verkligen en livsfarlig inställning i trafiken, inte minst bredvid en lastbil i en korsning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp