Vad gör vi del CLXII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
VÀntar pÄ upphÀmtare av tavla

A4D41842-B285-45AD-AD68-0FA20FBE8490.webp
 
Fy sjutton. Nu vet jag inte hur det ser ut dÀr du cyklar och vilka tider du Àr ute, men har du ordentlig med reflexer pÄ dig och lampor pÄ cykeln? Jag upplever att Àven om jag cyklar dagtid sÄ tar bilarna det lugnare kring mig nÀr jag har reflexvÀst, troligen för att jag blir Ànnu lÀttare att se dÄ.

Undantaget Àr i en korsning dÀr alla kör som idioter hela tiden. Högerregel vet ingen vad det Àr heller. DÀr brukar t.o.m. bussar försöka köra om mig (pÄ 30-strÀcka) precis innan korsningen, precis innan övergÄngsstÀlle och jag vet inte hur mÄnga gÄnger jag haft bilar och bussar typ 20cm frÄn cykeln dÀr, eller att de kört om och plötsligt insett att de mÄste tvÀrnita en millimeter framför mig. Som tur Àr cyklar jag mest dÀr vid tider dÄ det Àr lite trafik, men de gÄnger nÀr jag mÄste passera dÀr pÄ mer populÀra tider... Fy vad jag avskyr det.
Än sĂ„ lĂ€nge har det varit fullt dagsljus och cykeln Ă€r helt ny med automatisk belysning. Men jag utgĂ„r ifrĂ„n att jag kommer bli pĂ„körd, sĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt vaksam nĂ€r jag cyklar.

Jag Àr till 99,99% bilist och försöker visa extra hÀnsyn till cyklister, vilket jÀttemÄnga bilister ocksÄ gör! Oftast om jag stannar cykeln vid ett oövervakat övergÄngsstÀlle sÄ stannar bilisterna och slÀpper förbi mig ÀndÄ, och jag brukar ofta göra samma sak. Jag tycker inte man förlorar speciellt mycket tid som bilist pÄ att vara lite "extra snÀll" mot de oskyddade trafikanterna som finns runt vÄra vÀgar.
 
Haha. Fick film frÄn mamma pÄ katten. Mamma i filmen: "Du frÀste Ät mig!!!"
Katten tittar bort och viftar irriterat pÄ svansen.
Mamma: "Du ska vara snÀll!"
Katten lÄngsamtblinkar Ät Mamma men viftar fortfarande irriterat pÄ svansen.
Mamma: "Jag ser att du Àr sur fortfarande fast du blinkar! Jag skvallrar till matte!"
Katten spÀrrar upp ögonen och slutar vifta pÄ svansen.

Katten och Mamma har alltsĂ„ haft lite meningsskiljaktigheter kring om Katten fick vara i kylskĂ„pet eller ej.😅 Den dĂ€r kattens attityd och Ă„sikter alltsĂ„...
 
Jaha, sÄ var jobbhelgen avklarad. Inga katastrofer och rÀtt harmoniskt men jag Àr rÀtt trött. Den dÀr jÀkla covidsvÀngen har lÀmnat min kropp med lite för lite energi.

Åkte hemĂ„t med sikte pĂ„ stall men helvete vad det regnar nu. Ser ut som ett grĂ„tt tĂ€cke Ă€r utanför fönstren. 17 grader i huset sĂ„ jag har tĂ€nt en brasa i kaminen och bryggt mig te. ÅterstĂ„r om jag behöver simborgarmĂ€rke föratt ta mig till min lilla bruna eller om det lugnar sig lite om en stund.
 
TrÀnat, handlade pÄvÀgen hem och levererat en sÄld sadel. Har nog behÄllit den av rent sentimental skÀl pga av att den tillhört mitt hjÀrtas hÀst. Men saker kan inte hÀnga nere i förrÄdet i flera Är för att jag inte vill skiljas frÄn dem. Sorgen kommer aldrig gÄ över helt men saker Àr bara ting som kan göra nytta nÄgon annanstans. Och pÄ Trule passa den inte tyvÀrr.

Nu kaffe, behöver lite energi pĂ„fyllning, sett ut som en panda hela dagen đŸ«Ł
 
ApropĂ„ gym. Jag hade för ett antal Ă„r sedan en kompis som ville slĂ€ppa ivĂ€g mig till SATS (eller nĂ„got annat högstausgym) för att ragga. Öh, nĂ€r jag trĂ€nar sĂ„ Ă€r jag högröd i ansiktet, hĂ„ret spretar, svetten rinner och jag flĂ€mtar. Inte direkt rĂ€tta tidpunkten för att ragga. Dessutom Ă€r/var jag utrustad bekvĂ€mt, dvs blekta urtvĂ€ttade trĂ€ningsbyxor, lika slitna skor, sport bh och en fruktansvĂ€rt skön t-shirt med en del hĂ„l i.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 217
IT & mobiler Jag undrar om det Àr nÄgot man kan göra vid ett mindre antal tillfÀllen Àven med ett pyttelitet abonnemang, eller om det Àr fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har bestÀllt ett mjukisdjur som kallas kÀrleksuttern. Det Àr alltsÄ ett mjukisdjur för vuxna som sover dÄligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp