Ja vi gjorde listor tillsammans igår och hon följer dem så det borde vara lugnt."Mamma, jag kan själv" eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vi gjorde listor tillsammans igår och hon följer dem så det borde vara lugnt."Mamma, jag kan själv" eller?
Jag gjorde marmelad på 1.8 l äpplen och hade 6dl syltsocker. Sött blev det!Okej...1918-receptet är lite krångligt för marmeladen uppför sig inte som den ska.... Tio äpplen = ca 1,4 kg frukt skulle kokas och passeras genom en sil. Sedan skulle man tillsätta 125 g socker till den passerade fruktvätskan. Jag tog syltsocker och det borde bli ca 1,3 dl. Jag provsmakade efter 1 dl och tyckte att det blev sött nog på det viset. Och sedan kokte, kokte och kokte jag eländet utan att tycka att det tjocknar speciellt markant. Jag misstänker att mängden socker är för liten för att göra marmelad men kommer att lösa det genom att tillsätta lite potatismjöl innan bakning i fall den fortfarande är alldeles för lös när den har svalnat....
Ja det märktes här förra helgen också!Marknat färdigt, märks hur det varit uppehåll i 2 års tid och hur mycket folk saknat det här. Träffat massvis med folk som inte bor här längre som bara vänder hemåt till marknaden och köpt alldels för mycket godis och ost, precis som vanligt.
Jag gillar verkligen inte kok-kaffe men det där ser gott ut by association.
Om man plockat lingon och kantareller i regn innan kaffet, så bättras den ration ytterligare..!Kokar kaffe på kamin.
Jag gillar verkligen inte kok-kaffe men det där ser gott ut by association.