Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis lärt mig att det finns skor som kostar över 8000(!) kr, och nu sett en man på youtube sitta och förstöra ett par sådana för att se om de är värda pengarna eller inte sett till material osv.

Är någon annan nyfiken så kika här:
 
Mer ångest än på länge. Tog en gammal atarax i går och sov ostört i 11 timmar.
Känner mig fortfarande trött men det var värt det för att få vila hjärnan en stund.
I dag ska 10 tusen steg ordnas och sen ska jag se på travtv och Kriteriet.
 
Okej. Mitt kostar inget. Får lite poäng på köp.
Betalar alltid räkningen så jag inte får betala ränta.
Jag fick ett när jag köpte bilen på kredit. DNB.

Använder det till stora kostnader. Typ stor reparationen på bilen, hundens veterinärräkning etc.

Visst är det praktiskt att ha en nödlösning om något oförutsett inträffar, Mestadels står det på noll men i år hade jag både bilen och veterinären samtidigt. Det tar ett tag att betala av men jag hamnar inte hos kronkalle i alla fall.;) Min stora fasa är att få betalningspåminnelser. Räkningar ska betalas senast på förfallodagen.
 
Jag fick ett när jag köpte bilen på kredit. DNB.

Använder det till stora kostnader. Typ stor reparationen på bilen, hundens veterinärräkning etc.

Visst är det praktiskt att ha en nödlösning om något oförutsett inträffar, Mestadels står det på noll men i år hade jag både bilen och veterinären samtidigt. Det tar ett tag att betala av men jag hamnar inte hos kronkalle i alla fall.;) Min stora fasa är att få betalningspåminnelser. Räkningar ska betalas senast på förfallodagen.
Jag lägger in alla räkningar så de dras på lönedagen. Så skönt tycker jag.
 
Jag fick ett när jag köpte bilen på kredit. DNB.

Använder det till stora kostnader. Typ stor reparationen på bilen, hundens veterinärräkning etc.

Visst är det praktiskt att ha en nödlösning om något oförutsett inträffar, Mestadels står det på noll men i år hade jag både bilen och veterinären samtidigt. Det tar ett tag att betala av men jag hamnar inte hos kronkalle i alla fall.;) Min stora fasa är att få betalningspåminnelser. Räkningar ska betalas senast på förfallodagen.
Samma här. Jag har två kreditkort. Ett från Ecster som jag använder till ALLT. Det betalas av varje månad (förutom i vintras när jag hade hästens operation + stor elräkning som "attackerade" samtidigt) och då får jag också bonuspoäng som jag kan byta in mot diverse prylar och tjänster. Sedan har jag ett Agria-kort som finns som nödlösning om det skulle hända något stort med djuren. Det har jag haft i ungefär ett år och inte använt ännu.
 
Marknadslördag idag, ska inhandla en rejäl svampkorg, fårskinnstofflor och kanske lite annat i form av ätbara saker. Och imorgon är det hundkurs på brukshundsklubben som jag sett fram emot väldigt mycket. Så det blir en rolig helg! :)

..bortsett från att behöva plocka fram den fodrade regnjackan då men det går väl att överleva. Värre är det med sambons idé om att åka karusell. :crazy:
 
Jag sitter på min elfilt och skriver på uppgiften. Börjar närma mig 1000 ord av uppgiftens 1500, och jag börjar ana SLUTET..... :D

Sedan ska jag testa en efterrätt ur en av tidningarna från 1918. Hemkokt äppelmarmelad med ett marängtäcke över. Men jag ska modifiera receptet lite, och göra en paj av det hela, genom att lägga till ett enkelt pajskal i botten. Tror det kan bli riktigt gott :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
37 898
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp