Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En tur till simhallen var precis vad jag behövde för att sätta stopp för trasslet i huvudet. Sen kom vi hem alldeles för sent för barnens middagstid med hämtpizza, smakade på kakorna och busade lite. Allt väl. Nya tag imorgon med att släppa den kritiska inre rösten 😬
 
Gud vad mycket det är att ordna när man skiljer sig men nu har jag fyllt i papper för att ta över vatten och sophämtning. Exet har kontaktat elbolag, larm, bredband och dylikt för att skriva över det på mig. Tror nästan att allt är ordnat faktiskt. Har sagt upp min stallplats och ordnat en ny, billigare och närmre hem.

I helgen ska bodelningsavtal och köpekontrakt för huset (att jag köper ut exet) skrivas. Möte med banken igen på måndag då vi går vidare med övertaget av huset. Hoppas att vi kan skriva papper snarast möjligt.

Kommer behöva semester när detta är över.
 
Avslutar min fredagskväll med en kackerlacksfälla av 1918 års modell. Kanske något för @tornblomma ?
20220923_214836.webp
 
Kvällen har innehållit en fånghäst som hade rymt till gräshage (hur nöjd såg inte hon ut...i värsta fall 6 timmar på den), så oron är enorm. Kommer hem o ytterligare en spindeljävel sitter på väggen. Lyfter ut den. Hunden ska kissa, det lyckas vi med!
Jag äter Pringles Hot and Spicy för att hålla nerverna i styr.
 
Börjar landa lite nu. Stressnivån innan var alldeles för hög. Tog en kopp te, lyssnar på musik och skriver lite.

Har en ledsen vän på Messenger som jag försöker peppa. Gör ont i mig att hon mår så dåligt. Men hon är inte ensam i alla fall :heart Hoppas bara hon blir ordentligt ompysslad!
 
Jag har, inte covid (negativt test) utan bara en vanlig, ordentlig förkylning. Jag blir extremt FÖRKYLD när jag är förkyld. Hela baletten, ont i halsen, hostar, mer slem än en jord med mördarsniglar, täppt i näsan, kliar i öronen, lätt feber, Rudolf. Kraxar som en kråka och i värsta fall kommer jag förlora rösten.

Ingen tycker synd om en när man är förkyld, så jag har bestämt mig för att tycka synd om mig själv.
 
Jag har, inte covid (negativt test) utan bara en vanlig, ordentlig förkylning. Jag blir extremt FÖRKYLD när jag är förkyld. Hela baletten, ont i halsen, hostar, mer slem än en jord med mördarsniglar, täppt i näsan, kliar i öronen, lätt feber, Rudolf. Kraxar som en kråka och i värsta fall kommer jag förlora rösten.

Ingen tycker synd om en när man är förkyld, så jag har bestämt mig för att tycka synd om mig själv.
Jag kan också tycka synd om dig 🥰
 
Nu har jag ÄNTLIGEN (efter massvis med sms och mail) fått en plats på ridskolan.
Nu ska jag bara klura ut när jag vågar börja rida med foten. Har sjukgymnastik och gåtränar för fullt. Hoppas att jag ska kunna sitta upp om 3 veckor med lite tur! 😍❤️
(Gruppen kör igång om 2 veckor. Jag kommer att vara där även om jag inte kan rida.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 369
· Visningar
38 111
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp