Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så länge jag känner mig fungerande i övrigt och att det inte syns något konstigt på såret nojar jag inte. Jag hade verkligen inte förväntat mig att vara så smärtfri igår :p men det är snart dags att fylla på med smärtlindring så jag har hoppet uppe om att funka bättre sen. Det är ju lite märkligt. Jag kan inte riktigt ligga ner för då dunkar det. Även om jag halvlåg när jag la mig hade jag lyckats hamna relativt plant efter ett par timmars sömn så det är ju möjligt att det är det som spökar. Sen sitter såret ihop med hela 19 metallclips och jag gissar att de där clipsen påverkar lite också. Har för mig att morsan berättade att hon kände mindre smärta i ett sår efter att clipsen rök.

Nu borde bilden vara inne. Läckert va? :D
Massor med hårdvara :D

Maken har precis gett mig en spruta fragmin. Jag har ont i skallen så jag ville inte dras med det själv. Märkligt det där. Igår var man ju i hyggligt skick. Huvudvärken nästan helt väck när man tog värktabletter. Idag gör det ont trots att jag för ca 2 timmar sedan tog alla dessa värktabletter jag fick utskrivet. Eller, alla utom den man blir väck i huvudet av. Blir knäpp. Jag som igår gick omkring och bara "jaa.. men alltså.. klippa gräset i morgon.. det blir nog skitbra!" Och nu bara "eeeehhhhhhhhhhh... Gräsmattan kan man snart slå hö på och idag blir det jävlar inget klippt gräs..." :meh: kanske ska se om maken jobbar hemifrån idag eller om han är ledig. Är han ledig kan det nog vara så att han får klippa gräset åt mig pga jag kopplar högt gräs till risk för orm och jag har ormfobi :D
Hoppas det löser sig för dig. :heart:

Lämnat in äckelprov på VC idag (samlat urin ett dygn :wtf: ) Kände inte direkt för att vara på tid till jobbet fortsätta kissa i burken och sen åka och lämna in den så jag och hunden tog sovmorgon.

Installerade barngrinden på jobbet så nu kan ytterdörren stå öppen utan att jag behöver vara orolig för att en viss fröken Effie springer ut :)

För att vara måndag är det en ganska härlig dag men det är väl den UNDERBARA värmen som gör sitt till :D

Solen skiner och det var 17gr vid 8 imorses :banana:

Så länge jag känner mig fungerande i övrigt och att det inte syns något konstigt på såret nojar jag inte. Jag hade verkligen inte förväntat mig att vara så smärtfri igår :p men det är snart dags att fylla på med smärtlindring så jag har hoppet uppe om att funka bättre sen. Det är ju lite märkligt. Jag kan inte riktigt ligga ner för då dunkar det. Även om jag halvlåg när jag la mig hade jag lyckats hamna relativt plant efter ett par timmars sömn så det är ju möjligt att det är det som spökar. Sen sitter såret ihop med hela 19 metallclips och jag gissar att de där clipsen påverkar lite också. Har för mig att morsan berättade att hon kände mindre smärta i ett sår efter att clipsen rök.

Nu borde bilden vara inne. Läckert va? :D
:eek::eek:
Ser inte skönt ut. När blir du av med clipsen?

Hoppas det blir bra och att du klarar veckan med så lite värk som möjligt. :heart
Ja blir nog bättre vartefter. Räknar kallt med det :p har börjat avta liiite men det dunkar till i intervaller fortfarande så det är väl inte 100% än. Ska väl försöka ta mig upp och sätta mig på altanen i stället för sängen strax tror jag. Det känns ju inte som om jag ska falla ihop längre i alla fall så det borde vara ok :p

2 på 4a månader??? Vad hände? Hur rörlig var du efter op? Vad fick ,fick du inte göra? Och var gjorde du den?
Opererades akut pga cauda equina syndrom med känselbortfall. All nervsmärta försvann direkt efter op vilket var helt underbart! Sjukskriven i 2 månader och blev mycket bättre men inte helt bra. Var MYCKET mer rörlig redan veckan efter op. Fick ett rehabprogram som jag följde i den mån jag kunde utan att provocera fram fogsmärta istället. Tyvärr så ställde graviditeten till det. Diskbråcket sitter i L5S1 så inte helt klockrent att ”odla” större och större mage :cool:.
Började jobba igen och det höll ca en månad. Sen började helvetet igen och slutade med att jag fick åka in med ambulans pga kunde inte för mitt liv sitta i en bil.
De försökte smärtlindra och få upp mig på fötter men gav upp efter ett tag och gjorde en ny MR. Sen fick dom panik för jag borde inte ha haft känsel... Så det blev op igen. Blev otroligt mycket bättre igen och var hög på livet i ca 2 veckor. Sen blev det sämre igen, och nu är det inte så bra. Är i v38 nu och är lovad att en ryggkirurg finns tillgänglig om förlossningen provocerar fram nytt cauda equina syndrom.
Går förlossningen bra så tar dom bort disken efter tidigast 6 månader. Om inte smärtläget tvingar fram något snabbare förstås.

Restriktionerna har varit ganska små under tiden efter båda operationerna. Åk så lite bil som möjligt, inte köra bil på 5-6 veckor. Lyft inte tungt, inga vridrörelser (tänk näsa och fötter åt samma håll).

Opererades i Västerås båda gångerna. Upplever kirurgerna som mycket kompetenta. Men klart brydda över kombon graviditet och diskbråck av den storleken.

Blev långt och rörigt det här...:o

Opererades akut pga cauda equina syndrom med känselbortfall. All nervsmärta försvann direkt efter op vilket var helt underbart! Sjukskriven i 2 månader och blev mycket bättre men inte helt bra. Var MYCKET mer rörlig redan veckan efter op. Fick ett rehabprogram som jag följde i den mån jag kunde utan att provocera fram fogsmärta istället. Tyvärr så ställde graviditeten till det. Diskbråcket sitter i L5S1 så inte helt klockrent att ”odla” större och större mage :cool:.
Började jobba igen och det höll ca en månad. Sen började helvetet igen och slutade med att jag fick åka in med ambulans pga kunde inte för mitt liv sitta i en bil.
De försökte smärtlindra och få upp mig på fötter men gav upp efter ett tag och gjorde en ny MR. Sen fick dom panik för jag borde inte ha haft känsel... Så det blev op igen. Blev otroligt mycket bättre igen och var hög på livet i ca 2 veckor. Sen blev det sämre igen, och nu är det inte så bra. Är i v38 nu och är lovad att en ryggkirurg finns tillgänglig om förlossningen provocerar fram nytt cauda equina syndrom.
Går förlossningen bra så tar dom bort disken efter tidigast 6 månader. Om inte smärtläget tvingar fram något snabbare förstås.

Restriktionerna har varit ganska små under tiden efter båda operationerna. Åk så lite bil som möjligt, inte köra bil på 5-6 veckor. Lyft inte tungt, inga vridrörelser (tänk näsa och fötter åt samma håll).

Opererades i Västerås båda gångerna. Upplever kirurgerna som mycket kompetenta. Men klart brydda över kombon graviditet och diskbråck av den storleken.

Blev långt och rörigt det här...:o
Tack,har själv diskbråck dom vill göra op på,men hörde från flera håll att du får/kan inte göra si o så på typ 6 veckor och jag är singel i hus med trappor ute på landet.
Så jag tackade nej,men nu börjar jag överväga det då nervsmärtorna är för jävliga (dock mycket bättre nu med medicin) och jag är less på att ha ont i ryggen.

Gick ut på altanen på framsidan och myser i skuggan med en filt. Lite för kallt för t-shirt och korta shorts men ögat på operationssidan gnäller om det är för mycket ljus :p men det är lugnt och skönt!

Tack,har själv diskbråck dom vill göra op på,men hörde från flera håll att du får/kan inte göra si o så på typ 6 veckor och jag är singel i hus med trappor ute på landet.
Så jag tackade nej,men nu börjar jag överväga det då nervsmärtorna är för jävliga (dock mycket bättre nu med medicin) och jag är less på att ha ont i ryggen.
Tyckte framförallt att det var drygt att inte få köra bil. Kände mig omyndigförklarad.. :cautious:
Annars är det smärtläget och det sunda förnuftet som får styra mycket. Var och är mycket tacksam över min fina hund som plockat upp saker från golvet åt mig, och såna hjälpredor har du väl ett gäng :D.
Förstår att du börjar tröttna, nervsmärta är inte att leka med!!

Tyckte framförallt att det var drygt att inte få köra bil. Kände mig omyndigförklarad.. :cautious:
Annars är det smärtläget och det sunda förnuftet som får styra mycket. Var och är mycket tacksam över min fina hund som plockat upp saker från golvet åt mig, och såna hjälpredor har du väl ett gäng :D.
Förstår att du börjar tröttna, nervsmärta är inte att leka med!!
Att inte få köra bil är svårt att acceptera :cautious: spela roll att man inte använder den så mycket, det suger verkligen att någon beordrar en att låta bli!

Weee +25,6° i sovrummet, det tar sig hejja hejja hejja. :bow::heart

@dobbis Pssst ta och drick en klunk nu vare sig du är törstig eller inte. (förbenade dig att inte lyssna så jag påminner lite snällt :p) själv hinner jag inte bli det utan har stenkoll på vätskeintaget vartefter. Vätskebrist gör en ju mera kocko än vanligt och jag tycker att min vanliga nivå räcker gott och väl.

Weee +25,6° i sovrummet, det tar sig hejja hejja hejja. :bow::heart

@dobbis Pssst ta och drick en klunk nu vare sig du är törstig eller inte. (förbenade dig att inte lyssna så jag påminner lite snällt :p) själv hinner jag inte bli det utan har stenkoll på vätskeintaget vartefter. Vätskebrist gör en ju mera kocko än vanligt och jag tycker att min vanliga nivå räcker gott och väl.
Tack,drack en kopp vatten nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 896
· Visningar
51 466
Senast: Enya
·
Svar
1 999
· Visningar
56 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser