Vad gör vi? Del CCVII

Helt slut efter en dag som började kaotiskt med översvämning i min källare. Lyckades lösa det med ny pump och fick tillslut upp allt vatten. Har sen jobbat, filat på en bygganmälan och sen trotsat min inre latmask med ett corepass inne i byn. Nyss ätit middag och nu slappar jag i soffan. Och så har jag ringt vc och sagt att jag vill sätta in mina sertralin igen. Det gick upp för mig i helgen att det nog behövs...

Chefen chefade på jobbet idag. Hon jobbar alltid hårt!
20250113_083706.webp

Du har ju inte ätit något, bara druckit. Kroppen tar energi från dina depåer och då fryser man :heart

Det var nog inte så smart av mig att inte äta frukost/lunch :meh: Jag äter aldrig frukost och äter mycket sen lunch så den hanns inte med innan det var dags att börja dricka. Så här är en diabetiker som inte kommer ha ätit på 40 timmar om jag inte räknar helt fel - sista gången jag åt var i går kväll vid tio tiden. Yay :banghead:

Jag har gått och lagt mig, men tankarna rusar i raketfart och jag kan inte sova. Tycker att mannen ska komma och lägga sig snart.

Vi hoppas på att kunna utöka familjen med en till liten människa :heart Men så tänker jag på läget i världen, och vet varken ut eller in. Jag vet ju vad jag vill, samtidigt har jag ångest över den tid vi befinner oss i och osäkerheten kring vad som kommer att hända.

Jag tog också mod till mig idag och skrev till en riktigt fin hundtränare som arbetar här i byn och erbjöd mig och Chika som "statister" ifall hon har en klient som behöver träna hundmöten eller så. Det finns typ ingen som kan ha på /ignore som min gamla shibadrottning.

Sista litern ska ner - på något sätt. Kunde inte sova, så är sådär övertrött. Great Flying Spaghetti Monster låt allting gå bra och att jag aldrig kommer behöva göra det här igen. Pasta.

Drömt så sjuka drömmar nu på se natt/tidig morgon att hjärnan är helt kajko just nu.

Idag kommer rörmokare och ska byta antingen hela elementet i sovrummet eller enbart vredet. Strax över 13 grader i nämnda sovrum var väl kallt faktiskt. Enda nackdelen med det är att jag inte kan lägga mig och sova när Marodören är på förskolan idag och det känns som ty det behövs efter natten.

Dricker av kaffekopp nummer två.
Tisdagar innebär jobb 8-17:30 och det känns alltid lite tungt.
Det är fem plusgrader och jag hoppas att det töar och tinar mycket under dagen.

Kaffe och frukost. Ska hjälpa mamma med saker till återvinningen sen. Och vara bärhjälp vid handling. Hoppas det fortsätter tina så här så vägarna är bra sen för ikväll är det dags för första hoppträningen med Stig! Det ska bli kul att se vad tränaren säger om honom :) vi har känt varandra i ~20 år så hon har ju koll. Det var hon som fick köpa fuxfaran som är min profilbild :heart

Har mycket att göra i dag och förstår inte hur jag ska orka. Gårdagen var nog lite mycket för mig ändå.
Jag får prioritera ner allt som absolut inte behöver göras ... men när jag tittar på det så är det galet mycket som inte går att nedprioritera. Funderar lite på om det är värt det att fortsätta jobba på liten arbetsplats där precis allt hänger på en person (mig).
Nåja bara att kämpa på. Har i alla fall ätit lyxfrukost som kollegan bjöd på - chokladcroissant. :d
Jag är nog bara negativ för att jag är trött.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 481
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 257
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 971
Senast: Shaggy