Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förmig så kliar dom helatiden av att jag har bh eller jag tror att det är för att det är nånting som sitter åt mot huden helatiden. Så även fast jag har allergi vänligt tvätt medel och inga lappar osv så kliar det iprincip helatiden. Så jag stör mig på samma sak heltenkelt!
Ja väldigt irriterande faktiskt, de är ju inte "klivänliga" heller så det går inte att klia på dem även de kliar.
 
Om du tror han får det bättre i ett sämre bostadsområde där det är värre så tror du fel. Här är det vissa ungar, en familj just nu, som ställer till det. Annars är här lugnt vad gäller kriminalitet, störighet osv. Man får vad man betalar för och när jag redan bor i det bästa hyresområdet så känns det inte en förbättring att flytta till någonstans där folk har verkliga problem istället. För hundens skull. Det finns trots allt en fördel att bo med 6 miljoner villor och högutbildat folk som grannar jämfört med outbildade invandrare som går på försörjningsstöd sedan de kom till Sverige, missbrukare med försörjningsstöd osv.

Det där var magstarkt.
 
Att det verkar som att man behöver facebook för att hitta medryttare
Hästnet verkar svårt att få napp, känns som mindre aktivitet.

Eller så vill inte så mycket folk här vara medryttare i år 😅.

Oavsett vilket är det störigt.
 
Tillbaka på jobbet efter 3 veckors semester.. behöver jag säga nåt mer 😂😭 det är så jävla skitigt.
Såhär såg behållarna till kaffemaskinerna ut....
1000050627.jpg
 
Det blir dyrare och mer besvärligt att ta bussen till jobbet än att ta bilen. Trots att det inte finns någon personalparkering längre.. Helt galet.
Dessutom passar inte bussen med arbetstiderna. Blir inte fulla dagar, alternativt två timmar övertid (och jag tror inte HR uppskattar om jag sätter det i system att "samla flex").
 
Det blir dyrare och mer besvärligt att ta bussen till jobbet än att ta bilen. Trots att det inte finns någon personalparkering längre.. Helt galet.
Dessutom passar inte bussen med arbetstiderna. Blir inte fulla dagar, alternativt två timmar övertid (och jag tror inte HR uppskattar om jag sätter det i system att "samla flex").
Behöver en äga bil, så är det oftast inte billigare att åka buss. :(
 
Behöver en äga bil, så är det oftast inte billigare att åka buss. :(

Fast det beror ju väldigt mycket på.

Här i regionen (Uppsala) kostar månadskortet 1030:-.
Jag har ca 5mil enkel resa till jobbet. Plus att det inte är självklart att jag kan parkera gratis i närheten av jobbet. (Ska jag vara garanterad en plats riktigt nära jobbet så lär jag hyra en plats - det kostar nånstans runt 900-1200:-/månaden.) Ska jag köra bil till/från jobbet så kostar bränsle och ev kostnad för parkering betydligt mer än busskortet. (Jag har ingen bil i dagsläget, och när jag köper en så blir det en som är vettig att dra hästsläp med = ingen supersnål liten bil. Hade jag haft en elbil och kunnat ladda den hemma, enbart, så hade det nog funkat men det kommer inte att hända så lär tänka bensin = dyrt bränsle.)
För de kollegor som bor i stan, däremot, kan det löna sig eller gå jämnt ut.

Förstår helt klart störigheten för @sthu (!). Håller bara inte med om att det oftast är billigare att köra bil, åtminstone inte om en pendlar.
 
Fast det beror ju väldigt mycket på.

Här i regionen (Uppsala) kostar månadskortet 1030:-.
Jag har ca 5mil enkel resa till jobbet. Plus att det inte är självklart att jag kan parkera gratis i närheten av jobbet. (Ska jag vara garanterad en plats riktigt nära jobbet så lär jag hyra en plats - det kostar nånstans runt 900-1200:-/månaden.) Ska jag köra bil till/från jobbet så kostar bränsle och ev kostnad för parkering betydligt mer än busskortet. (Jag har ingen bil i dagsläget, och när jag köper en så blir det en som är vettig att dra hästsläp med = ingen supersnål liten bil. Hade jag haft en elbil och kunnat ladda den hemma, enbart, så hade det nog funkat men det kommer inte att hända så lär tänka bensin = dyrt bränsle.)
För de kollegor som bor i stan, däremot, kan det löna sig eller gå jämnt ut.

Förstår helt klart störigheten för @sthu (!). Håller bara inte med om att det oftast är billigare att köra bil, åtminstone inte om en pendlar.
Här kostar ett kort som tar dig runt i hela regionen 2000 kronor!

Nu har jag också bil som kan dra släp, men den är dock bränslesnål. Och vi har gratis parkering på jobbet.
 
Här kostar ett kort som tar dig runt i hela regionen 2000 kronor!

Nu har jag också bil som kan dra släp, men den är dock bränslesnål. Och vi har gratis parkering på jobbet.

Precis, det beror på ens omständigheter. (Och fy, vad dyrt. Det är vad jag skulle få betala för ett månadskort som gäller både i region Uppsala och region Stockholm!)

Jag har kört bil till jobb i Uppsala förut (behövde köra för att få med mig material etc, fick milersättning av jobbet för resorna). Då hade jag ingen kostnad för parkering och jag lade ändå ut flera tusenlappar varje månad, enbart på bensin.
 
Jag blir helt tokig!!! Plötsligt importerade inte Calibre automatiskt Collections till min Kobo. Jag tog steget att göra en factory reset. Med det resultatet att alla böcker raderades på Kobon och den vägrar fortfarande att importera Collections :arghh::rage::banghead:😤🤬

Hittat flera manualer på nätet men inget fungerar!!!!
 
Att det verkar som att man behöver facebook för att hitta medryttare
Hästnet verkar svårt att få napp, känns som mindre aktivitet.

Eller så vill inte så mycket folk här vara medryttare i år 😅.

Oavsett vilket är det störigt.
Jag har en vän som letar medryttarhäst, men vi bor säkert inte på samma ställe?
 
Precis, det beror på ens omständigheter. (Och fy, vad dyrt. Det är vad jag skulle få betala för ett månadskort som gäller både i region Uppsala och region Stockholm!)

Jag har kört bil till jobb i Uppsala förut (behövde köra för att få med mig material etc, fick milersättning av jobbet för resorna). Då hade jag ingen kostnad för parkering och jag lade ändå ut flera tusenlappar varje månad, enbart på bensin.
Jag har åtta mil tur och retur till jobbet, hittils i år har jag lagt strax över 2000 kronor i månaden på diesel. Detta inkl resor till stall och övrigt. Så utgår bra från min erfarenhet :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 876
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 894
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp