Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har egen budget och sådant som kostar under x kronor behöver inte godkännas någonstans.
Det går helt enkelt inte att komma ifrån. Jag har försökt med ganska många knep men antingen stångar jag mig blodig kring detta eller så skrubbar jag en whiteboard. 🤷‍♀️

Eller så skiter du i det. Fullklottrad whiteboard och papper slängt på golvet är ju knappast ditt problem :)

Står det i din arbetsbeskrivning att du är ansvarig för att städa bort andras fel?
Jag har ingen arbetsbeskrivning, cheferna här tror inte på arbetsbeskrivningar. Men ja, jag fick ansvar att hålla föreläsningssalar välstädade, korrekt möblerade och se till att utrustning fungerar.
Är du lokalvårdare också numera?
Det har jag alltid mer eller mindre varit. Det sades inget om det på intervjun, men blev så med tiden.

Jag har ingen arbetsbeskrivning, cheferna här tror inte på arbetsbeskrivningar. Men ja, jag fick ansvar att hålla föreläsningssalar välstädade, korrekt möblerade och se till att utrustning fungerar.

Det har jag alltid mer eller mindre varit. Det sades inget om det på intervjun, men blev så med tiden.

Då kanske inte du tror på den sortens arbetsuppgifter? :D
Det går ju också att införa regeln att man alltid lämnar salen i ordning och att du isf ska kontrollera det innan salen godkänns? (Eftersom man uppenbarligen måste agera som med barn.)

Då kanske inte du tror på den sortens arbetsuppgifter? :D
Det går ju också att införa regeln att man alltid lämnar salen i ordning och att du isf ska kontrollera det innan salen godkänns? (Eftersom man uppenbarligen måste agera som med barn.)
Regler finns och har funnits sedan jag började här. Jag satte upp reglerna eftersom jag fick arbetsuppgiften då, för ett par år sedan. Sedan "slapp" jag den pga dålig bemanning. Bemanningen är fortfarande urusel men det har ballat ur totalt i salarna så nu måste jag ta tag i det igen.

Ska fråga chefen om jag kan få skicka mail till de jag vet använt salarna dagen innan och säga åt dem att de har 24 timmar på sig att åtgärda problemet, nästa gång det ser kass ut. Skrämmas lite :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 270
· Visningar
60 067
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 980
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002