Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådant här:

Visa bifogad fil 78706

Det är så sorgligt och provocerande när folk inte ens kan säga att de ätit en god tårtbit utan att genast hinta om att de minsann FÖRTJÄNAT DET genom träning/motion. Det bidrar till den redan så giftiga kulturen kring träning, vikt, mat och hälsa som jag ändå trodde att vi höll på att vända lite. Det hade inte varit något som helst fel på det där inlägget, jag kanske till och med hade klickat på "gilla", om det inte vore för den där sista meningen som är så skadlig och hemsk på flera sätt.

(inlägget i fråga gjordes alltså i en grupp som inte överhuvudtaget har något med träning och hälsa att göra. Det hade inte varit bättre om det gjorts i en annan sorts grupp, men i det här fallet blev det liksom ännu mer "ok, och vad tusan har det med saken att göra?")

Instämmer verkligen. Lägger jag upp liknande hashtaggar jag med "because I'm worth it" rakt av, inget sådant där trams.

Sådant här:

Visa bifogad fil 78706

Det är så sorgligt och provocerande när folk inte ens kan säga att de ätit en god tårtbit utan att genast hinta om att de minsann FÖRTJÄNAT DET genom träning/motion. Det bidrar till den redan så giftiga kulturen kring träning, vikt, mat och hälsa som jag ändå trodde att vi höll på att vända lite. Det hade inte varit något som helst fel på det där inlägget, jag kanske till och med hade klickat på "gilla", om det inte vore för den där sista meningen som är så skadlig och hemsk på flera sätt.

(inlägget i fråga gjordes alltså i en grupp som inte överhuvudtaget har något med träning och hälsa att göra. Det hade inte varit bättre om det gjorts i en annan sorts grupp, men i det här fallet blev det liksom ännu mer "ok, och vad tusan har det med saken att göra?")
Hatar verkligen sånt där...

Och så stör jag mig på att jag nu blev sugen på smörgåstårta...
På tv4s reklam som har tredubbelt så hög volym som programmet. Konstigt nog är det bara vissa reklamer det gäller, vissa lyckas hålla samma nivå som programmet. :confused:
Älskar att de fått gå ut och dementera att det är högre ljud flera gånger, men det är fn inte sant, hoppar ju en halvmeter i soffan varje gång det blir reklam.

J
Eller uttrycken "farligt gott" och "syndigt gott". Två uttryck mina föräldrar gärna adnvänder när de äter sötsaker och får dåligt samvete över det. Stör mig mycket att man liksom måste säga det.
Fast farligt gott? Jag säger det om sånt jag lätt föräter mig på i form av att jag får ont i magen. Är det jag som totalt felanvänder uttrycket? :o

Är helt med annars, här varken förtjänas eller syndas nånting.

Fast farligt gott? Jag säger det om sånt jag lätt föräter mig på i form av att jag får ont i magen. Är det jag som totalt felanvänder uttrycket? :o

Jag förtjänar minsann allt möjligt! Men orsaken till att jag förtjänar det varierar kraftigt. Bra jobbvecka, trött, hungrig, tränat, det är sol osv. :laugh:

Stör mig på mig själv och min oförmåga att planera vissa saker. Fick tillträde till min nya bostadsrätt idag. Har jag ordnat med hemförsäkring och elavtal? Nej. Först trodde jag det ingick i avgiften men sen har jag bara skjutit på det. Min pappa ska hjälpa mig nästa vecka och jag vet inte om de får igång elen så fort eftersom jag måste ringa på måndag.

Och @parellikusken jag skulle också kunna använda de uttrycken utan den minsta tanke på att koppla det till något viktmässigt. För min del så tänker jag snarare på det mera bibliska (och rent generellt till mera sparsamma tider), att frosseri och överdådighet är syndigt. Allt som är roligt och gott så är förbjudet, typ.

(kan vara för att jag är uppväxt i bibelbältet, om än inte i en religiös miljö, som detta spökar)

Och @parellikusken jag skulle också kunna använda de uttrycken utan den minsta tanke på att koppla det till något viktmässigt. För min del så tänker jag snarare på det mera bibliska (och rent generellt till mera sparsamma tider), att frosseri och överdådighet är syndigt. Allt som är roligt och gott så är förbjudet, typ.

(kan vara för att jag är uppväxt i bibelbältet, om än inte i en religiös miljö, som detta spökar)

Frosseri = blir tjock/fet = syndig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
60 331
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 982
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002