Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som ritar på whiteboardtavlor med fel typ av penna, flertalet gånger under lång tid, när det finns 6 fungerande whiteboardpennor inom armlängds avstånd från tavlan.

Har skrubbat två whiteboardtavlor i 1,5 timme. :banghead:
Jag har hört att man kan få bort "permanent markers" genom att använda en whiteboard penna ovanpå och sen sudda ut. Gjorde så på en brandsläckare som tillhörde min bil på jobbet men som någon annat tagit och skrivit på med permantent penna. Texten försvann, krävdes rätt lite jobb.

Jag har hört att man kan få bort "permanent markers" genom att använda en whiteboard penna ovanpå och sen sudda ut. Gjorde så på en brandsläckare som tillhörde min bil på jobbet men som någon annat tagit och skrivit på med permantent penna. Texten försvann, krävdes rätt lite jobb.
Det allra smartaste är att använda alkohol :) Typ T-Sprit.
Whiteboardpennor är ofta alkoholbaserade, därför funkar det att gnugga med whiteboardpenna över permanent markers och få bort det. Men mer alkoholhalt gör det lättare:up:

Det allra smartaste är att använda alkohol :) Typ T-Sprit.
Whiteboardpennor är ofta alkoholbaserade, därför funkar det att gnugga med whiteboardpenna över permanent markers och få bort det. Men mer alkoholhalt gör det lättare:up:
Jag behövde dock inte gnugga, skrev ovanför så whiteboard pennas färg täckte det under, sen tog jag sudden och suddade ut. Vips borta.

Att byggvaruhus har allt mindre lager och allt mer som beställningsvara. Om jag hade velat beställa hade jag ju kunnat beställa från ca vilken nätbutik som helst, nu ville jag ju åka till en butik så jag kunde köpa grejen på en gång.
Eller hur! Inte bara byggvaruhus, tycker det är så överallt..
Behöver en ny lampa till bilen, gick in på Mekonomen. Nope, ingen lampa, det var en beställningsvara. Kom igen liksom, en lampa!

Hade T-sprit till hands :up: Men när det är så många lager blir det lite skrubb i alla fall.
Jag har blivit tipsad om något nästan magiskt; om någon råkar skriva/rita med permanentpenna på en whiteboard så tar man en whiteboardpenna och skriver/ritar över det permanenta. Sedan går det att sudda ut som vanligt. Det funkar här hemma varje gång i alla fall :up:.
PS. Jag beklagar att du har sådana kollegor. Det låter inget vidare...

Såg inte förrän nu att jag var tvåa på bollen. Visst är det nästan sjukt hur bra det funkar?

Telefonköer! :arghh: Noterade efter frånträddet av min lgh idag att brf för lgh jag alltså har frånträdet har dragit avgiften för november. Trots frånträdet! Så sitter nu i telefonkö till medlemsservice. Efter att ha stått i kö i ca 20 min med plats 7 under hela den tiden, bryts samtalet :rage:, och när jag direkt ringer upp igen upp får jag plats 11! Efter ytterligare 20 min har jag nu plats 8...:meh:

Sådant här:

Screenshot 2021-10-29 at 12.46.32.png

Det är så sorgligt och provocerande när folk inte ens kan säga att de ätit en god tårtbit utan att genast hinta om att de minsann FÖRTJÄNAT DET genom träning/motion. Det bidrar till den redan så giftiga kulturen kring träning, vikt, mat och hälsa som jag ändå trodde att vi höll på att vända lite. Det hade inte varit något som helst fel på det där inlägget, jag kanske till och med hade klickat på "gilla", om det inte vore för den där sista meningen som är så skadlig och hemsk på flera sätt.

(inlägget i fråga gjordes alltså i en grupp som inte överhuvudtaget har något med träning och hälsa att göra. Det hade inte varit bättre om det gjorts i en annan sorts grupp, men i det här fallet blev det liksom ännu mer "ok, och vad tusan har det med saken att göra?")

J
Sådant här:

Visa bifogad fil 78706

Det är så sorgligt och provocerande när folk inte ens kan säga att de ätit en god tårtbit utan att genast hinta om att de minsann FÖRTJÄNAT DET genom träning/motion. Det bidrar till den redan så giftiga kulturen kring träning, vikt, mat och hälsa som jag ändå trodde att vi höll på att vända lite. Det hade inte varit något som helst fel på det där inlägget, jag kanske till och med hade klickat på "gilla", om det inte vore för den där sista meningen som är så skadlig och hemsk på flera sätt.

(inlägget i fråga gjordes alltså i en grupp som inte överhuvudtaget har något med träning och hälsa att göra. Det hade inte varit bättre om det gjorts i en annan sorts grupp, men i det här fallet blev det liksom ännu mer "ok, och vad tusan har det med saken att göra?")
Eller uttrycken "farligt gott" och "syndigt gott". Två uttryck mina föräldrar gärna adnvänder när de äter sötsaker och får dåligt samvete över det. Stör mig mycket att man liksom måste säga det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 282
· Visningar
60 342
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 982
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002