R
Raderad medlem 120709
När vissa alltid ska leta fel i ens försök att vara hjälpsam. Låt bli att svara om det ska vara med den attityden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas de kommer införa korrekturläsare igen, allt för många vet inte hur ord stavas och kan inte skilja på t ex när man ska använda sett och sätt, enda och ända, något man lär sig av att läsa och inte enbart lyssna till text.Språkpoliser som agerar poliser in i absurdum. Det är inte nödvändigt att korrigera tidningsartiklar språk i kommentarsfälten gång på gång. Det kommer inte bli någon förändring och du är inte en bättre människa för att du gör det. Jag ser dig, "Åke" och "Inger".
Men visst, lite humor är det ibland.
Absolut!Jag hoppas de kommer införa korrekturläsare igen, allt för många vet inte hur ord stavas och kan inte skilja på t ex när man ska använda sett och sätt, enda och ända, något man lär sig av att läsa och inte enbart lyssna till text.
Har du inget abonnemang? 6an ingår nog inte längre i de fria kanalerna så man måste ha abonnemang där den ingår.ena dagen så ska min tv enligt testkanalen funka med det här nya tjafset. Nästa så fungerar det inte. Varför saknas bara 6an och inte 1,2,4 och kunskapskanalen?
Nix inget abonnemang. Kollade om 6an fortfarande skulle ingå, fast jag läste ganska snabbt så jag kan ha läst tokigt.Har du inget abonnemang? 6an ingår nog inte längre i de fria kanalerna så man måste ha abonnemang där den ingår.
På mitt jobb har det alltid varit den som tar fel penna som får skura. Väldigt få tar då fel penna.Folk som ritar på whiteboardtavlor med fel typ av penna, flertalet gånger under lång tid, när det finns 6 fungerande whiteboardpennor inom armlängds avstånd från tavlan.
Har skrubbat två whiteboardtavlor i 1,5 timme.
På mitt jobb jobbar enbart ... speciella personer. De skulle aldrig i hela sitt liv skrubba någonting om deras liv så hängde på detPå mitt jobb har det alltid varit den som tar fel penna som får skura. Väldigt få tar då fel penna.
På mitt jobb jobbar enbart ... speciella personer. De skulle aldrig i hela sitt liv skrubba någonting om deras liv så hängde på det
Nejnej, då använder man den lilla lilla bit av tavla som inte är skriven på.Då är det väl bara att låta bli att skrubba. Jag antar att personerna vartefter behöver använda tavlan igen så då får de skrubba då.
Nejnej, då använder man den lilla lilla bit av tavla som inte är skriven på.
När tavlan är fullklottrad varenda cm, beställer man in gigantiska papper som man sätter upp på whiteboarden och skriver på, så får man slänga papprena (på golvet i ett hörn, inte i papperskorg) när de är fullklottrade.
Det sjuka är att det såg ut som de använt whiteboardpennorna till pappret
De har egen budget och sådant som kostar under x kronor behöver inte godkännas någonstans.Då kanske inte de beställningarna ska godkännas? Alltså beställningarna av sådana stora papper/blädderblock.
Var får de tuschpennorna ifrån?De har egen budget och sådant som kostar under x kronor behöver inte godkännas någonstans.
Det går helt enkelt inte att komma ifrån. Jag har försökt med ganska många knep men antingen stångar jag mig blodig kring detta eller så skrubbar jag en whiteboard.
Är ju konstskola, finns mängder av olika pennor precis överalltVar får de tuschpennorna ifrån?
Hos oss finns bara whiteboard för att ingen ska ta fel, de går ju att skriva på vanligt papper med.