Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och @parellikusken jag skulle också kunna använda de uttrycken utan den minsta tanke på att koppla det till något viktmässigt. För min del så tänker jag snarare på det mera bibliska (och rent generellt till mera sparsamma tider), att frosseri och överdådighet är syndigt. Allt som är roligt och gott så är förbjudet, typ.

(kan vara för att jag är uppväxt i bibelbältet, om än inte i en religiös miljö, som detta spökar)
Okej, känns ändå inte som att man behöver koppla mat till något syndigt eller farligt. Och om man gör det behöver man inte uttrycka det.
Mina föräldrar kopplar det garanterat till vikt iaf.

Okej, känns ändå inte som att man behöver koppla mat till något syndigt eller farligt. Och om man gör det behöver man inte uttrycka det.
Mina föräldrar kopplar det garanterat till vikt iaf.

Nej, det förstår jag, det var nog bara en mera allmän instickare om att alla nödvändigtvis inte syftar på viktaspekten när det säger så, men det är självklart bäst om man skulle ta bort alla negativa uttalanden och uttryck kring mat, oavsett vad man har i åtanke.

Hmm, nja, kanske idag, men förut har det ju mera varit att sparsamhet(över hela spektrumet) var en dygd, och att man skulle inte slösa med "gusslåni"(gudslånet). Att bli tjock var ju kanske en konsekvens av syndandet, men det var inte det som var det "fula" med det.

Ja, men nu menar jag ju utifrån modern kontext.

• Gilla
Reactions: MCP
Min sambo, när han pratar i telefon. Jag går iväg och sätter mig i soffan. Han kommer efter in i vardagsrummet. När han till slut står framför soffan och pratar får jag vifta iväg honom. Han följer alltid efter mig när han börjar prata i telefon. Han har åtminstone inga hemligheter för mig :laugh:

På bussarna just nu, ständiga förseningar. Idag 23 minuter försenad på en sträcka där bussarna ska gå var tionde minut och resan tar 12 minuter. Hade storhandlat så gå hem kändes inte som ett realistiskt alternativ då jag hade en full ryggsäck, två tunga kassar och vi har kraftiga uppförsbackar. Att bussarna är minst en kvart försenade just nu är mer regel än undantag. Har iallafall ansökt om förseningsersättning igen som man kan få om man blir minst 20 minuter sen men hade uppskattat mer att bussen kom i tid nån gång. Om det hade funnits häst och vagnskjuts hade jag gladeligen köpt ett månadskort för det hade nog gått fortare....:D

Ursäkta, men vem är du? Har vi träffats förut?

Klar trollvarning på detta! :cautious:

Ja, hon ser väl mer ut som ett troll än en söt kissekatt på den där bilden ;) :D

Hon ser ut som någon man inte vill möta i en gränd en mörk kväll. :nailbiting:

@athena_arabians nya avatar ar en typisk Halloween katt.

an följer alltid efter mig när han börjar prata i telefon. Han har åtminstone inga hemligheter för mig :laugh:

Borja prata hogt och kommentera nar han foljer efter dig.:sneaky::angel:

Att friidrottsklubben är så sega på att meddela vilka dagar träningarna är inställda.
Jag mejlade och frågade om träningarna (idag, tisdag och söndag) är inställda under lovet. Fick till svar att det är inställt på tisdag och välkommen åter 9 nov.
Jaha, betyder det att söndagarna också är inställda? :confused:

Alldeles oavsett så var simklubben bättre på att meddela. I början av varje termin skickades det ut en lista för vilka dagar det var inställt och om det var något särskilt, till exempel klädsim, på träningen.

Det betyder att jag inte vet om det är träning idag och då vet jag inte när jag kan sova efter nattjobb respektive åka till stallet :banghead:

Halv nio plingade det på dörren igår kväll. Öppnade inte. Tycker det är alldeles för sent faktiskt.

Har även läst mig till att de hus som inte pyntas ska det inte knackas på över huvud taget för bus eller godis. Men det verkar inte vara allmänt känt.. Så det är väl mitt störningsmoment 😉

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
60 634
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 982
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002