Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
0107B0B7-5D30-4947-9168-93D32A309CCB.webp

Stör mig på att killen hade fått en av mammas lingonburkar. Jag sa till honom att den skulle diskas och tillbaka (hon återanvänder burkarna å gör ny sylt i dom). Idag upptäcker jag att han har en ny burk, frågar då om den andra. Nä då har han slängt den, men de va väl en honungsburk, nej det var den inte, den va större just därför den skulle sparas… suck.

Att min plan för dagen gick åt pipan 🤦‍♀️

Har seminarium 14-17, lite som behöver läsas in innan max en timme. Hade tänkt ta sovmorgon, åka till stallet och göra klart. MEN ena bilen gick sönder i förra veckan så fick låna pappas. Bilen är nu lagad och pappa kommer och hämtar sin nån gång under förmiddagen och samtidigt vill hans sambo fixa i trädgården (vi hyr huset av henne). Givetvis vill de fika och umgås en stund också. Tacksam över att vi fick låna bilen kan jag inte säga nej. Så nu får jag antingen skynda mig till stallet nu och vara snabb eller åka till stallet efter 17 och komma hem sent

Swedbanks internetnärvaro ligger visst nere, mer eller mindre totalt. Och det är ju sånt som händer. Det som stör mig är hur vi förväntas ha vant oss, och faktiskt har vant oss, vid just att det är sånt som bara händer, litet av sig självt. System för elektroniska betalningar har, helt enligt bankernas tydliga agenda, blivit samhällsviktiga på en nivå som gör att de inte borde tillåtas strula av de anledningar som oftast föreligger. Nån gjorde en omkonfiguration som inte var genomtänkt. En mjukvara uppdaterades till en version som inte var testad. Ett underhållsarbete tog en oväntad vändning.
Orsakssamband och händelsekedjor som bottnar i inkompetens; [avsaknad av kunskap] i kombination med [avsaknaden av insikt om avsaknaden av kunskap].

Swedbanks internetnärvaro ligger visst nere, mer eller mindre totalt. Och det är ju sånt som händer. Det som stör mig är hur vi förväntas ha vant oss, och faktiskt har vant oss, vid just att det är sånt som bara händer, litet av sig självt. System för elektroniska betalningar har, helt enligt bankernas tydliga agenda, blivit samhällsviktiga på en nivå som gör att de inte borde tillåtas strula av de anledningar som oftast föreligger. Nån gjorde en omkonfiguration som inte var genomtänkt. En mjukvara uppdaterades till en version som inte var testad. Ett underhållsarbete tog en oväntad vändning.
Orsakssamband och händelsekedjor som bottnar i inkompetens; [avsaknad av kunskap] i kombination med [avsaknaden av insikt om avsaknaden av kunskap].
Hrm.... Jag läste precis detta på Aftonbladet efter att jag utan att lyckas hade försökt 3-4 gånger att lägga en beställning på min bok från tryckeriet..... :meh: Hoppas att det åtgärdas snart, för jag har en del annat som jag behöver göra idag också - bland annat handla - vilket innebär att jag behöver kunna använda kortbetalning....

Folk som inte förstår att vissa saker som sker är undantag.

X hände på jobbet, nu måste vi upprätta en ny rutin för detta.
X hände i mitt bostadsområde, nu vill jag flytta här ifrån.
X hemska händelse hände, är det såhär samhället ser ut nu för tiden?

Trots att de pratar om nåt extremt ovanligt som skett. Det är lite som att säga att person Y blev träffad av blixten, ska man inte ens kunna lämna hemmet och vara trygg längre? Nej jag stannar hemma.

Just nu stör jag mig på att jag inte kan steka fläskkött. Har aldrig lyckats tidigare (antingen bränner det eller så blir det inte igenom). Tänkte jag skulle våga mig på igen och provade, blev mycket fin stekyta på dom, men de blev inte igenom och vågade inte ha kvar dom i pannan då det började brännas vid.

Slängde i dom i aluminium och in i ugnen ihop med potatisgratängen som står på värmning där, så kanske om jag har lite tur att de blir igen. :sorry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 602
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
60 883
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002