Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det bara är november. Mörkret gör att jag längtar efter mina adventsstakar. Men grannar och vänner lär pika mig rejält om jag sätter upp dem nu

Att jag inte tar bort dem förrän ån gång i mars verkar folk ha överseende med :)
Jag sätter upp stakar, stjärnor och utomhusljusslingorna på onsdag. Struntar fullständigt vad nån annan säger, jag behöver ha ljuset nu i nattsvarta november snarare än månaderna med snö.

Jag skrev först i fel tråd men jag kan ju skriva vad jag störde mig på imorse :p

Jobbat övertid under natten, på sjukhusbevakning. Dagpersonalen börjar 7 och vi som jobbat natt ska sluta 8. Så långt allt väl.
Vid ca 7.20 ringer dagpersonalen och säger att de blir lite sena eftersom de först måste lämna en kollega på anstalten i stan. Jaha, okej. Tiden går och tiden går. Så strax efter 8 kommer så äntligen kollegorna.
Vi gör en snabb avlämning och går ut till bilen och kör mot häktet. Väl framme vid häktet så tar det ungefär femtioelva minuter att bli insläppta och parkera bilen.
Dessutom måste vi bli inpasserade så vi kan lämna av till vakthavande befäl och se till att det skrivs upp ytterligare tid på övertiden. Allting tar ca tusen år så först 9.00 blir vi avskrivna.
Nåja, det var ju ett 14 timmar långt pass även natten före (tidsomställning) så det var ju lika bra att köra på :p

På att i princip alla jag har att göra med just nu verkar i princip helt oförmögna att svara på mail. Jag håller på att försöka planera vårt bröllop i Sverige nästa sommar, och eftersom jag är den som kan språket är det jag som är ansvarig för kontakten med de flesta parterna. Oftast kommer jag så långt som att de svarar på mitt inledande mail där jag frågar om t.ex. tillgänglighet och pris, men efter det blir det tyst. Jag sitter alltså i den här situationen med 5 olika personer/aktörer just nu, och samtliga driver de någon slags service/företag.

Samtidigt håller sambon på att jaga efter någon som kan renovera vårt badrum och någon som kan hjälpa oss att putsa till stuckaturen i ena sovrummet, och stöter på samma problem där. Antingen får han ett svar och inget mer, eller så får han inga svar alls.

Jag fattar att folk har mycket att göra och att det är mycket som drar igång samtidigt nu när pandemirestriktionerna har lättats, men i min värld tillhör det i alla fall gott hyfs att skicka ett snabbt "Tack för ditt mail, det är lite hektiskt just nu men jag återkommer så snart jag kan" för att åtminstone bekräfta att man sett mailet i fråga. Inte en enda av de här personerna har skickat sådana mail och det har gått allt mellan 4-8 dagar sedan jag senast skrev till dem.

Orkar. Inte. Jaga. Mer.

På att i princip alla jag har att göra med just nu verkar i princip helt oförmögna att svara på mail. Jag håller på att försöka planera vårt bröllop i Sverige nästa sommar, och eftersom jag är den som kan språket är det jag som är ansvarig för kontakten med de flesta parterna. Oftast kommer jag så långt som att de svarar på mitt inledande mail där jag frågar om t.ex. tillgänglighet och pris, men efter det blir det tyst. Jag sitter alltså i den här situationen med 5 olika personer/aktörer just nu, och samtliga driver de någon slags service/företag.

Samtidigt håller sambon på att jaga efter någon som kan renovera vårt badrum och någon som kan hjälpa oss att putsa till stuckaturen i ena sovrummet, och stöter på samma problem där. Antingen får han ett svar och inget mer, eller så får han inga svar alls.

Jag fattar att folk har mycket att göra och att det är mycket som drar igång samtidigt nu när pandemirestriktionerna har lättats, men i min värld tillhör det i alla fall gott hyfs att skicka ett snabbt "Tack för ditt mail, det är lite hektiskt just nu men jag återkommer så snart jag kan" för att åtminstone bekräfta att man sett mailet i fråga. Inte en enda av de här personerna har skickat sådana mail och det har gått allt mellan 4-8 dagar sedan jag senast skrev till dem.

Orkar. Inte. Jaga. Mer.
Snickaren var här i april och vi beställde en ny ytterdörr och räcke till altanen
Har fortfarande samma dragiga ytterdörr :meh:
Skickade ett sms till snickaren för tre veckor sedan inte ett ljud därifrån så det lär inte bli någon ny dörr detta året

Har ni förresten vintertid i Skottland :confused:

Snickaren var här i april och vi beställde en ny ytterdörr och räcke till altanen
Har fortfarande samma dragiga ytterdörr :meh:
Skickade ett sms till snickaren för tre veckor sedan inte ett ljud därifrån så det lär inte bli någon ny dörr detta året

Har ni förresten vintertid i Skottland :confused:
Åh nej, ännu värre när man kommit så långt som att faktiskt beställa något också! Jag lider med dig :crazy:

Och ja, det har vi! Vi ställde om under natten till söndagen precis som i Sverige. Hurså? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 294
· Visningar
61 258
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 989
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002