Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smet nyss ut och köpte en macka i automaten, de har bytt leverantör och länge sedan jag handlat något. Tittar på kartongen när jag har den i handen och den är från Italien! Snacka om klimattänk, att transportera hit färdiga smörgåsar. :arghh:

PostNord såklart. Har två paket på väg, det ena verkar följa leveransen som den ska men inte det paket som skickades först.
Det första paketet räknade jag med att det skulle landa igår (eller kanske idag) då det i förrgår packades i Göteborg (2 mil härifrån) och igår kl 9 lastades det om i "min" ort (alltså kilometer från mitt utlämningsställe). Sen hände ingenting.
Nu när jag tittar i appen står det noterat igår kl 12:23:
Det gick inte att leverera. Mottagaren kommer att få ett meddelande om var försändelsen kan hämtas

Jaha? Men alltså, det skulle inte till brevlåda - det skulle till utlämningsställe. Ska vi slå vad om att de kommer lämna det på något helt annat utlämningsställe?

Men längre västerut blir väl lite senare solnedgång :confused:

Tror det beror pa hur langt vasterut inom respektive tidszon man ar - tidszonerna finns ju till just for att "kompensera" for att solen gar ner "senare" vasterut (/solen stadigt ror sig i en vasterlig riktning, och kommer till samma position var 24h timme)

Jag har plockat bort några inlägg och vill påminna än en gång om att det inte är okej att använda den här tråden för att klaga på moderering/trådar/diskussionsklimat/andra användare. Det är dålig netikett att göra så och jag brukar radera sådana inlägg så fort jag ser dem. Det finns ett särskilt Bukefalos-forum av en anledning, där dylika diskussioner kan tas, och det är även mycket lätt att kontakta ansvarig moderator för att reda ut specifika situationer.

/Mod

Jag brukar inte störa mig på postnord, aldrig haft några större bekymmer.
Men just den här gången (när det så klart ska krisa lite extra med kattmat) då lyckas de felsorta 2 gånger 🙄 så nu hoppas jag de lyckas skicka till åtminstone rätt ombud 😅 (skulle haft hemleverans från början)

Alltså SÅ klantig. Jag hade bokat resa tur och retur för 2000kr. Insåg att ena resan var bokad på fel dag. Det kostar 2000 kr till att boka om. Så resan kommer kosta 4000 istället för 2000 :banghead: (boka en ny enkelresa kostar nästan lika mycket)
Åh nej, det där har jag också gjort en gång! Dock var det nästan 10 år sedan och jag har inte gjort om det sedan dess (är däremot numera alltid superdupernoga med att kolla, dubbelkolla och trippelkolla när jag bokar något) så du kan kanske trösta dig med att det är ett misstag vars lärdom varar väldigt länge i alla fall? :p

Åh nej, det där har jag också gjort en gång! Dock var det nästan 10 år sedan och jag har inte gjort om det sedan dess (är däremot numera alltid superdupernoga med att kolla, dubbelkolla och trippelkolla när jag bokar något) så du kan kanske trösta dig med att det är ett misstag vars lärdom varar väldigt länge i alla fall? :p
Haha jo, jag var egentligen jättenoga men gjorde en tankevurpa bara! Det kommer inte leda till någon kris, men det var solklart störigt! :meh: jag löser problemet med att dricka vin! 🍷

Haha jo, jag var egentligen jättenoga men gjorde en tankevurpa bara! Det kommer inte leda till någon kris, men det var solklart störigt! :meh: jag löser problemet med att dricka vin! 🍷
En tröst är att du upptäckte det NU, och inte när du satt på tåget. Min brors sambo lyckades boka returbiljetter till rätt dag, men fel månad..... De satte sig på "sina" platser, och förvirring uppstod när det kom ett annat sällskap och hävdade att det var deras platser (som det ju faktiskt var)..... :o

När jag var och handlade tidigare idag stod jag en bit ifrån och väntade på att ett par skulle bli klara vid köttdisken. Känner mig trängd och vänder mig om, där står en ung tjej nästan på mina hälar.
Jag säger att jag väntar på att de ska bli klara eftersom jag gärna vill hålla avstånd. Jaha svarar hon, tar upp sitt nästan nyfödda barn och tränger sig förbi och intill de som redan står där.

Och så undrar folk varför covid sprider sig igen. :banghead:

Att ridhuset aldrig är tillgängligt när jag har planerat att träna där. I dag var det inlagt höstlovsaktiviteter till 12.30. Så jag tänkte träna vid 13.30. Men då var det upptaget med privatlektion. Frågade när det skulle bli ledigt och tog en runda ute och återkom då. Men då hade de börjat harva underlaget. Så jag fick åka hem utan att ha tränat i ridhuset, igen. De kör nästan alltid in harven just när jag är redo att gå in.

När jag var och handlade tidigare idag stod jag en bit ifrån och väntade på att ett par skulle bli klara vid köttdisken. Känner mig trängd och vänder mig om, där står en ung tjej nästan på mina hälar.
Jag säger att jag väntar på att de ska bli klara eftersom jag gärna vill hålla avstånd. Jaha svarar hon, tar upp sitt nästan nyfödda barn och tränger sig förbi och intill de som redan står där.

Och så undrar folk varför covid sprider sig igen. :banghead:
Och detta i tider där RS-viruset dessutom sprider sig som en löpeld. Stackars barn. Hoppas hen inte blir sjuk.

Apropå syndigt och farligt. Jag säger farligt om godis, läsk, choklad och liknande (diabetiker), syndigt är allt med laktos (laktosintolerant), ok jag vet att jag kommer få ont i magen och bli bubblig, men det bryr jag mig inte om. Jag vill ha min gräddtårta eller semla. Kall O'boy faller väl inom båda kategorier :angel:

Fö stör jag mig något grymt på Värnamos planer på att bygga en fotbollsstadium för 100 mille+ Tycker pengarna kan gå något samhällsnyttigt. Dessutom är det inte ens säkert att Värnamo inte åker ut nästa år och då står de där med ett halvbyggt skrytbygge.

Apropå syndigt och farligt. Jag säger farligt om godis, läsk, choklad och liknande (diabetiker), syndigt är allt med laktos (laktosintolerant), ok jag vet att jag kommer få ont i magen och bli bubblig, men det bryr jag mig inte om. Jag vill ha min gräddtårta eller semla. Kall O'boy faller väl inom båda kategorier :angel:

Fö stör jag mig något grymt på Värnamos planer på att bygga en fotbollsstadium för 100 mille+ Tycker pengarna kan gå något samhällsnyttigt. Dessutom är det inte ens säkert att Värnamo inte åker ut nästa år och då står de där med ett halvbyggt skrytbygge.
Med tanke på hur mycket kriminalitet det är i Värnamo skulle jag gärna se att pengarna gick dit istället. Det känns inte tryggt att gå till och från bilen kvällstid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 294
· Visningar
61 232
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 989
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002