Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min syrras hastighet svara på saker och ting.. vill skicka nån farsdag present i tid till pappa, då varken jag eller hon bor nära han. Eftersom hon inte gillar man ringer och vill helst man skriver, då jag gjort det i messenger. Som vanligt vet man inte om får svar ikväll, imorgon, helgen eller nästa år. :arghh:

7F18372B-2A2D-4568-8E5D-392107EEDC0E.webp

En signal, ibland tre gånger på 10 sekunder, ibland 20 min emellan. Syns inte i samtalslistan och inget missat samtal ifrån nån i appen. Går inte att svara. Håller på att TAPPA DET.

Fö stör jag mig något grymt på Värnamos planer på att bygga en fotbollsstadium för 100 mille+ Tycker pengarna kan gå något samhällsnyttigt. Dessutom är det inte ens säkert att Värnamo inte åker ut nästa år och då står de där med ett halvbyggt skrytbygge.

Med tanke på hur mycket kriminalitet det är i Värnamo skulle jag gärna se att pengarna gick dit istället. Det känns inte tryggt att gå till och från bilen kvällstid.
Det har jag missat. Försökte läsa mig till det men hittar bara att de har ett förslag om en arenastad vid värmeverket. Då med olika inomhus aktiviteter och simning. Det känns inte fel, men det kanske är ett eget projekt.🤔

Något jag stör mig på är alla dessa paddel hallar som poppar upp. Har inget emot att det poppar upp en, men när det blir två i ett mindre samhälle… jag har inte ens sett någon större aktivitet vid det som kom först, så varför en till då? Fattat verkligen inte och tror att om några år kommer intresset ha svalnat och då står det tomma hallar här å var.

På verksamhetsmöte:
Chef: I VP2022 växlar vi upp marknad- och försäljningsarbetet.
Jag: En fråga, på vilket sätt? Jag tänker eftersom marknadstjänsten går ner till en halvtid och budgeten är densamma som 2021.
Chef: Ja, det är ju mer att vi kommer börja prata mer om det under 2022.

😑🙃

Något jag stör mig på är alla dessa paddel hallar som poppar upp. Har inget emot att det poppar upp en, men när det blir två i ett mindre samhälle… jag har inte ens sett någon större aktivitet vid det som kom först, så varför en till då? Fattat verkligen inte och tror att om några år kommer intresset ha svalnat och då står det tomma hallar här å var.
Då bygger vi om dem till ridhus eller hundhallar;)

Arlas Keso Mellanmål, förpackningen.

Köpte den som vanligt "on the go", satte mig i bilen för att äta den.
De har tagit bort skeden som fanns på locket :(
En plastsked visserligen men den har ju gått att ersätta med en liten träspatel tycker jag.

Lagom kul att upptäcka det - vem har en sked i bilen liksom....äta med fingrarna.....?
Morr.

Blir inköp av annat hädanefter.

Arlas Keso Mellanmål, förpackningen.

Köpte den som vanligt "on the go", satte mig i bilen för att äta den.
De har tagit bort skeden som fanns på locket :(
En plastsked visserligen men den har ju gått att ersätta med en liten träspatel tycker jag.

Lagom kul att upptäcka det - vem har en sked i bilen liksom....äta med fingrarna.....?
Morr.

Blir inköp av annat hädanefter.
Eller så köper du en påse miljövänliga engångsbestick och lägger in i handskfacket? Kan ju vara rätt smart att ha med sig faktiskt....

Jag är så vansinnigt irriterad på mäklare som struntar i nix-registret!

Blev nyss uppringd av en mäklare från en firma som har terroriserat mig i snart fyra år trots att jag är nixad, har bett dem både muntligen och skriftligen att lämna mig ifred, blockerat alla nummer de kontaktat mig på.

Jag gjorde en tråd om detta i början av året men jag hittar inte den nu så jag gnäller här istället. Det är alltså samma firma som år efter år struntar i nix. Försökte anmäla dem till mäklarsamfundet men fick dålig respons därifrån. Idag anmälde jag dem till Nix istället. I februari var det fyra år sedan jag senast var kund hos den fastighetsbyrån men de struntar totalt i att de inte får kontakta mig.

Jag är så vansinnigt irriterad på mäklare som struntar i nix-registret!

Blev nyss uppringd av en mäklare från en firma som har terroriserat mig i snart fyra år trots att jag är nixad, har bett dem både muntligen och skriftligen att lämna mig ifred, blockerat alla nummer de kontaktat mig på.

Jag gjorde en tråd om detta i början av året men jag hittar inte den nu så jag gnäller här istället. Det är alltså samma firma som år efter år struntar i nix. Försökte anmäla dem till mäklarsamfundet men fick dålig respons därifrån. Idag anmälde jag dem till Nix istället. I februari var det fyra år sedan jag senast var kund hos den fastighetsbyrån men de struntar totalt i att de inte får kontakta mig.
Men vad vill mäklaren dig :confused:?

Fö stör jag mig något grymt på Värnamos planer på att bygga en fotbollsstadium för 100 mille+ Tycker pengarna kan gå något samhällsnyttigt. Dessutom är det inte ens säkert att Värnamo inte åker ut nästa år och då står de där med ett halvbyggt skrytbygge.
Öh, är du bakåtsträvare?! Ingen framtidstro?! Är du emot friskvård?! Ingen positiv energi?!
Nej, rätta du in dig i ledet som vi andra med en halvokej bollsparkningsklubb och kommunpolitiker med hybris.
Här i Falkenberg kostade den typ 150 mkr vilket var en självklar investering eftersom det ju inte är möjligt att sparka boll på Allsvensk nivå utan dunpolstrad pressläktare. (FFF har dock bara sporadiskt besökt Allsvenskan sedan arenan invigdes 2017.)

Kanske kan Värnamo inspireras av Falkenberg även i upplåtelsekonceptet, där kommunen bekostar bygget och underhållet av arenan (...vilket för övrigt knappt kan benämnas kostnad eftersom det som sagt är en Investering. Ju.) och klubben hyr den exklusivt. Så exklusivt att klubben förfogar över namnrättigheterna och kunde sälja dem till Carlsberg och behålla intäkten. Och i förekommande fall hyra ut arenan till andra evenemang och behålla även sådana intäkter.

Nä, ja ä int' bitter. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 607
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
61 436
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002