Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nekad tjänst pga pendlingstid, den var ny för mig. Eftersom jag har och kommer ha i framtiden mer än 40min Södertälje city eller hamn, eller vad hon sa, gick jag inte vidare i processen. O_o Nog blitt bortsorterad för man inte kan ta sig med bil, men pga lång tid man väljer lägga på pendla? Som sagt den var nytt och nej står ingenstans i annonsen om det heller.

Att en kille som började i år och inte ens arbetar med en maskin som har robot får gå med första gänget på just robotkurs. Inte jag som har en robotcell och har väntat på att få gå på den här kursen sen jag hörde talas om den i början på året. 😡 Ska höra med chefen imorgon hur han tänker egentligen.

Nekad tjänst pga pendlingstid, den var ny för mig. Eftersom jag har och kommer ha i framtiden mer än 40min Södertälje city eller hamn, eller vad hon sa, gick jag inte vidare i processen. O_o Nog blitt bortsorterad för man inte kan ta sig med bil, men pga lång tid man väljer lägga på pendla? Som sagt den var nytt och nej står ingenstans i annonsen om det heller.

Det är inte en tjänst med jour/beredskap och behov av att inställa sig fort eller så? Låter ju annars helmärkligt, det har väl inte arbetsgivaren med att göra :confused:

Den som tar över vår trafik i november nästa år, har köpt dubbeldäckare till oss. Ett år kvar och jag är redan orolig för att jag ska göra nått dumt för att jag inte är van vid höjden 🥺 I 22 år har jag kört bussar som tar sig fram nästan överallt. Fy vad nervöst.

Tyvärr inte, har sett flera planlösningar med två dörrar in när jag kollat runt efter lägenheter. Som köpare skulle jag dra mig för att ens gå på visning i det läget 😅
Ett ex till mig bodde i lägenhet med två toadörrar. Den ena var balkongdörren :confused:
Det var alltså inte ovanligt att folk blev utelåsta på balkongen när det var fest av folk som gick på toa..
(Balkongen var en annan historia, den var typ 1,5x1,5m. Jävligt oklar planlösning)

Ett ex till mig bodde i lägenhet med två toadörrar. Den ena var balkongdörren :confused:
Det var alltså inte ovanligt att folk blev utelåsta på balkongen när det var fest av folk som gick på toa..
(Balkongen var en annan historia, den var typ 1,5x1,5m. Jävligt oklar planlösning)
Men om värden bor på lägre våningar är det ju en klockren flyktväg om man kommer hem till någon för första gången och plötsligt känner för att dra hem.
"-Ursäkta mig, jag ska bara pudra näsan!" 😂

Jag är så vansinnigt irriterad på mäklare som struntar i nix-registret!

Blev nyss uppringd av en mäklare från en firma som har terroriserat mig i snart fyra år trots att jag är nixad, har bett dem både muntligen och skriftligen att lämna mig ifred, blockerat alla nummer de kontaktat mig på.

Jag gjorde en tråd om detta i början av året men jag hittar inte den nu så jag gnäller här istället. Det är alltså samma firma som år efter år struntar i nix. Försökte anmäla dem till mäklarsamfundet men fick dålig respons därifrån. Idag anmälde jag dem till Nix istället. I februari var det fyra år sedan jag senast var kund hos den fastighetsbyrån men de struntar totalt i att de inte får kontakta mig.
Jag tror du kan anmäla dem till konsumentverket. De får inte kontakta dig om du sagt att du inte vill ha deras tjänster.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 608
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 306
· Visningar
61 730
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 990
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002