Idag dör jag sötdöden. Varit och hälsat på Hottie och hennes lilla fölis
Stoföl född 23/6-15 e: Blue Hors First Choice (Jazz~Negro) ue: Don Romantic ~ Bellini
Men hallå så söt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag dör jag sötdöden. Varit och hälsat på Hottie och hennes lilla fölis
Stoföl född 23/6-15 e: Blue Hors First Choice (Jazz~Negro) ue: Don Romantic ~ Bellini
@Martina_m Jag började lasta min dåvarande tvååring som aldrig hade åkt transport förut i repgrimma, vi använde även repgrimman mycket under våra promenader så hon var van vid den/trycket den gav om hon stannade. Nu var min häst otroligt snäll, och gick rakt på transporten på typ andra vändan redan första gången, så när vi kom så långt som att faktiskt binda upp och åka hade hon "bara" den vanliga grimman, så vi behövde aldrig krångla med att byta grimma där inne. Men då var det som sagt en tvååring, en vuxen häst är ju trots allt mer hanterad.
Jag var även med och hjälpte en stallkompis att lasta hennes svårlastade häst. Vi höll på i två timmar i hästens vanliga grimma, med linor och hela den baletten. Hästen ramlade omkull två gånger när hon kastade sig och jag ramlade ännu fler. Till slut var jag mer eller mindre galen på den, och sa till ägaren att nu går jag och hämtar min repgrimma, punkt. Hästen stannade en gång, försökte slänga sig igen och när det inte gick så traskade hon surmulet på. Så jag slår ett slag för att testa med repgrimma. Det har funkat för mig i alla fall.
Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt att han inte följer med in i släpet (vilket han gjort tidigare, det är något han fått för sig på senare tid). För jag kan få fram honom i princip överallt, går jag bara före så följer han efter, över broar, diken, presenningar, trånga utrymmen, ja vad man nu kan komma på. Men med släpet så vill han inte va med längre.
Nu har jag bara en repgrimma från Hööks, men man kan ju tycka att den borde fylla sin funktion ändå. Men tycker inte att det är någon skillnad med honom. Nu är han en väldigt "okänslig" häst när det kommer till sånna saker.
Hade Rebecca Dahlqvist (lr vad hon heter) på en trickträning en gång, och hon fick kämpa hårt för att få en reaktion från min häst, när alla andra hästarna reagerade/svarade för så himla mkt mindre hjälper. Så han är lite knepig.
Jag tror att kedjan gör bättre nytta över nosen. Det brukar räcka att den bara finns liksom.
Att bråka med honom leder inte till något, tro mig, jag har testat.... Tyvärr.
Åh, om jag ändå kunde sluta simma med honom . Tyvärr har vi inte börjat...Är det något du ändrat sen dess? Ny bil, nytt släp, ny körstil.. eller har du börjat simma med din häst
Min häst som ändå då var en rutinerad tävlingshäst och hade åkt både hit och dit bara totalvägrade gå in i släpet när jag började med att simma honom (på hästsim) han verkligen hatade det eftersom han var tvungen att ta i för annars drunknade han.. han löste det genom att vägra gå in i släpet .. sen när vi slutade simma så började han gå in igen
Haha, jag myser nästan lite över att det är så kallt nere i Falsterbo. Enkom för att jag själv inte har råd att åka dit. Följer resultaten online och ett stort TJOHO att Malin (Lancet) vann femårsfinalen på nästan 80%. Vilket fint startfält det såg ut att vara överlag just bland femåringarna?
Säger ju att Skåne kan vara kaaaaallt hoppas på bättre väder i morgon när vi ska dit.Rapport från Falsterbo: SJUKT kallt. Det har ösregnat och stormat. Jag har två tröjor, väst, dunjacka och mössa... Och en lila poncho över.......och frusit så jag skakar hela dagen.
-och "Tränarn" slog till och vann 6-års idag
Säger ju att Skåne kan vara kaaaaallt hoppas på bättre väder i morgon när vi ska dit.
Dmi (danska vädret) säger lite, lite regn mellan 7-9, sen uppehåll hela dagen, så det låter bra.Ja vi hoppas också på bättre väder imorgon, är det som idag så sticker vi nog hem efter frukosten och skiter i att gå in -men vi önskar oss shorts-väder!
Rapport från Falsterbo: SJUKT kallt. Det har ösregnat och stormat. Jag har två tröjor, väst, dunjacka och mössa... Och en lila poncho över.......och frusit så jag skakar hela dagen.
-och "Tränarn" slog till och vann 6-års idag
Är det något du ändrat sen dess? Ny bil, nytt släp, ny körstil.. eller har du börjat simma med din häst
Min häst som ändå då var en rutinerad tävlingshäst och hade åkt både hit och dit bara totalvägrade gå in i släpet när jag började med att simma honom (på hästsim) han verkligen hatade det eftersom han var tvungen att ta i för annars drunknade han.. han löste det genom att vägra gå in i släpet .. sen när vi slutade simma så började han gå in igen
Och vår gamla bukemedlem Lancet gick och vann femårskvalet i Falsterbo idag! Med två procentenheters marginal dessutom! Det är så himla häftigt att följa henne och hur helt amazing bra hon blivit!
http://online.equipe.com/sv/class_sections/166477/results
@_Zvea_ Om Malin "bara" har hästmaterialet ser vi henne i landslaget inom en femårsperiod. Är helt övertygad om det och jag hoppas att med PKs hjälp att det materialet kommer att kunna tillhandahållas. Annars får vi vänta till hennes yngel Flora Linnea är klar!