Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Det är väl den där brandväggen som jag lade in en bild på tidigare i tråden - den gäller ju alla ekipage, alla nivåer, alla moment :)
Ja. Den är bra. Jag hoppas att den inte påverkar mig så mycket, dvs att jag inte hamnar under den på grund av den men jag vet inte.

3 starter per dag istället för 4 är mer en sån sak som jag vet kan komma att påverka mig, 2 uttagningar då får man välja om man råkar komma till final i båda klasserna :D

Jag känner mig alltid lite förvirrad i början av säsongen :cautious:

Såg ett inlägg på fb som nämnde att bland de nya tävlingsreglerna som träder i kraft 1 april är att man måste ha med hästens pass till collecting ring för eventuell kontroll. Det går säkert att jag kan stoppa det i byxlinningen under uppvärmning och ge det till en funktionär i collecting ring före start men för oss som ofta kommer ensamma till tävling låter det lite bökigt. Är det verkligen menat så? 🤔
Jag hade fel när jag svarade dig förra gången, märkte jag nu när vi var på Sundabakki-tävlingen i helgen. De läser av hästens chip i collecting ring och kollar av det mot WorldFengur, men man behöver i normalfallet INTE passet med sig för det. Bara om något strular som det kan behövas! Så det ska ju räcka att man precis som tidigare har det med sig till tävlingsplatsen bara :)

Jag hade fel när jag svarade dig förra gången, märkte jag nu när vi var på Sundabakki-tävlingen i helgen. De läser av hästens chip i collecting ring och kollar av det mot WorldFengur, men man behöver i normalfallet INTE passet med sig för det. Bara om något strular som det kan behövas! Så det ska ju räcka att man precis som tidigare har det med sig till tävlingsplatsen bara :)
Bra att veta!

Nu tror jag att jag lägger säsongen som egentligen inte börjat för oss på hyllan.

Jag är helt enkelt för sjuk, skulle bara in för dagbehandling idag men blev istället inlagd, igen. Mår riktigt risigt och var ledsen att behöva stryka mig från KM i helgen, jag ville verkligen vara med (gjorde en sista minuten efteranmälan så sent som i måndags, när jag Visste att jag inte mådde bra… 🤦‍♀️) men nu är hälsan verkligen inte där och blev till slut lite av en lättnad att acceptera läget efter läkaren sa nej till permission. Har fixat för min fina häst tills måndag och har folk på stand by om det behövs hjälp längre.

Han fäller igen så jag tror det kan vara skönt för honom att ta det lugnt också några dagar.

Bra att veta!

Nu tror jag att jag lägger säsongen som egentligen inte börjat för oss på hyllan.

Jag är helt enkelt för sjuk, skulle bara in för dagbehandling idag men blev istället inlagd, igen. Mår riktigt risigt och var ledsen att behöva stryka mig från KM i helgen, jag ville verkligen vara med (gjorde en sista minuten efteranmälan så sent som i måndags, när jag Visste att jag inte mådde bra… 🤦‍♀️) men nu är hälsan verkligen inte där och blev till slut lite av en lättnad att acceptera läget efter läkaren sa nej till permission. Har fixat för min fina häst tills måndag och har folk på stand by om det behövs hjälp längre.

Han fäller igen så jag tror det kan vara skönt för honom att ta det lugnt också några dagar.
Får verkligen hoppas att du snart mår bättre och åtminstone får lite permis och kan åka och pussa hästmule lite! :heart Tävlingssäsonger kommer det ju fler och det finns heller inget som säger att man måste vara med "från början" under en säsong - jag tävlade första och enda gången under förra året i augusti! :D

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 17 18 19
Svar
371
· Visningar
8 152
Senast: pepp
·
  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 182
Senast: Fazeem
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 220
Senast: Halcyon
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 414
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈