Nyårsafton i stallet - 2025

Smäller på som fan men än så länge ingen mer än lite mer på spänn än vanligt i övrigt lungt.
Men Smäller båda mer o närmare än tidigare år...

Smälldes en del men helt lugnt i stallet, samtliga hästar chill! Min lyfte huvudet från maten och lyssnade och sen bara "äh, inte värt missa maten för" 💙

Det både låter och syns mer än vanligt här, men det är på så långt avstånd att hästarna inte bryr sig. Har ändå, i vanlig nyårsordning, tagit in hästarna tidigt och fodrat extra. Har två föl som inte varit med tidigare, men de har tagit hela kvällen med ro, legat och sovit i halmen och haft det gott. :love:

Jag var inte ens i stallet under tolvslaget, har följt dem via kamerorna och det har varit lugnt.

Fy farao. Fick stå med en väldigt stressad häst inne i ligghallen då det smäller som fan här. Låter bomb nedslag. Dom andra hästarna var också stressade men kan inte göra något åt det. Vi har ett stort berg i hagen så lätt hänt att en häst i panik kan trilla ner från det eller bryta ett ben. Det är skogshage. Ingen av dom andra hästarna har syns till så dom verkar i vanlig ordning inte bry sig nämnvärt 🤷‍♀️ iaf har min häst lugnat sig nu men en häst som går runt och runt i grimskaft vid tolv slaget är inte kul. Kommer aldrig ställa mig på lösdrift så här igen. Folk som har skallar slödrift verkar inte bry sig så mycket. Dom tänker väl typ om dom brytar benet så händer det

Lite smått oroliga tjejer, blev värst när den gamla lite nervöst lagda skulle valla runt och helt plötsligt kicka mot Elsa så hon fick faktiskt grimma och grimskaft på sig och då lugnade det sig avsevärt. Tror de lugnar sig när jag öppnar upp till utomhus igen men väntar en liten stund till tills det känns ok.

Är skogstokig. Den som har en häst som är orolig som bor 150 m härifrån, vad tror ni? Jodå de skjuter raketer.
Den nya ponnyn är kaos i stallet. Den har bott här i 3 veckor kanske? Han är dyngsur och har försökt ta sig ut, stegrar, bockar, sparkar i väggar och hugger sig i bakbenen.
Tror ni någon frågar hur går det i stallet eller önskar gott nytt år? Nejdå.
Jag står med en skräckslagen ponny.

Mina hästar är helt lugna.

Är skogstokig. Den som har en häst som är orolig som bor 150 m härifrån, vad tror ni? Jodå de skjuter raketer.
Den nya ponnyn är kaos i stallet. Den har bott här i 3 veckor kanske? Han är dyngsur och har försökt ta sig ut, stegrar, bockar, sparkar i väggar och hugger sig i bakbenen.

Skulle ringa ponnyns ägare, det är inte du som ska behöva stå med den

Folk har fan hål i huvedet. 🤯 du borde nästan skriva det "bara så ni vet så har eran häst varit sönder stressad och ponnyn håll på att riva stallet. Så bra ni skjuter rakter 👍" 🖕 typ 🤣

Fick lust att köra till grannarna som skjutit som fan och slänga ner bajs i deres postlåda. Fy fan för såna människor. Dom vet det Finns mycket djur runt här och hästar.

Va fan rakt ut sagt?! 🤬

Jag skulle också ringt ägaren. Det är fint att du tar ansvar såklart, men det ska du inte behöva göra utifrån omständigheterna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 037
Senast: ameo
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 553
Senast: tanten
·
Gnägg Detta blir första nyåret med hästen och första på lösdrift för oss båda. Stallet är precis vid ett samhälle och de brukar smälla en hel...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 244
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 086
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka