Vad gör vi? Kids edition - del 4

Barnen här till imorgon. Vi har ägnat eftermiddagen åt att leka i snön som kommit, lilla E och jag åkte lite pulka i trädgårdens enda backe (som tyvärr är nerfarten från vägen, så går ju bara när jag är med..) och storebror gjorde det han gillar bäst: skotta 😁
Sen skottade vi upp all snö i en hög och påbörjade en grotta. Tror barnen höll sig sysselsatta i 1,5 timme och då hatar lilla E vanligtvis att vara ute :p Snö är ändå en himla bra grej :up:

Barnen här till imorgon. Vi har ägnat eftermiddagen åt att leka i snön som kommit, lilla E och jag åkte lite pulka i trädgårdens enda backe (som tyvärr är nerfarten från vägen, så går ju bara när jag är med..) och storebror gjorde det han gillar bäst: skotta 😁
Sen skottade vi upp all snö i en hög och påbörjade en grotta. Tror barnen höll sig sysselsatta i 1,5 timme och då hatar lilla E vanligtvis att vara ute :p Snö är ändå en himla bra grej :up:
Jag gillar också snö! Men stora hatar att frysa :down:

Blev en promenad till brevlådan och lunchfodring av hästarna här, lagom eftermiddagsaktiviter för oss :)

Ja, vad mycket enklare det är att få med barnen ut och roa dem länge med snö! Och så mycket roligare för mig att hänga i pulkabacken än på en lekplats 😅.

Jag har varit sjuk i två veckor och precis kommit på benen. Sonen var magsjuk i mellandagarna. Så var barnen hos mormor under eftermiddagen och jag och maken fick chansen att träna ostört. Jag njöt verkligen, lyssnade på musik och bastade länge. När vi hoppade in i bilen pratade vi om hur lyxigt det var att få träna, få lagad middag och sen enbart ha ett barn hemma inatt. Så kom vi hem till mamma. ”Hon har kräkts. Fem gånger”.

Jaha. Aja, det är vad det är. Jag känner redan hur det rör sig i magen. RIP 😅

Jag har varit sjuk i två veckor och precis kommit på benen. Sonen var magsjuk i mellandagarna. Så var barnen hos mormor under eftermiddagen och jag och maken fick chansen att träna ostört. Jag njöt verkligen, lyssnade på musik och bastade länge. När vi hoppade in i bilen pratade vi om hur lyxigt det var att få träna, få lagad middag och sen enbart ha ett barn hemma inatt. Så kom vi hem till mamma. ”Hon har kräkts. Fem gånger”.

Ibland önskar man bara att man kunnat stanna kvar i det där läget när man inte visste om magsjukan/annan random skit barnen råkar ut för. Skönt att ni hann få lite egentid iallafall! Hoppas på snabbt och lindrigt förlopp ❤️

Känner med dig! Vi trodde att vi var färdiga med magsjuka efter att hela familjen kräkt. Igår körde vi stora saneringen av hus och kläder (och oss själva). Vaknade inatt av att sonen spydde. Alltså, det tar ju aldrig slut! (Jag har dessutom varit mer eller mindre sjuk sedan oktober.) Inte alls trött på det nu och vi har inte ens nått vabruari...

Näst sista jullovsdagen och jag vågar nog skriva att vi klarat oss från sjukdomar, vet inte när det hände senast. Jag är lite förkyld (igen) men det räknar jag inte ens.
Men jag vill inte att förskola/skola startar igen. Sjukdomar brukar dra igång ordentligt efter jullovet.

Annars har vi haft ett bra jullov. Det kom snö natten till julafton och sen dess har det varit strålande sol, ngn plusgrad på dagen och kallt på nätterna. Vi har varit ute massor. Sakerna som vi hade planerat att göra inne här inte hunnits med men det kommer nog tråkiga väderdagar också.

Vi är också friska och var så hela december utom lite förkylning men inget som nån behövde vara hemma för.
Så fasar för magsjukesäsongen nu. Vi klarade oss förra läsåret men verkar vara betydligt mer nu som man läser om.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 285
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 284
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 652
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka