Min var väl inte för ung (nyssen fyllda 7) när jag köpte honom men han var istället rätt grön och inte så långt utbildad, men det var ändå lagom för oss, grunderna satt ju, fyra gångarter som kunde ridas rakt & på volt, och sidvärtes i skritt, detta samt trafiksäker och rida ut ensam och i sällskap både först/sist var det jag checkade av på provridningarna

Nu när jag gärna Vill kunna rida pass också är det mest det som hade gjort det lite lättare för oss om den gångarten redan hade befästs innan jag köpte, vi får se om vi lyckas en vacker dag
Ni kanske har läst på islandsnyheterna att en av våra islandstränare flyttar från västkusten till östkusten, till en jättestor anläggning! Jag har ju tränat både hemma hos dem på deras nuvarande gård en gång samt regelbundet sen i höstas i Gbg. Blir väldigt tråkigt att det troligtvis blir mer sällan chansen ges att träna för dem efter de flyttar, kanske kommer träning erbjudas endast var 4-6 vecka i Gbg efter flytten
Min man har dock tagit jobb i Sthlm nu så jag sa att jag får följa efter dem så småningom och hon sa att jag kan ju stå inackorderad hos dom

Så mycket som jag älskar mitt stall får jag väl säga att en flytt endast skulle ske för just en sån chans att stå på en superislandsanläggning
Just nu är dock är planen för oss att ha två lägenheter, min man kommer ha 4 dagar/vecka i Sthlm och jag forsätter eventuellt men en master i Gbg efter min utbildning som är klar i sommar, så då blir ingen flytt på flera år till

Ser mig själv vid typ 75 ”ja en dag kanske vi flyttar… men vi trivs ju så bra…” men varför lämna det man trivs med