M
mooi
@mooi bra jobbat där! Läskigt med markkänning, men det kommer nog bli jättebra i vida världen oxå
Själv har jag stött på ett rejält bakslag (igen). Förstår ni att jag har lasttränat VARJE dag under ca 1 månad, och ytterligare ca 4-5 ggr/vecka i 1 månad. 1:a gången gick inte bra, 2:a gången gick bättre och 3:e gången gick det riktigt bra, sen har det bara gått bättre och bättre, tryggare och hösten har vetat exakt vad som ska göras, jag har stått ute och "hållt vakt" så hästen lugnt och tryggt kan äta sin mat i släpet, han har alltså snällt traskat in i släpet utan mig.
Körde hästen till min tränare, allt gick jättebra. Fortsatte lastträna, backat några steg, alltså lite mer skeptisk, men fortfarande riktigt duktig. En vecka efter ankomst är det dags att flytta hästen igen. Och allt som har med lastträning att göra är som bortblåst, han totalvägrar. Och att tvinga in honom gör allt bara värre. Vilken jävla käftsmäll alltså! Efter två dagars försök, så slutar det med att vi går/rider hem honom. 2 mil, och 4,5 timma senare är vi äntligen hemma. Fy fasen så besviken och ledsen jag är. Jag som letar sällskapshäst... Sambon menade på allvar att det är ju en ny ridhäst vi behöver, för sällskapshästen har vi ju tydligen alla redan... Hur ska jag någonsin kunna åka iväg på träning med honom om han ska vara så opålitlig när det gäller lastningen?
Usch, jag känner typ för att ge upp hästeriet, nu när vi äntligen flytta till en gård och stallet hållet på att byggas....
För oss så var det en positiv överraskning att det gick så lätt -när vi hämtade henne gick hon på bakbenen och slog över, så vi visste ju inte riktigt vad vi hade att vänta...
Men fan vad tråkigt Förstår att du blir less.
Har ni tagit hjälp med lastningen eller bara övat själva?