Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ni skulle arrangera en clinic-för vilken (svenskstationerad) ryttare/tränare skulle det vara för?
Om ni skulle arrangera en clinic-för vilken (svenskstationerad) ryttare/tränare skulle det vara för?
Jag har ju ridit Clinic för min tränare (som du vet vem det är). Hon är ju fortfarande ett "namn" och var väldigt uppskattad. Helt omöjlig att boka tror jag inte heller att hon är, och hon har inte lika långt att resa som skåningarna.@_Zvea_ Jeanna är mitt förstahandsval, men känner att det kanske behövs en plan B eftersom hon säkert är mycket upptagen. Det måste vara ett namn som verkligen är känt så folk kommer, är rädd för att Ulla Håkansson är för gammal och Paulinda är för ung i sporten för att andra än oss inbitna vet vilka dom är.
Håller med. Skulle gärna ta del av Paulindas kunskaper och hur hon tänker i utbildningen av sin häst.Jeanna skulle jag tycka var kul. Och Paulinda! Kul att få tips från nån som verkligen är "self made".
Nina Bengtsson hade jag kollat om man vill nå ut till många ekipage och samtidigt ha en tränare på B nivå som är van att ta sig an ekipage på alla nivåer på ett fantastiskt insatt och pedagogiskt sätt .
Mads tror jag tex varesig tar sig an såna clinics och ffa inte är så lämpad på den nivå det handlar om . Tror inte Jeanna åker ut heller om det inte är minst MSV ekipage . Minna brukade ha LA som lägsta nivå tror inte hon åker ut öht sen väldigt många år .
Nej det har du inte alls missat utan jag vet bara att det är Sundsvall och inte direkt några GP + ekipage utan snarare rätt vanliga ekipage och TS vill dra folk så då bör ju tränaren vara både attraktiv och lämplig eftersom flera som sagt inte åker ut för att ha clinics för allmänheten så att säga . Det är liksom ingen kritik utan snarare en reflektion ang att dra mycket deltagare och samtidigt ha en duktig engagerad tränare på nivåer som är rimliga och ryttare därför anmäler till och ffa att få en duktig renommerad tränare att hålla clinicen .Var står det på vilken nivå clinicen och ekipagen skulle vara på? har jag missat nåt?
Jag vill rekommendera Lena Danius. Hon har en egen hemsida. Kolla den så får du veta mer om hennes idéer och var hon finns. Hon har en bred utbildning både i pedagogik och om ridning och hästhantering.Om ni skulle arrangera en clinic-för vilken (svenskstationerad) ryttare/tränare skulle det vara för?
Nina Bengtsson hade jag kollat om man vill nå ut till många ekipage och samtidigt ha en tränare på B nivå som är van att ta sig an ekipage på alla nivåer på ett fantastiskt insatt och pedagogiskt sätt .
Mads tror jag tex varesig tar sig an såna clinics och ffa inte är så lämpad på den nivå det handlar om . Tror inte Jeanna åker ut heller om det inte är minst MSV ekipage . Minna brukade ha LA som lägsta nivå tror inte hon åker ut öht sen väldigt många år .
Blev nog knas med citat här men vill bara säga att Mads är rolig och enkel och har inga problem med ekipage på lägre nivå vad jag sett!@Brille Nej Lena Danius känns inte aktuell alls. Jag vill ha hit ett känt namn och inriktningen är tävlingsdressyr.
@mackan Känner att jag vill tillägga att det har gått utmärkt att få hit Adelinde Cornelisen, Jan Brink, Bo Jenå mfl att ha clinics här. Trots ryttarna i Sundsvalls undermåliga nivå enligt dig. Har alla varit mycket lärorika clinics även för kreti och pletis som vill lära sig att rida bättre och prestera på tävlingsbanan. Och vad är ett GP+-ekipage?? Och vilken tränare/ryttare har inte clinics för vanliga ryttare och "allmänheten"-på vilket sätt skulle det vara en bra affärsidé att utesluta typ 90% av alla Sveriges ryttare?
Blev nog knas med citat här men vill bara säga att Mads är rolig och enkel och har inga problem med ekipage på lägre nivå vad jag sett!
Och när jag bokat clinics har aldrig någon haft åsikter på nivån alls? De brukar själv visa något på högre nivå annars är det ju 80% grundridning som de brukar ta upp