Trägen vinner @Martina_m ! Då funkar sadeln nu med förstår jag? Annars hade nog inte ridningen gått bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag vågar knappt svara. Men ja, jag tror det. Har ju ridit så försiktigt i den. Så jag hoppas att den ligger still även när vi kommer igång med ridningen igen, och jag sitter mer i sadeln. Men jag håller tummarna att det håller i sig och att hästen inte får ont i ryggen igen .Trägen vinner @Martina_m ! Då funkar sadeln nu med förstår jag? Annars hade nog inte ridningen gått bra.
Åh, vilken fin häst !Nu mina Buke-vänner, nu är jag tillbaka!
Har hämtat min nya häst idag
Säg hej till Batida "Ida". Oldenburgarsto f-2011, e: Bordeaux ue: Pik Noir.
Underbart! Vacker häst!Nu mina Buke-vänner, nu är jag tillbaka!
Nu mina Buke-vänner, nu är jag tillbaka!
Grattis! hon ser jättefin ut. Är det en import? (ovanlig stam i Sverige tänkte jag)
Ja det är det. Pga detta är hon inte riden sedan påsk, så vi smyger igång lite fint. Hon har så att säga redan haft sin sammanhängande vila -så blir ingen lång sommarvila utan jag sätter igång nu och kommer hålla igång över sommaren (men hon kommer gå på bete). Jag tog mig i alla fall upp i sadeln igår utan några missöden@mooi är det hon som är opererad för benbit?
Nu mina Buke-vänner, nu är jag tillbaka!
Såg att det pratats om knoppar tidigare i tråden. Hur gör man för att knoppa en tjock man? och få det hyffsat snyggt? Är det bättre att ha den lite längre, eller ska jag klippa av den? Att rycka manen för att tunna ut den kommer jag tyvärr inte göra, jag testade här om veckan och det var ingen hit tyckte hästen. Köra med urtunningsax eller kämpa med manen som det är?
Gjort ett försök till att knoppa tidigare men det vart inte vidare bra. Då var manen några cm kortare än vad den är nu. Tyckte det var svårt att få ihop flätorna nog hårda.