Idag har fröken Ida blivit masserad. Jag har upplevt henne som spänd och låst i framförallt bogarna + att hon sett sned ut i bak. Kiropraktor är bokad till 16/8 men vi förjobbade lite med massage idag. Till att börja med var Ida lite skeptisk då jag kom och hämtade henne mitt i morgonluren -men efter lite övertalning klev hon upp.
Massören tog verkligen god tid på sig och jobbade igenom från öron till hov. Ida var mycket riktigt hård och spänd på flera ställen, bogarna var värst och då framförallt vänster. Dock svarade hon bra på behandlingen och släppte fint. Ida slog över vid lastningen när vi hämtade henne, och då satte hon sig på rumpan och jag har misstänkt att snedheten i bak kom från det, bäckenet var idag
lite ojämnt men det lämnar vi åt kiropraktorn att kika på.
Massören som var ute är en som stallägarna har ute regelbundet till sina hästar. Stallägaren brukar skämtsamt säga att hon är lite av en häxa -att hon är duktig och har "bra ögon" när det gäller hästarna. Nu får man tro och tycka vad man vill kring "alternativare" (denna massören pratar mycket om "punkter", medianlinjer osv...) och jag är själv skeptisk när det flummar iväg, men hon sa en del saker idag som träffade väldigt rätt kring Ida. Nästan lite obehagligt rätt.
Hursomhelst, tror det gjorde gott att massera upp fröken och hon gäspade nästan käken ur led i slutet
Jag har fått lite stretchövningar och så att jobba med fram till kiropraktorn kommer (och såklart senare med).
Annars har vi bokat på första träningen för tränare -5 september är det dags!
och jag kommer få skämmas ihjäl -jag har inte ridit för tränare sedan juli -14 så misstänker att jag lagt mig till med lite ovanor