Vårföräldrar 2024

Väcker sovande tråd ☺️.

Idag är vår son 4 månader. Oj så underbar han är! Han passar så perfekt in i vår familj och det känns som han varit hos oss jämt och alltid ❤️. Att komma in i tvåbarnslivet har varit tufft men fan vad värt det alltså.

Vår lilla pojk är riktigt arg när han är arg och otroligt jäkla glad när han är glad. Dottern var mer nöjd generellt mer sansad liksom, sonen blir hysteriskt arg och ledsen flera gånger per dag 🙈. Men han skrattar också, mest hela tiden, och älskar att bli kittlad på magen ❤️.

Han är stark och stadig, rullar friskt åt alla håll och tar sig fram för egen maskin med lite rolig teknik. Försöker desperat att krypa varje dag och blir arg när det inte funkar. Han sover bra och äter 2 ggr per natt. Vägrar vagn i mer än 20 minuter eller om han vill sova (endast sele funkar då).

Världens knubbigaste och underbaraste lilla pojk ❤️.

Uppdaterar jag också :)

S blir 4 månader och två veckor på fredag. En riktig solstråle som bjuder alla hon möter på ett leende :heart

Så annorlunda bebistiden är mot första barnet! Med första var det fortfarande pandemi, amningen var smärtsam länge och hon gick inte upp i vikt. Det fanns ingen öppen förskola eller mammagrupper eller så. Därför kom vi nästan inte ut på någonting första 6 månaderna.

Denna gången har vi ju inget val, vi måste komma iväg på grejer för att rasta treåringen. Vad mycket roligare det är den här gången! Vi har varit lediga ihop hela familjen i 6 veckor i sommar och har åkt runt på 4H, stadsbiblioteket, Alfons kulturhus, bada i sjön, åkt båt och till och med varit på Liseberg! Vi har så roligt och lillasyster bara hänger på.

S är typ glad och nöjd jämt. Det är inte ens varje dag som hon gråter/skriker. Hon har precis börjat bjuda oss på dom första skratten, det allra första lockade storasyster fram. Det är så fint att se dom ihop :heart storasyster är så fin med S och S skiner som en sol när hon får uppmärksamhet från F. Alla är så fascinerade av att döttrarna har olika färger på ögonen, F har blå och S bruna. Är det verkligen så ovanligt?

Hon är otroligt stadig i nacken, det var hon typ redan på BB. Att ligga på magen och lyfta på huvudet har hon gjort i månader. Hon är också väldigt duktig på att greppa saker och föra dom till munnen. Typ sina egna fötter :D hon har rullat från mage till rygg några gånger och börjar knäcka koden för att rulla från rygg till mage. Fortfarande ostadig i bålen så det dröjer nog ett tag innan hon sitter mer än hjälpligt med stöd. Så vi har lite att träna på :)

Det är fortfarande inte poppis med vagn, så vi bär i sele och sjal. Möjligtvis att vi kan lägga ner henne en stund om hon somnar i selen, men vi kan inte räkna med det. Jag är så sugen på att skaffa en vävd sjal för att lära mig fler knyt en det som hör till den elastiska trikåsjalen! Men det finns så otroligt vackra färger och mönster så det tar väl en evighet innan jag kan välja en. Liksom, kolla på den här?

IMG_3245.webp

@Crossline Skönt ändå att hon inte rullar så mycket! Vår bebis började rulla från mage till rygg långt innan 3 månader och rullar sen några veckor även från rygg till mage. Han ligger ALDRIG still och efter ett par minuter bara så kan jag hitta honom lite varstans här hemma - under matbordet; soffbordet eller dotterns stol. Han rullar runt bara och ålar sig framåt. Vi har inte en lugn stund! 😅 Han försöker kontant sätta sig upp också från liggande 🙈.

KL
Imorse vaknade han kl 5, pigg och glad ❤️ och så låg vi och pratade och skrattade och myste och sov fram till kl 8 när storasyster vaknade. Så mysigt ❤️❤️❤️.

@gulakatten ja det är skönt :) Det är verkligen häftigt att se hur olika bebisar utvecklas, ingen är den andra lik! Minns att stora tjejen var väldigt tidig med vissa saker, och senare med andra. Det verkar vara samma med bebis.

Suck, ingenting med min kropp funkar som det ska efter graviditet och förlossning. Det var bra vid sexveckorskontrollen, men nu har det ballat ur fullständigt. Slemhinnor som är så torra att de spricker, håret ramlar av i drivor, huden är åt helvete, psyket har gett upp.. Provar alla möjliga behandlingar och smörjor men ingenting hjälper.

Men lilleman mår bra och det är väl huvudsaken.

6 månader nästa vecka och nu rullas det hej-vilt här hemma :heart

Vi har bytt till bebisbygeln i tripp trapp-stolen (hade newborn-setet innan) och bytt till sittdelen i vagnen. Plötsligt blev hon så stor?!

Senast ändrad:
Min är 4,5 månad men har redan fått byta till sittvagn och stol 2 i bilen.

Hon sitter relativt stadigt och illvrålar faktiskt mindre i bilen nu. Har ju undvikit att åka bil så det vore skönt om det går att ta bilen ibland iallafall. Vagnen har hon åkt betydligt mera nu. Liggvagnen användes ytterst få timmar då lillan helt klart föredrog att bli buren 😁

Vänder sig lite nu och då men tror inte hon har full koll på det ännu utan krävs nog lite tur oxå…

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 537
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar