Höstföräldrar 2025

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 147980
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 159
Jag fick diagnosen i samband med glukosbelastning v. 29. Eftersom jag haft GDM kommer jag nu få belastas redan v. 12-15. Jag har sen förlossningen följt mina värden på eget initiativ med blodsockermätare hemma och jag kommer få diagnosen igen. Mitt problem var att jag fick höga fastevärden, värden som är helt rimliga om man är inte är gravid (5.3-5.6). Men eftersom gränsen är satt till 3.5 kommer jag få diagnosen denna gång med, vet det.

Hoppas jag med. Dels känner jag absolut noll behov av att varken se eller höra hjärtslag så tidigt, dels anser jag att det måste vara upp till mig om jag vill veta. Förra gången fick den unga läkaren som tog emot mig hjärtsnörp när jag sa nej till VUL, kallade in en bakjour som gjorde allt för att övertala mig. Det enda som hände var att jag blev förbannad.

Pratade med BM igår som sa att de även denna gång kommer rekommendera VUL, men att det är min kropp och jag har rätt att säga nej. Ska till läkaren 25/2 för att diskutera/få innophep insatt och jag kommer vara väldigt, väldigt tydlig med min vilja.

Åh vad tufft! Verkar så himla meckigt, och mår man desutom illa samtidigt och ska försöka tänka på vad man äter... :crazy: Är ju såklart väldigt bra att man fångar det så tidigt som möjligt.

Så skönt du mår bra MML! Kan förstå det är mkt tanker iom kommande tvillingar, men skönt det känns rätt och bra!

Jag försöker bara överleva en sekund i taget... tiden går så långsamt och kan verkligen inte vara glad för att vara gravid. Ser inte fram emot något alls och ifrågasätter varje dag om vi verkligen vill ha ett mer barn.
(Förlåt alla som kämpar med att bli gravida!!!) Saknar att vara med mitt barn, saknar att träna, saknar att inte må så jävla illa varenda sekund hela dygnet. Sorry för att dra ner stämningen!

Åh vad tufft! Verkar så himla meckigt, och mår man desutom illa samtidigt och ska försöka tänka på vad man äter... :crazy: Är ju såklart väldigt bra att man fångar det så tidigt som möjligt.

Så skönt du mår bra MML! Kan förstå det är mkt tanker iom kommande tvillingar, men skönt det känns rätt och bra!

Jag försöker bara överleva en sekund i taget... tiden går så långsamt och kan verkligen inte vara glad för att vara gravid. Ser inte fram emot något alls och ifrågasätter varje dag om vi verkligen vill ha ett mer barn.
(Förlåt alla som kämpar med att bli gravida!!!) Saknar att vara med mitt barn, saknar att träna, saknar att inte må så jävla illa varenda sekund hela dygnet. Sorry för att dra ner stämningen!

Inte drar du ner stämningen! Man kan må på alla möjliga sätt som gravid och alla har samma rätt att prata om det :heart

Jag lämnade lite blodprover i går då jag misstänkt anemi. Sköterskan tyckte först att det var onödigt, men på eftermiddagen ringde en läkare och ville att jag skulle komma in i morse och lämna mer prover då jag tydligen har ganska ordentlig anemi. Håller tummarna för att proverna inte visar något annat avvikande, och att jag får komma in och få järninfusion så att jag kanske kan känna mig lite piggare i alla fall.

Jag firar att jag i dag går in i vecka 9 med att ha sett våra små bönor på ul :love: Allt såg bra ut, de växer och utvecklas som de ska så här långt.

Anledningen att jag fick se dem var att jag hamnade på sjukhus ett dygn och då bl. a. gjorde ul, men nu är allt bra med mig igen (och har varit bra hela tiden med bönorna) så även om jag förstås var orolig innan jag fick veta att allt såg bra ut, så känns det toppen nu :)

Är det bara två stycken kvar i denna tråden nu kanske?

Idag ska jag börja ta sprutor iallafall. Var hos läkaren för insättning av heparin och de överraskade glatt med att inte tjata om VUL. Erbjöds ett vanligt ultraljud som jag tackade ja till och det var inga problem med att se bebis och tydliga hjärtslag ❤️

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 136
Senast: Nahar
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 924
Senast: ako
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat