Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hämtat barnen , varav en hängig tjej med ont i örat :( Påpekade redan i lördags att lilltjejen verkade hängig/inte helt återhämtad efter senaste förkylningen avoch kanske behövde ta det lugnt när jag och brorsan åkte till stallet men det blev badhuset lördag och julhandel söndag så inte speciellt lugnt... Så idag gör vi minsta möjliga och försöker krya på till imorgon.

Kokar tomtegröt och har slagit in barnens presenter. Jag har aldrig förstått varför folk är så stressade inför jul, det behöver ju inte vara mer komplicerat än vad man gör det. Men såhär med småbarn så är jag mer ödmjuk. Vi har gjort minsta lilla, köpt en handfull julklappar totalt, städat huset inför firande i morgon och köpt lite dryck och julgodis. Resten ordnar familjen. Ändå har jag legat på golvet två gånger idag med blixtrande huvudvärk och varit tvungen att gå undan och sova en stund. Sanningen är väl att man med småbarn inte har någon marginal, så även en liten jul blir några moment för mycket. Känns som hela årets stress liksom kom över mig såhär när jag gick på ledig.

Annars har jag slagit in dotterns stora, renoverande dockhus. Jag har absolut målat och tapetserat själv och det är så sockersött. Men hon har bara önskat sig Kinder ägg med Paw Patrol och det har vi hittat så jag känner att det där chokladägget kommer trumfa mitt dockhus med råge 😅

Kokar tomtegröt och har slagit in barnens presenter. Jag har aldrig förstått varför folk är så stressade inför jul, det behöver ju inte vara mer komplicerat än vad man gör det. Men såhär med småbarn så är jag mer ödmjuk. Vi har gjort minsta lilla, köpt en handfull julklappar totalt, städat huset inför firande i morgon och köpt lite dryck och julgodis. Resten ordnar familjen. Ändå har jag legat på golvet två gånger idag med blixtrande huvudvärk och varit tvungen att gå undan och sova en stund. Sanningen är väl att man med småbarn inte har någon marginal, så även en liten jul blir några moment för mycket. Känns som hela årets stress liksom kom över mig såhär när jag gick på ledig.

Annars har jag slagit in dotterns stora, renoverande dockhus. Jag har absolut målat och tapetserat själv och det är så sockersött. Men hon har bara önskat sig Kinder ägg med Paw Patrol och det har vi hittat så jag känner att det där chokladägget kommer trumfa mitt dockhus med råge 😅
Saker blir absolut mycket större projekt med småbarn 🙈 Har inte ens kommit utanför dörren sen barnen och jag kom hem vid lunch. Dottern somnade på eftermiddagen och storebror och jag hade mys i köket med levande ljus, men jag har inte ens hunnit ut i boden 15 meter från dörren för att hämta in äpplen 🙈

Sen tog lilla E tid på sig att somna (inte så konstigt med drygt en timmes tupplur tidigare) så jag kom ner vid 21, rödmosig och dan. Nu har jag landat i soffan efter att ha marinerat lammracks, skrivit nissebrev, nissebus (tejpat upp lite tomtar och djur från julkrubban (sorry Jesus :D) i taket) och lagt två morgonpaket var under granen.

De skulle egentligen bara fått varsitt morgonpaket (varsin sak att läsa) men sen slog jag in morgonrockarna jag köpt i kartonger så dom ser ut som ganska roliga paket... 🙈 Och jag tänkte vi skulle slippa den besvikelsen bland hela släkten och ta det tidigt på morgonen när de där morgonrockarna kan få vara ganska mysiga i sin ensamhet. Får se om det är rätt strategi... 😅

Imorgon kommer min släkt plus exet. Mest nervös över tomtebytet med okänd familj inne i byn, både för att deras tomte ska hitta hit och vara trovärdig, och för att exet ska göra ett ok jobb som tomte hos dom 😬🙈

Här är vi väldigt taggade för julafton imorgon. Hela juletiden har varit på en helt ny nivå, detta är första året som vårt äldsta barn H (snart 3 år) kan greppa julkonceptet och det har varit så roligt! Han har blixtsnabbt anammat alla nya vanor och vi fasar lite för den 25 när det inte längre finns någon chokladkalender att öppna :nailbiting:

Inför morgondagen är H väldigt förväntansfull inför tomten och julklapparna. Samtidigt gav den här dagen lite perspektiv, när han idag efter sitt livs första tandläkarbesök fick en present i form av en påse med en tandborste, liten tandkräm, några kritor och liten målarbok. Han har varit SÅ lycklig över denna present, pratat om den hela dagen och stolt sprungit runt med sin nya tandborste i handen. Hoppas på lite av samma rena oförställda lycka imorgon ❤️

Här är vi väldigt taggade för julafton imorgon. Hela juletiden har varit på en helt ny nivå, detta är första året som vårt äldsta barn H (snart 3 år) kan greppa julkonceptet och det har varit så roligt! Han har blixtsnabbt anammat alla nya vanor och vi fasar lite för den 25 när det inte längre finns någon chokladkalender att öppna :nailbiting:

Inför morgondagen är H väldigt förväntansfull inför tomten och julklapparna. Samtidigt gav den här dagen lite perspektiv, när han idag efter sitt livs första tandläkarbesök fick en present i form av en påse med en tandborste, liten tandkräm, några kritor och liten målarbok. Han har varit SÅ lycklig över denna present, pratat om den hela dagen och stolt sprungit runt med sin nya tandborste i handen. Hoppas på lite av samma rena oförställda lycka imorgon ❤️
Ja gud, lilla E älskar sin chokladkalender. Jag har försökt förklara att den tar slut imorgon men jag tror inte det beskedet tas emot med glädje 😅

Vaknade med huvudvärk och muskelvärk, och känner att det absolut är en förkylning på gång. Trist för just julafton men ändå glad över att det inte är utmattningen som spökar igen.

Dockhuset blev en hit för båda barnen 👍

God jul alla fantastiska mammor och pappor där ute! Hoppas ni får en fin dag, och ta hand om er själva också 🎄

Det är inte bara med småbarn som det saknas marginaler. Jag firade jul med mina barn i lördags efter en vecka som innehöll vab, jobb, städ och inköp. I söndagskväll var jag helt slut och satt i soffan med kaffe som hann bli kallt innan hjärnan kopplade att jag hade kaffe 🤪

Frukost avklarad. Lilla E hade ett litet meltdown precis när vi vaknade men det gick över. (Jag tvingade henne att lämna tillbaka en av storebrors gosar) Nu har dom fått öppna sina paket, både morgonrockar och kallepocket respektive bok med disneyprinsessor blev populära. Jag dricker sista morgonkaffet och har ätit min pralin.
Sist vi hade julaftonsfirande i detta huset var storebror 11 månader, (nu snart 7 år). Tror jag var på en betydligt sämre plats i livet då än jag är nu, även om jag nu är separerad och sliten 😅 Betydligt mindre stressad över jul nu än då iallafall. Livet reder upp sig så småningom...

God jul alla 🥰🎄🎅🏼 Hoppas ni får en fin dag. Vi är på väg till barnens mormor för julfirande, jag är så glad att vi var friska i år och att barnen äntligen får fira jul ordentligt. Senaste tre åren har vi varit sjuka på jul och innan dess var det pandemi 😅

God jul alla! Vi har sjukstuga och jag (som förutom hunden är friskast) har sprängande huvudvärk och har inte sovit tillräckligt sedan jag kom hem från jobbet inatt. MEN nu ska jag fasiken ta ett ryck ändå. Något jäkla mys ska vi ha trots den oklara pesten som drabbat oss 😆. Plockar fram den lilla kraften som är kvar och hoppas på att tomten kommer med ny energi till 2025.

Sjukstugan fortsätter här. Orolig för femåringen som är inne på dag 7 med runt 40 graders feber, och hostattacker som håller i 1-2h åt gången.

Han vägrar all form av medicin, och ta tempen är ett projekt på en timme varje gång. Har lyckats lura i honom lite krossad alvedon ikväll iaf men han är kokhet.

Lille skrutten, nekar glass och dricker bara lite vatten. Hostar så han kräks upp den lilla vätska han får i sig emellanåt. Var till akuten igår, de sa att det låter som influensa och borde vända snart men sedan i söndags har han blivit sämre för var dag. 😔

Sjukstugan fortsätter här. Orolig för femåringen som är inne på dag 7 med runt 40 graders feber, och hostattacker som håller i 1-2h åt gången.

Han vägrar all form av medicin, och ta tempen är ett projekt på en timme varje gång. Har lyckats lura i honom lite krossad alvedon ikväll iaf men han är kokhet.

Lille skrutten, nekar glass och dricker bara lite vatten. Hostar så han kräks upp den lilla vätska han får i sig emellanåt. Var till akuten igår, de sa att det låter som influensa och borde vända snart men sedan i söndags har han blivit sämre för var dag. 😔
Låter som när vi hade mykoplasman. Säger inte att det är det men har ju gått väldigt mycket i höst.
Våra hade feber 10 dagar i sträck var, med hosta. Hon återinsjuknade en vecka senare men då blev det bara ett par dagar hon var hängig.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 496
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 338
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 694
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka