Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Saker blir absolut mycket större projekt med småbarn Har inte ens kommit utanför dörren sen barnen och jag kom hem vid lunch. Dottern somnade på eftermiddagen och storebror och jag hade mys i köket med levande ljus, men jag har inte ens hunnit ut i boden 15 meter från dörren för att hämta in äpplenKokar tomtegröt och har slagit in barnens presenter. Jag har aldrig förstått varför folk är så stressade inför jul, det behöver ju inte vara mer komplicerat än vad man gör det. Men såhär med småbarn så är jag mer ödmjuk. Vi har gjort minsta lilla, köpt en handfull julklappar totalt, städat huset inför firande i morgon och köpt lite dryck och julgodis. Resten ordnar familjen. Ändå har jag legat på golvet två gånger idag med blixtrande huvudvärk och varit tvungen att gå undan och sova en stund. Sanningen är väl att man med småbarn inte har någon marginal, så även en liten jul blir några moment för mycket. Känns som hela årets stress liksom kom över mig såhär när jag gick på ledig.
Annars har jag slagit in dotterns stora, renoverande dockhus. Jag har absolut målat och tapetserat själv och det är så sockersött. Men hon har bara önskat sig Kinder ägg med Paw Patrol och det har vi hittat så jag känner att det där chokladägget kommer trumfa mitt dockhus med råge
Ja gud, lilla E älskar sin chokladkalender. Jag har försökt förklara att den tar slut imorgon men jag tror inte det beskedet tas emot med glädjeHär är vi väldigt taggade för julafton imorgon. Hela juletiden har varit på en helt ny nivå, detta är första året som vårt äldsta barn H (snart 3 år) kan greppa julkonceptet och det har varit så roligt! Han har blixtsnabbt anammat alla nya vanor och vi fasar lite för den 25 när det inte längre finns någon chokladkalender att öppna
Inför morgondagen är H väldigt förväntansfull inför tomten och julklapparna. Samtidigt gav den här dagen lite perspektiv, när han idag efter sitt livs första tandläkarbesök fick en present i form av en påse med en tandborste, liten tandkräm, några kritor och liten målarbok. Han har varit SÅ lycklig över denna present, pratat om den hela dagen och stolt sprungit runt med sin nya tandborste i handen. Hoppas på lite av samma rena oförställda lycka imorgon
Kokar tomtegröt och har slagit in barnens presenter. Jag har aldrig förstått varför folk är så stressade inför jul, det behöver ju inte vara mer komplicerat än vad man gör det. Men såhär med småbarn så är jag mer ödmjuk. Vi har gjort minsta lilla, köpt en handfull julklappar totalt, städat huset inför firande i morgon och köpt lite dryck och julgodis. Resten ordnar familjen. Ändå har jag legat på golvet två gånger idag med blixtrande huvudvärk och varit tvungen att gå undan och sova en stund. Sanningen är väl att man med småbarn inte har någon marginal, så även en liten jul blir några moment för mycket. Känns som hela årets stress liksom kom över mig såhär när jag gick på ledig.
Annars har jag slagit in dotterns stora, renoverande dockhus. Jag har absolut målat och tapetserat själv och det är så sockersött. Men hon har bara önskat sig Kinder ägg med Paw Patrol och det har vi hittat så jag känner att det där chokladägget kommer trumfa mitt dockhus med råge
Låter som när vi hade mykoplasman. Säger inte att det är det men har ju gått väldigt mycket i höst.Sjukstugan fortsätter här. Orolig för femåringen som är inne på dag 7 med runt 40 graders feber, och hostattacker som håller i 1-2h åt gången.
Han vägrar all form av medicin, och ta tempen är ett projekt på en timme varje gång. Har lyckats lura i honom lite krossad alvedon ikväll iaf men han är kokhet.
Lille skrutten, nekar glass och dricker bara lite vatten. Hostar så han kräks upp den lilla vätska han får i sig emellanåt. Var till akuten igår, de sa att det låter som influensa och borde vända snart men sedan i söndags har han blivit sämre för var dag.