Vad gör vi? Kids edition - del 4

Just det där pratade jag och maken om häromdagen. M är också ofta sådär totalt ologisk och får idéer för sig. Just nu är han i en period då han bestämt ska äta sin frukost sittandes på storasysters stol, efter att hon har ätit klart. Att storasyster sitter någon annanstans vid bordet och de äter samtidigt är totalt otänkbart. M kan bara tänka sig att äta frukost om storasyster har suttit på stolen och ätit först :cautious:

Just där har vi kapitulerat och bara gör. Att får iväg två syskon i tid till skolan och att M själv som är lite knepig med att få i tillräckligt med mat faktiskt äter är värt mer än några principer och regler om hur det ska vara. Men man blir ju knäpp ibland.
Min enda princip är att storebror ska komma i tid till skolan, den kan jag knappast rucka på. Han kommer tillräckligt mycket i kläm ändå med ensam mamma och treårig lillasyster

Min enda princip är att storebror ska komma i tid till skolan, den kan jag knappast rucka på. Han kommer tillräckligt mycket i kläm ändå med ensam mamma och treårig lillasyster

Nej jag menade inte alls att du hade någon princip. uran bara att vi också gör så att vi låter M ha sin märkliga morgonrutin utan att försöka styra upp det eftersom det är betydligt viktigare att syskonen kommer till skolan :) Sen är ju det tyvärr inte samma sak som att det är smärtfritt eller att det funkar smidigt varje morgon...

Räcker också upp handen om 3-årsskit. Orkar inte ens skriva nåt exempel, bara ja - tålamoood.. :bag:

Nåt helt annat; fick veta idag att hon ska börja på stora avdelningen på förskolan efter nyår. Lite tidigare än vad som var tänkt tror jag men beror på deras kaos på lilla avdelningen gissar jag. Hoppas att det blir bra, är stabilare där med pedagoger (iaf just nu..) och hon känner redan dem och är van att vara där, då de slår ihop på eftermiddagarna. Tänk att vår lillskit går sista dagen på lilla avdelningen imorgon! 🥹

Lilla E har börjat med "det var inte jag" när hon gjort något dumt rakt framför ögonen på mig . Det, eller "det var faktiskt ditt fel mamma"
"Det var inte jag" eller "det gjorde jag inte alls" kör fyraåringen med här. Hon är faktiskt rätt billig rätt ofta just nu, inte alls kul faktiskt.
Det kan röra saker som jag ser att hon gör men som hon ändå förnekar.

Jag som varit glad att vi varit så friska i höst, nu har vi fått igen det med råge.

För en månad sen hade vi troligtvis mykoplasma, 5-åringen hostade i 3 veckor. Hostfri ett par dagar, sedan förkylning och krupp hela förra helgen. I måndags blev jag förkyld med feber och bihåleinflammation som hänger i än. Barnen snoriga men pigga, tills i eftermiddag när 5-åringen fick feberfrossa och sprängande huvudvärk.

Kämpar i motvind med julstök, sjuka barn och en 2,5åring som är mer vild än tam. Herregud vad han håller igång, river ut saker, pillar sönder, klättrar, skriker nej till allt och blä till all mat.

4-åringen älskar att baka, så har gjort knäck och kola iaf, men det gör jag aldrig om igen när jag är sjuk och själv med alla barna🤧😮‍💨

"Det var inte jag" eller "det gjorde jag inte alls" kör fyraåringen med här. Hon är faktiskt rätt billig rätt ofta just nu, inte alls kul faktiskt.
Det kan röra saker som jag ser att hon gör men som hon ändå förnekar.
Jag tänkte just säga det, detta gäller inte bara treåringar… mina fyraåringar är inne i en helt hopplös period 🙈.

Vi åkte till simhallen igår eftermiddag, de öppnar vid 15 för allmänt bad. Badade nån timme, sen fika/mellis, sen bada 1,5 timme till och efter dusch och ombyte åt vi medhavd middag vid ett bord i simhallens entré. Inget avancerat såklart utan pasta och köttbullar i matlåda som vi värmde i mikron och så pannkakor med sylt på klämflaska, äts med handen i rulle. Supermysigt faktiskt! Väl hemma bara göra barnen i ordning för sängen och sen läggdags. Alla helt slut 😅

Jag som varit glad att vi varit så friska i höst, nu har vi fått igen det med råge.

För en månad sen hade vi troligtvis mykoplasma, 5-åringen hostade i 3 veckor. Hostfri ett par dagar, sedan förkylning och krupp hela förra helgen. I måndags blev jag förkyld med feber och bihåleinflammation som hänger i än. Barnen snoriga men pigga, tills i eftermiddag när 5-åringen fick feberfrossa och sprängande huvudvärk.

Kämpar i motvind med julstök, sjuka barn och en 2,5åring som är mer vild än tam. Herregud vad han håller igång, river ut saker, pillar sönder, klättrar, skriker nej till allt och blä till all mat.

4-åringen älskar att baka, så har gjort knäck och kola iaf, men det gör jag aldrig om igen när jag är sjuk och själv med alla barna🤧😮‍💨
Skulle kunnat vara jag som skrev. Jag har haft ÖLIs som avlöst varandra sedan oktober. Lever på alvedon och ipren. Igår blev sambon superdålig och sonen började snörvla under natten. Känner mig helt jäkla utbränd, så motvinden är påtaglig här också. Vill faktiskt bara till jobbet men fasiken vet om det kommer att gå med tanke på hur det är här hemma.

Skulle kunnat vara jag som skrev. Jag har haft ÖLIs som avlöst varandra sedan oktober. Lever på alvedon och ipren. Igår blev sambon superdålig och sonen började snörvla under natten. Känner mig helt jäkla utbränd, så motvinden är påtaglig här också. Vill faktiskt bara till jobbet men fasiken vet om det kommer att gå med tanke på hur det är här hemma.
Så hopplöst seg när det aldrig tar slut. I måndags var det jag som preppade med alvedon och ipren och åkte och jobbade.
Så skönt med lite ombyte även om jag var helt slut sen 🤪

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 132
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 201
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka