Tycker sånt elakt bus är förfärligt. Tycker också illa om dom som vägrar berätta att nissen eller tomten inte finns på riktigt om barnet är jätterädd över att någon är i huset när det sover, för att inte "förstöra magin". Tycker inte det är så magiskt med ett barn som har panik inför julafton för tomten kommer smyga runt i huset.Ja, jag har också förstått att det är ett fenomen där borta att nissen gör elaka bus. Det är ju faktiskt fruktansvärt, jag är liksom tveksam till att ens ha en supersnäll nisse då jag är rädd för att det rubbar barnens grundtrygghet i vilka som befinner sig i det här huset och inte (och jag kanske övertänker ibland). Men att en nisse klipper hål i barnens pyjamas under tiden de sover är verkligen inget annat än hemskt. Tänk att tro att det kan dyka upp en figur med sax vid sängen, usch.
Men sen är jag också sån som alltid berättat för dottern att tomten bara är på låtsas och någon som klär ut sig. Hon tyckte ändå det var magiskt med "pappatomten" som kom i fjol, och som hon visste var pappa i tontekläder.