@sassiball ca 10 år sedan var det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är fälttävlansstam? Finns det?
En helt annan grej: hur gör ni halvhalter? Förr gjorde jag med överskänkeln, men nu har jag inte gjort det på ett tag, till jag tränade på min kompis häst, för deras tränare i kväll. På de hästarna jag har ridit har jag tyckt att det räckt med att krama in magmusklerna lite. Men det funkade inte alls på honom så då tog vi till det tyngre artilleriet. Hur gör ni?
Men de måste ju gjort fel? Eller måttat fel?Panik! Nu har jag äntligen fått mina måttbeställda grandgester, dom är förstora... Foten är ett nr stor, det kan jag leva med, men dom är ca 1 cm förstora i vaden . Nu var det ju länge sedan jag hade nya stövlar, men vill minnas att dom ska vara riktigt tajta från början??? Värst är det upptill vid knät, där kan man stoppa in hela handen...vet inte om man kan få dom tättsittande även upptill nuförtiden, jag tänker då på att stövlarna nuförtiden är såpass höga att dom slutar strax under knät och där är iaf jag mkt smalare än resten av vaden? Jag blir så oerhört ledsen, nya stövlar för 8500kr och så sitter dom inte perfekt.
Känns ju jättefånigt att lägga ut dehär inlägget med tanke på tråkigheterna med dina stövlar @NilaD men jag kan inte låta bli.
Jag är löjligt glad över mina nya stövlar som kom idag som jag har fyndat Och jisses va smidigt de är med störningen!
@NilaD är dom helt måttade efter dig eller ligger du inom standardmått för då borde du ju kanske kunna lämna tillbaka dom?
Känns ju jättefånigt att lägga ut dehär inlägget med tanke på tråkigheterna med dina stövlar @NilaD men jag kan inte låta bli.
Jag är löjligt glad över mina nya stövlar som kom idag som jag har fyndat Och jisses va smidigt de är med störningen!
@NilaD är dom helt måttade efter dig eller ligger du inom standardmått för då borde du ju kanske kunna lämna tillbaka dom?
Tyvärr är det inte ÅFs fel. Då jag bor långt bort från ÅF så har jag fått måtta själv, utifrån mig själv +mina gamla stövlar. Måste ändå säga att det är märkligt hur det har kunnat bli så fel! Mina gamla stövlar har vadmått 35, dom är 12år gamla och mkt välanvända, jag har satt i dragkedja i efterhand och har dessutom gått upp 10kg sedan dess...dom är också ngt små, vissa dagar får jag knappt igen dom. Jag måttade dessutom naken vad till ca 36cm+ . Valde då vidd 37cm för att få plats med byxa+ev långkalsong. Ändå är dom stora!!?? Förstår faktiskt inte
Ursäkta men efter den beskrivningen ser jag en slags lädervas framför mig haha@sommarminne såå snygga!
En sak som jag tycker är lite märkligt, med dessa stövlar jämfört med mina gamla är att dom ser ut att vara som vidast upptill. Mina gamla är mer raka. Detta gör att dom sitter rätt ok mitt på vaden, men blir jättestora upptill Det är ju supermärkligt dom flesta smalnar väl av precis under knät?? Och nu när stövlarna går upp till knävecket så borde dom väl snarast smalna av upptill?? Sen kan jag inte låta bli att bli lite irreterad över Könings fotstorlekar. Alltså jag vet att dom är stora i storlekarna, men kom igen! Jag är en 37:a normalt; så följdaktligen valde jag 36 i Königs och dom är superstora, min vännina som är en 37/38 kunde utan problem ha dom..
Fy fan vilken besvikelse! Jag kan säga att jag mådde lite illa när jag fick hem mina nya DeNiro innan jag provat dem. Det är ju så himla mycket pengar och om de då inte skulle passa perfekt.Panik! Nu har jag äntligen fått mina måttbeställda grandgester, dom är förstora... Foten är ett nr stor, det kan jag leva med, men dom är ca 1 cm förstora i vaden . Nu var det ju länge sedan jag hade nya stövlar, men vill minnas att dom ska vara riktigt tajta från början??? Värst är det upptill vid knät, där kan man stoppa in hela handen...vet inte om man kan få dom tättsittande även upptill nuförtiden, jag tänker då på att stövlarna nuförtiden är såpass höga att dom slutar strax under knät och där är iaf jag mkt smalare än resten av vaden? Jag blir så oerhört ledsen, nya stövlar för 8500kr och så sitter dom inte perfekt.