Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
F är dålig igen :( Klarade inte av att gå i stora hagen utan fick åka in igen efter bara några dagar i vanlig hage :( så han är tillbaka i liten hage och behandlad. Nu får han stå själv tills vi flyttar. Hoppas vår egna gård med lugnet de innebär kan ge honom de lugn han behöver för att bli ordentligt bra!

Jag känner mig inte heller pepp just nu. Slutade rida F för att jag inte hinner med henne när jag jobbar heltid igen. Z:s ägare är tillbaka i god form och vill gärna rida minst 4 dagar i veckan, så då har min träning med honom avstannat lite. Och lilla M är rolig, men våra pass är nog nyttigare för honom än för mig..

Och egentligen borde jag orka leta efter en egen häst, men det är väldigt svårt att hitta stallplats i norra sthlm där de får gå ut med kompisar hela dagar, där det finns ridhus och där ägarna inte är knasiga. En av dessa tre saker är det alltid :( eller så är det kö i 100 år till det stallet... (Eller så är det svindyrt).

I morgon har min tränare dock sagt att vi ska sätta oss och göra en plan. Det känns som det enda ljusa just nu!

Jag känner mig inte heller pepp just nu. Slutade rida F för att jag inte hinner med henne när jag jobbar heltid igen. Z:s ägare är tillbaka i god form och vill gärna rida minst 4 dagar i veckan, så då har min träning med honom avstannat lite. Och lilla M är rolig, men våra pass är nog nyttigare för honom än för mig..

Och egentligen borde jag orka leta efter en egen häst, men det är väldigt svårt att hitta stallplats i norra sthlm där de får gå ut med kompisar hela dagar, där det finns ridhus och där ägarna inte är knasiga. En av dessa tre saker är det alltid :( eller så är det kö i 100 år till det stallet... (Eller så är det svindyrt).

I morgon har min tränare dock sagt att vi ska sätta oss och göra en plan. Det känns som det enda ljusa just nu!

Usch, så trist för dig... Det vänder ska du se! :) Ja, men flytta till oss kanske! :D

Hur går det för er andra nu när hösten är ett faktum och vintern tränger sig på? Är ni igång för fullt eller planerar ni semester för både er och hästarna? Jag är hysterisk när det kommer till träning, dels trivs inte min häst med vila och dessutom är det nu vi får möjlighet att verkligen ta itu med svårigheter och ta oss vidare till nästa nivå. Men visst jag är inte supersugen när jag byter om på jobbet och ska bege mig till stallet när det ösregnar och det redan är mörkt ute men oftast ändras det när jag väl är i stallet.

Hur som så hade vi träningshelg förra veckan och oj vad det inspirerar, dels att rida själv förstås men också att titta och bara prata häst och planer med andra lika nördiga som man själv. I vinter står passage som högst på prioritetslistan, hon piaffar som om hon inte gjort något annat men att hitta häng i traven och nosa på passage ligger desto längre bort. Det är svårt och prestationsångesten når sin topp allt som oftast. Nu har vi nog trots allt hittat ett sätt som fungerar och jag hoppas att på samma sätt som trampet kunna leka fram det -för har bara poletten trillat ned och hon förstår vad man vill så vill hon mer än gärna. Men det är så jädra svårt med en så känslig häst och min ridskicklighet ställs verkligen på prov. Men oj vad roligt det är att kunna träna så svåra krumelurer med en häst som man själv red in för några år sedan, hon är verkligen fantastisk på alla sätt och dessutom är vårt andra svarta sto minst lika bra, åh vad jag är ödmjuk till våra fyrbenta vänner. :love:

Mina hästar har redan haft semester och ska igång, ska klippa den vita lurvpälsen i morgon... har faktiskt anmält till Er dressyrtävling den 7 dec, hoppas jag blir klar dit... men vafan 25 reserver i LA:3 och 40 reserver i MsvC :eek::eek: När blev det så poppis att tävla där??

Mina hästar har redan haft semester och ska igång, ska klippa den vita lurvpälsen i morgon... har faktiskt anmält till Er dressyrtävling den 7 dec, hoppas jag blir klar dit... men vafan 25 reserver i LA:3 och 40 reserver i MsvC :eek::eek: När blev det så poppis att tävla där??

Det är alltid poppis att tävla hos oss @fio, låt inte så förvånad! :D Klasserna är för små helt enkelt, men jag gissar att många kommer ta tillbaka sina anmälningar allt eftersom det blir kallare och således inte så lockande att åka iväg och tävla. Kul att du är anmäld iaf, jag ligger som reserv i MsvAn så vi får väl se om jag kommer med.

jag ska skaffa "egen" häst. Foderhäst, egen häst, ha en häst till försäljning eller så. Har inte bestämt ännu. Hade bestämt mig för att invänta en stallplats på ett ställe där jag tror att både hästen och jag kan trivas (ridhus, kommunaltrafik inom räckhåll, mkt utevistelse, gärna inom 30 min norrut från sthlm). Det verkar som om många är förvånade över att jag bestämt mig för att ha "rätt" stallplats före hästen. Är det tokigt? Jag tänkte att det var ett bra sätt att hästen ska undvika att bli runtflyttad. Stallplats verkar vara ett lika jobbigt letande som efter rätt sadel tänker jag. (står i kö till ett stall där de inte förut haft inackorderingar, så de visste inte hur lång tid det brukar ta innan någon lämnar sin stallplats hos dem).

@Amanda_F Tycker verkligen att det är jättekul att du ska skaffa nåhot eget! Klokt också att vänta på en bra stallplats. det är nog så viktigt. När du letar häst var noga med ägaren! Hellre en häst som inte riktigt motsvarar vad du tänkt dig än en ägare som börjar strula. Det är som inte värt det.

tack för era svar. @Pontevecchio och @Fiorano nu har jag och Z:s ägare kommit överens om att hon ska börja leta efter en ny medryttare. Han är ju världens finaste så den som börjar kommer ju få rida en grym häst och få chansen att ha mycket frihet. Men fyyyyyy vad jobbigt det är! :cry::cry::cry: jag hatar att avsluta saker. Det kommer ju att bli bättre så här. Men just nu....

F är dålig igen :( Klarade inte av att gå i stora hagen utan fick åka in igen efter bara några dagar i vanlig hage :( så han är tillbaka i liten hage och behandlad. Nu får han stå själv tills vi flyttar. Hoppas vår egna gård med lugnet de innebär kan ge honom de lugn han behöver för att bli ordentligt bra!
Fy vad tråkigt att han är dålig igen! :(
När flyttar ni till gården? Hoppas att det reder sig med hästen!

jag ska skaffa "egen" häst. Foderhäst, egen häst, ha en häst till försäljning eller så. Har inte bestämt ännu. Hade bestämt mig för att invänta en stallplats på ett ställe där jag tror att både hästen och jag kan trivas (ridhus, kommunaltrafik inom räckhåll, mkt utevistelse, gärna inom 30 min norrut från sthlm). Det verkar som om många är förvånade över att jag bestämt mig för att ha "rätt" stallplats före hästen. Är det tokigt? Jag tänkte att det var ett bra sätt att hästen ska undvika att bli runtflyttad. Stallplats verkar vara ett lika jobbigt letande som efter rätt sadel tänker jag. (står i kö till ett stall där de inte förut haft inackorderingar, så de visste inte hur lång tid det brukar ta innan någon lämnar sin stallplats hos dem).

Vad roligt att du ska skaffa egen!
Förstår att det känns tråkigt att avbryta gamla sammarbetet. Men du kommer få så kul med en alldeles egen!
Hoppas du hittar ett stall du gillar! Det är inte helt lätt det där. ;)

Kul att du ska skaffa egen , Grattis! :D Hoppas du hittar ett stall och en häst du gillar :D

F lekte sig bokstavligen genom böjprov och longering idag på återbesöket :) så nu blir det skritta ågra dagar till innan vi börjar lägga in övriga gångarter försiktigt igen. Han får stanna i mindre hage tills vi flyttar och då kan vi utöka storleken succesivt som vi själva vill :) I december flyttar vi in här. Hoppas de håller så vi kan komma ut på dressyrbanorna igen i vår :)

wpid-4a6pd0sk4j1mda5o_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

Länge sedan jag var inne här nu, så tänkte att det var dags för en liten update :) Deimion mår utmärkt, är verkligen såå fäst vid sin hagkompis, en lekfull svart PRE med samma humor som min buse ;) De leker förfullt om dagarna, gnäggar jämt till varandra, rullar sig samtidigt. Med andra ord gör de allt tillsammans, är till och med boxgrannar, godingarna :love:

Träningsmässigt går det mesta enligt planerna, bytena börjar befästas och självbärigheten är så mycket bättre nu. Han växer fortfarande så det knakar, och hans Rambo strlk 155 är nu för tighta i bogen...

Dessvärre har det inte blivit fler tävlingar i år då jag fått en del jobb i Paris, och nu på lördag åker jag för tredje gången på fem månader. Det har varit ganska svårt att planera in träningar och tävlingar då jag varit borta över två månader på senaste, men det verkar funka bra ändå. Utöver detta har jag även börjat plugga på KTH, så har många bollar i luften.. ;)

Grattis till gården @Catrool Vi har oxå tittat på flera gårdar men jag vet inte... jag har blivit sjukt kräsen och tycker inget är fint nog... eller så vill jag i hemlighet inte alls ha någon gård. Vi har tittat på flera med ridhus, paddock ganska många boxar men nä.. tycker allt är slitet och fult och har mörka ridhus och för lite mark förhållande till antalet boxar.

Man ska tänka sig en vinter där oxå när det är kallt och jävligt så jag undrar om det inte är bättre att köpa en gård med mycket mark och med en rejäl lada och blåsa ut den och bygga nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
678
· Visningar
45 627
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
38 39 40
Svar
787
· Visningar
44 526
Senast: Fille
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 596
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar