Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis till gården @Catrool Vi har oxå tittat på flera gårdar men jag vet inte... jag har blivit sjukt kräsen och tycker inget är fint nog... eller så vill jag i hemlighet inte alls ha någon gård. Vi har tittat på flera med ridhus, paddock ganska många boxar men nä.. tycker allt är slitet och fult och har mörka ridhus och för lite mark förhållande till antalet boxar.

Man ska tänka sig en vinter där oxå när det är kallt och jävligt så jag undrar om det inte är bättre att köpa en gård med mycket mark och med en rejäl lada och blåsa ut den och bygga nytt.

Tack! :D

Ja precis ska man köpa gård måste det verkligen kännas rätt och kunna känna att man vill bo där i -20 när vattnet fryster och i + 2 när det regnar på snedden!

Vi trodde nog inte vi skulle lyckas hitta en gård utan hade lite gett upp och började kolla enbart hus, tittade på ett 20 tal men alla saknade ju .. stall :p Så dök denna upp, renoverat hus, 19 Ha mark , 2 användbara fullstora boxar i litet stall som kan användas nu + ladugård om 300 m2 med påbörjat höjning av tak för att inreda nytt större stall :love: Jag grät nästan på visningen för jag trodde inte vi skulle ha en chans på budgivningen med 15 familjer på visningen, men i december flyttar vi in :)

Senast ändrad:
F lekte sig bokstavligen genom böjprov och longering idag på återbesöket :) så nu blir det skritta ågra dagar till innan vi börjar lägga in övriga gångarter försiktigt igen. Han får stanna i mindre hage tills vi flyttar och då kan vi utöka storleken succesivt som vi själva vill :) I december flyttar vi in här. Hoppas de håller så vi kan komma ut på dressyrbanorna igen i vår :)

wpid-4a6pd0sk4j1mda5o_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg
Åhhhhh, UNDERBART :love::love::love::love:!!
Fasen så avundsjuk jag blev nu!! Det ser verkligen ut som en idyll!! Du måste starta en bildtråd när Catrool flyttar in på gården!!!
Och underbart även att hästen mår bra :bump::bump:!

Åhhhhh, UNDERBART :love::love::love::love:!!
Fasen så avundsjuk jag blev nu!! Det ser verkligen ut som en idyll!! Du måste starta en bildtråd när Catrool flyttar in på gården!!!
Och underbart även att hästen mår bra :bump::bump:!

Haha ja jag får starta en sådan tråd i Hem & Hobby sen eller något :D Lovar att det kommer va snöstorm i december när vi flyttar in :p

@Peak Såg annonsen på din fina.. Såna fantastiska bilder -och vilken härlig häst! Ser verkligen ut som att man kan göra "allt" med henne...

Tack! :D

Ja precis ska man köpa gård måste det verkligen kännas rätt och kunna känna att man vill bo där i -20 när vattnet fryster och i + 2 när det regnar på snedden!

Vi trodde nog inte vi skulle lyckas hitta en gård utan hade lite gett upp och började kolla enbart hus, tittade på ett 20 tal men alla saknade ju .. stall :p Så dök denna upp, renoverat hus, 19 Ha mark , 2 användbara fullstora boxar i litet stall som kan användas nu + ladugård om 300 m2 med påbörjat höjning av tak för att inreda nytt större stall :love: Jag grät nästan på visningen för jag trodde inte vi skulle ha en chans på budgivningen med 15 familjer på visningen, men i december flyttar vi in :)

Bara för det så hittade jag den perfekta gården idag.. bara det att min sambo hatar huset för det är så modernt och har fula tapeter :cautious: Bygger man bara ett ridhus där så finns allt annat. Sand och grusmarker :love:
Jag ska tvinga honom att åka med och titta på det.. visst det ligger i ödebygden men det är ju där han vill bo :sneaky:

Vi letar också gård. Jag som är sjukt otålig vill hitta något nu nu NU! Men det är jättevårt att hitta något med tillräckligt mycket mark om man inte känner att sju mil är ett rimligt pendlingsavstånd till jobb... Har hittat ett hus jag verkligen gillar, men ingen mark och inget stall. Frågan är om man orkar hålla på att försöka köpa loss mark och själv bygga stall (bara två boxar och lösdrift är tanken). Längtar enormt efter att ha hästarna hemma!

@Catrool, ert ställe ser helt magiskt fint ut!

Bara för det så hittade jag den perfekta gården idag.. bara det att min sambo hatar huset för det är så modernt och har fula tapeter :cautious: Bygger man bara ett ridhus där så finns allt annat. Sand och grusmarker :love:
Jag ska tvinga honom att åka med och titta på det.. visst det ligger i ödebygden men det är ju där han vill bo :sneaky:

Åhh va spännande! Tapeterna kan man inte titta på, i det stora hela kostar det ju ingenting att tapetsera om, lite ROT på de så är det nästan gratis att få tapetseringen utförd också så man kan lägga sin egna kraft på att bygga ridhus ;)

Vi letar också gård. Jag som är sjukt otålig vill hitta något nu nu NU! Men det är jättevårt att hitta något med tillräckligt mycket mark om man inte känner att sju mil är ett rimligt pendlingsavstånd till jobb... Har hittat ett hus jag verkligen gillar, men ingen mark och inget stall. Frågan är om man orkar hålla på att försöka köpa loss mark och själv bygga stall (bara två boxar och lösdrift är tanken). Längtar enormt efter att ha hästarna hemma!

Hur mycket mark letar ni? Fick för mig att du skulle ha lättare där uppe, men de kanske inte är så längre! :) Bara man får köpa loss mark så känns väl själva stallbyggandet rätt roligt ändå?

Jag med! Vill också ha hästarna hemma. Och vill det NU!
Men jag har inte råd på länge tyvärr... Så får stalka Hemnet och drömma ;)

@Catrool 4-6ha tycker jag känns lagom. Då kan jag ha 2-4 hästar och göra en liten 20x40 bana:). Trodde också det skulle vara mycket lättare att hitta än vad det är. Men det är väldigt avstyckat:(. Det börjar bli mer och mer populärt att bo här och just kring den byn jag bor i (och vill fortsätta bo kring) har huspriserna höjts massor de senaste 4-5 åren. Om man däremot är beredd att pendla sju mil går det att hitta ställen med 15 ha, massor av byggnader för runt 400'...

@mooi Hemnet är en drog jag tidigare inte riktigt förstått. Nu gör jag det:p.

Efter att ridhuset restes för ett år sen och ett halvårs strul med ett underlag som inte fungerat så har jag idag ridit allra första passet med Juno därinne! Underlaget är jättemycket bättre men det finns lite djupa gropar här och var. Juno kändes kalas, men det sög nog en del i bakkärran efter galoppjobbet därinne. Är sååå himla skönt med ett ridhus!!
1979611_10204260710829840_5650803793123054603_n.jpg

Vi är oxå i gårdstankar :D , men bara i tankarna än så länge :cautious:.

Nu har jag varit utan min häst i lite mer än en månad. Har börjat nytt jobb och flyttat och låtit hästen vara kvar hemma och en kompis tar hand om honom. Men på lördag ska jag äntligen hämta honom, som jag längtar!!! Är tom lite nervös :crazy::p!

Grattis till er som hittar gårdar..
Jag och min man har sökt efter lämpligt objekt i ca 3år.
Hittar i land intressanta objekt, Budat på ett fåtal. Och i dagsläget finns inget som ens är intressant till försäljning....

Vill så gärna ha hästarna hemma, och självklart skaffa några till, men just nu får jag nöja mig med att vi flyttat till ett nytt stall, efter 4år på förra stället.

@Fiorano ja det är ju ändå 10 år sedan jag bodde där uppe i krokarna så förstår att de hänt endel! :)

Många som letar gårdar alltså, kul! Hemnet har varit min drog i många år men nu har vi av förklarliga skäl gjort slut :p När man minst anar det hittar man tillslut ditt ddrömställe :)

Varför är det ofta så, att när jag har bestämt mig för att avsluta något så går det plötsligt bra, och bättre än någonsin. Igår tränade jag och Z (för sista gången?) för NB. Jag hade bestämt mig för att lägga upp tempot lite då jag tänkte att han kanske orkar det nu, och det är en bra period att börja bygga upp något nytt, även om det inte blir jag som får "skörda". Och han blev jättefin och spänstig. Orkade så klart inte lika mkt men hade mycket bättre svikt i ryggen och bättre påskjut. Dessutom passade det min ridning bra, jag blev inte passiv ett enda steg. Det fanns inte möjlighet till det. Till och med bytena satt vartenda ett!

Åhh va spännande! Tapeterna kan man inte titta på, i det stora hela kostar det ju ingenting att tapetsera om, lite ROT på de så är det nästan gratis att få tapetseringen utförd också så man kan lägga sin egna kraft på att bygga ridhus ;)

Fast jag förstår honom för tapeterna är typ det enda man ser haha, dom är verkligen fruktansvärt, fruktansvärt gräsliga tillsammans med fruktansvärd annan färg :D

Men han har gått med på att åka och titta iallafall :angel:

Det blir ingen horse show för mig i år... Jag som köpt biljetter till küren på söndag, första parkett.. Fått ännu mer jobb i Paris och sjävklart lyckas de timea in horse show veckan precis! Jättekul med jobb, men varför just under favoritveckan? :(

Fast jag förstår honom för tapeterna är typ det enda man ser haha, dom är verkligen fruktansvärt, fruktansvärt gräsliga tillsammans med fruktansvärd annan färg :D

Men han har gått med på att åka och titta iallafall :angel:

och jag förstår inte ett dugg för har man lite sinne för saker i helhet så kan man ändå bortse från tapeter haha ;) Skämt åsido: bra att du fått med dig honom och hoppas ni hittar ngt som väldigt definitivt inte hänger på tapeter ;)

@Peak Såg annonsen på din fina.. Såna fantastiska bilder -och vilken härlig häst! Ser verkligen ut som att man kan göra "allt" med henne...

Tack! :love: Ja, hon är verkligen fantastisk. Och det tar emot så sjukt mycket att sälja henne.. Men jag hinner inte med längre. Och hon tycker om att vara aktiv. Är helt säker på att hon kan bli en världens-bästa-kompis till någon annan och en perfekt tävlingshäst.
Men vad ont det gör...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
32 33 34
Svar
678
· Visningar
45 627
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
38 39 40
Svar
787
· Visningar
44 525
Senast: Fille
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 203
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 596
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar