Grattis till gården @Catrool Vi har oxå tittat på flera gårdar men jag vet inte... jag har blivit sjukt kräsen och tycker inget är fint nog... eller så vill jag i hemlighet inte alls ha någon gård. Vi har tittat på flera med ridhus, paddock ganska många boxar men nä.. tycker allt är slitet och fult och har mörka ridhus och för lite mark förhållande till antalet boxar.
Man ska tänka sig en vinter där oxå när det är kallt och jävligt så jag undrar om det inte är bättre att köpa en gård med mycket mark och med en rejäl lada och blåsa ut den och bygga nytt.
Tack!
Ja precis ska man köpa gård måste det verkligen kännas rätt och kunna känna att man vill bo där i -20 när vattnet fryster och i + 2 när det regnar på snedden!
Vi trodde nog inte vi skulle lyckas hitta en gård utan hade lite gett upp och började kolla enbart hus, tittade på ett 20 tal men alla saknade ju .. stall Så dök denna upp, renoverat hus, 19 Ha mark , 2 användbara fullstora boxar i litet stall som kan användas nu + ladugård om 300 m2 med påbörjat höjning av tak för att inreda nytt större stall Jag grät nästan på visningen för jag trodde inte vi skulle ha en chans på budgivningen med 15 familjer på visningen, men i december flyttar vi in
Senast ändrad: